Németh Balázs

NÉMETH BALÁZS


"ÉV SPORTOLÓJA"  2009, 2011
"Újbuda kiváló sportolója" 2014
Az év legeredményesebb motorversenyzője 2014
 

 
Menü
 
Motor
 
Levelezés
 
Partner
 
link
 
Datum
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Látogatók
Indulás: 2005-09-19
 
Pontos idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
versenyzők
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Forum
 
Pályák
 
Keres-kínál
 
Tesztmotor
 
tár
Tartalom
 
Hírek
Hírek : Visszaemlékezések 1.

Visszaemlékezések 1.

Németh László  2025.03.31. 17:25

Éppen 10 éve annak, hogy Balázs összecsomagolta motoros cuccait. Befejezte 22 évre nyúlt pályafutását. Nekem apaként, és Balázsnak versenyzőként a hosszú évek alatt volt okunk örömre szomorúságra egyaránt. A most induló cikk sorozatban ezeket a pillanatokat villantom fel, nem okvetlen időrendben.

 


A szenvedély születése

Nem ismerek olyan gyermeket, aki először hallott motor dübörgést, először látott egy elsuhanó motort, és ne dobbant volna meg a szíve.
Később a motoron megélt szabadság és a sebesség érzése, az izgalmas kalandok egyre erősebbé teszik a korábban csak pillanatokra megjelent motorhoz, a motorozáshoz való vonzódást.
Ez történt velem is. Nagy élmény volt, amikor 10 éves gyermekként felülhettem apám „szürke tankos csepeljére”. Mai szemmel nézve ez nem volt szédületes száguldás, de a körül ölelő menetszél, és barátaim elismerő pillantásai mély nyomot hagytak bennem. Annyira mélyet, hogy amikor 6 éves fiam elém állt, és azt mondta: Apa én is motorozni szeretnék, mint Dani, gyermekké fiatalodtam, hogy újra átélhessem ifjú kori élményeimet.

Dani a barátom fia, aki ekkor már 12 éves „komoly motoros” volt. Saját robogóját szerelte, festette. Motorozott hegyen völgyön, és tűnt el a gyúrói földutakon mögötte magasodó porfelhőben. A motorversenyzés vírusa rá egy motoros bemutatón ugrott át, ahol a vele egyidős Talmácsi Gábor szórakoztatta a nézelődőket. Apja ott nyomban elintézte, hogy a Talmácsi Motoros Iskola követező edzésén már ott lehessen.

-Te nem akarsz motorozni?- kérdezte Balázst.
Ő természetesen akart. Ezzel megpecsételődött a sorsunk. Hiába figyelmeztettek többen, hogy innen nincs visszaút, és hogy a motorversenyzés rengeteg áldozattal jár.
A soron következő edzésen Balázs már ott rótta a köröket szorosan Danira tapadva. A Talmácsi Motoros Iskola akkoriban országos bajnokságokat rendezett 50 ccm-es kétütemű automata motorokkal versenyzők számára 5 éves kortól három korcsoportban. Első edzésünk után két héttel a versenynaptár szerint éppen jött egy bajnoki forduló. Az ezen való indulás még nem látszott reálisnak. Részben a tapasztalat hiánya miatt biztonsági okokokból, részben azért, mert a pilóták fiatal kora ellenére voltak a mezőnyben több éve motorozó „profi” versenyzők. Talmácsi úr észre vette a Balázsban szunnyadó tehetséget, és meggyőzött, hogy bátran elindíthatjuk őt az edzésen látottak alapján. A rajtrácsot az előző verseny eredménye alapján foglalták el a pilóták. Tekintve, hogy Balázs előtte nem versenyzett, az utolsó kockából indult.
Nagy volt a meglepetés! A kölcsönkapott síruhában bakancsban nagyon outszájdernek látszó fiú nyert a "profi" mezőny előtt, kört rakva a harmadik helyezettre.
Na innen már végképp nincs visszaút. Ez az érzés sokszor visszaköszönt motoros pályafutásunk során. Tisztában voltam a motorsport költségességével illetve anyagi korlátainkkal, de nem akartunk elszalasztani egyetlen kecsegtető lehetőséget sem.

A kilencvenes években Magyarországon népszerű volt a motorsport. A gyorsasági szakág volt a legnépesebb. Több magyar versenyző rendszeresen szerepelt nemzetközi versenyeken. A regionális Alpok-Adria kupasorozat, illetve az Európa-bajnokság volt a leghozzáférhetőbb, de volt a MotoGP-ben sikeresen szereplő versenyzőnk Talmácsi Gábor személyében, és volt egy magyar csapat a Tóth Team, amely az ifjú Tóth Imre mellett foglalkoztatott dobogós helyesésekre is predesztinált külföldi pilótákat. A média követhetővé tette ezeket az eseményeket.
Mindez nagyon népszerűvé tette a serdülő korú versenyzőket foglalkoztató egyesületeket. Komoly konkurencia alakult ki közöttük, amely gyakran nem nélkülözte az acsarkodást sem. Ez természetesen nem szolgálta a nemes ügyet.

Balázs a Talmácsi Motorsport Egyesületben kezdett. Lehetőségünk nyílt bérelt motorral versenyezni, így nem kellett azonnal nagy költségekbe verni magunkat. Később fokozatosan bővült eszköztárunk. Védőfelszereléssel, saját motorral, szállító eszközökkel. Ezt követően már csak a gázt kellett húzni.

Ezzel nem volt probléma.

 

Még nincs hozzászólás.
 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
2024.04.19. 21:03
2024.04.05. 17:33
2024.04.03. 17:11
2024.03.31. 23:20
2024.03.28. 13:25
Friss hozzászólások
Még nincs hozzászólás.
 
Tartalom