Németh Balázs

NÉMETH BALÁZS


"ÉV SPORTOLÓJA"  2009, 2011
"Újbuda kiváló sportolója" 2014
Az év legeredményesebb motorversenyzője 2014
 

 
Menü
 
Motor
 
Levelezés
 
Partner
 
link
 
Datum
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Látogatók
Indulás: 2005-09-19
 
Pontos idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
versenyzők
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Forum
 
Pályák
 
Keres-kínál
 
Tesztmotor
 
Hírek
Hírek : SUPERBIKE MAGAZIN 2015 MÁRCIUS

SUPERBIKE MAGAZIN 2015 MÁRCIUS

  2015.02.27. 22:20

Németh Balázs interjú a //nb34.gportal.hu/gindex.php?pg=5691955&gid=2949686 oldalon olvasható


Új magyar csapattal a Superbike világbajnokságon!

Interju Németh Balázzsal

Németh Balázs nem csak a nemzetközi élmezőnybe verekedte be magát, hanem ami ennél sokkal nehezebb és talán még fontosabb is, a rajongók szívében is előkelő helyen áll. Mindez rendkívül szívós kitartásának, hihetetlenül szerény viselkedésének köszönhető, és főleg annak, ahogy a bokszutcák legcsendesebb figurája a rajt után átváltozik a versenypályák rettegett oroszlánjává. Személy szerint nekem akkor vált nagy kedvencemmé, amikor a Suzuki kupán megszorongatta a Pannónia Ringen az ottani pályacsúcstartót, Andreas Meklaut, aki mellékesen a Pancsiringen lakaik. Ez eddig csak neki sikerült, még a pályán járt vb csapatoknak sem!

Indul a világbajnokság. Vannak –e már elvonásos tüneteid?

Igen vannak, mert nagyon régen ültem utoljára motoron. Szeptemberi sérülésem óta fél év telt el. Motort azóta csak képernyőn láttam.

Hogy érzed magad, széklet, vizelet rendben?

Ezek rendben vannak, de eddig sem ezekkel volt baj. Sajnos a sérülésem sokkal komolyabb volt, mint azt gondolták a bukás után a Medical Center orvosai. Becsúsztak részükről apró műhibák is. Például nem készült röntgen felvétel, pedig a piros zászlót eredményező Metcherrel bemutatott highside-os „szinkron ugrásunk”, a háromszorosra duzzadt térdem és bokám látványa indokolta volna. Így aztán abban a tudatban hagytam el a pályát, hogy a lábam nem tört, szalagjaim nem szakadtak. Kalandos úton jutottam haza. Két mozdulatlanságra kárhoztatott nap a szállodában, aztán mankó, tolószék reptéri külön busz. Majd a letaglózó valóság a sportkórházban: kiderült, hogy lehasadt a térdízület egyik csontja (a tibia lateral condyle), amit azonnal műteni kell. Pár hét múlva még egy kellemetlen ténnyel kellett szembe néznem: a bokámról készült MR vizsgálat feltárta, hogy a baleset során három bokacsontom eltört és három szalagom szakadt. Ettől nyúlt ilyen hosszúra a rehabilitációm, de szerencsére a vége fele járok már.
A felkészülést illetően a 24. órában járunk. Szűken mérve, de talán elég lesz a visszalevő idő a megfelelő edzettségi állapot eléréséhez, ha nem lép fel semmilyen komplikáció. Térdemet, bokámat csak fokozatosan terhelhetem. Alapozás során a kíméletesebb úszást, kerékpározást kell előnyben részesítenem majd..

Végül is a motorversenyzéshez nem járni, hanem motorozni kell tudni. Nem a távgyaloglóknak találták ki ezt a sportot. Ahogy ismerlek a rövid lépteidet meg fogod toldani kis vakmerőséggel, és határozott csukló mozdulatokkal. De ki tudod e törölni a fájdalmas emlékek nyomait? Engem mindig izgatott, hogyan lehet újra talpra állni és elfelejteni az ilyen kellemetlen élményeket?

Szerencsés esetben a balesetet követően a versenyző gyorsan motorra ülhet, és kimotorozhatja a rossz emlékeit. Az én sérülésem ezt nem tette lehetővé. Az idő viszont mindent meggyógyít, megszépít. A motorsport a veszélyei, és az érte kötelezően meghozandó áldozatok miatt nagyon különbözik a többi sportágtól. A baleset, a sérülések, a törött csontok sajnos állandó kísérői pályánknak. Megtanultunk együtt élni ezekkel. Nem nyalogathatjuk hosszan a sebeinket, mert ezzel csak a saját dolgunkat nehezítenénk meg. Most már én is beléptem abba a klubba, melynek tagjai büszkén mutogathatják korábbi sérüléseik nyomait.

Hogy emlékszel vissza az előző évre? A Superbike világbajnokságon eltöltött hat esztendő távlatában, illetve 2009-es Motogp szereplésedbe ágyazva, milyen volt a Pedercini Teamnél eltöltött 2014-es szezon?

Ha csak az eredményekre fókuszálok, sikeres volt, de felhőtlen derűmet beárnyékolja balesetem. A 2009-es Motogp-s, illetve a 2011-es supersport 600-as szereplésem mellett az idei volt az egyik legjobb évem. A sérülés miatt csonkára sikeredett szezon ellenére jó eredménnyel zártam az évet a nagyon erős mezőnyben.
Mind a négy befejezett versenyen pontszerző voltam, háromszor a top10-ben végeztem. 28 pontot gyűjtöttem, az összetett pontversenyben ez a 12. helyezést jelentette számomra. Pályafutásom során szerzett vb-pontjaim száma ennek köszönhetően száz fölé emelkedett. A magyar motorsport egyéb kategóriát is figyelembe véve teljesítményem 2014-ben is a legjobb volt.
A csapat is jól teljesített. Hét versenyzővel miénk volt a világbajnokság legnépesebb különítménye. Kategóriámban, a superstock 1000-ben évek óta az élvonalban szerepelnek. Összességében elmondható, hogy egy versenyképes csomag birtokában voltam, mely a Pedercininél felhalmozódott szakmai tapasztalatából, a Kawasaki Europe háttértámogatásából, és az Andreani futóműves asszisztenciájából állt össze.

Szép eredmények. Szűkebb berkekben ismert volt, hogy a gyorsasági szakág harmadszor is téged jelölt az „Év sportolója” címre. A fentiek alapján meglepő volt, hogy nem te lettél az év motorosa, sőt nem is a gyorsasági versenyzők közül választott a MAMS elnöksége, holott ez volt magasan a legeredményesebb szakág 2014-ben.

Valóban a gyorsasági szakág volt a legeredményesebb. Három magyar csapat, és a Junior Európa kupát is beleszámítva hat magyar versenyző szerepelt a Superbike világbajnokság különböző futamaiban, és öten pontszerzők voltunk. Ahogy korábban említettem, nekem három top10-es helyezésem is volt. A többi szakágban tudomásom szerint nem volt hasonló eredmény.

Csak tőmondatokban: mi volt a legjobb eredményed?

Imola, hatodik helyezés.

Legnagyobb csatád?

Assen, ahol ellenfeleimen kívül a vizes körülményekkel is meg kellett küzdeni.

Legszerencsétlenebb hétvégéd?

A két spanyol helyszín: Aragón és Jerez. Ezeken a versenyeken buktam, holott itt sikerült a legjobb rajtpozíciókat kiharcolnom. Bármi lehetett volna, ha célba érek.
Jerez azért is bosszantó, mert a futómű problémákat orvosolva, ekkorra jutottunk el a siker kapujába, de a sérülésemmel megfosztottam magam az utolsó két futamon történő indulástól.

Elemeztétek, mi okozhatta a bukásodat?

Igen, de nem lettünk okosabbak. A telemetria egyik esetben sem mutatott műszaki problémát, vagy vezetési hibát. A jerezi esésemnél például csukott gázzal gurultam együtt egy nagy bollyal a nyolcas kanyarban. Metcherrel teljesen egyszerre, szinkronban szálltunk el. Jobb híján olajfoltra gyanakszom.

Vissza kanyarodva a csapathoz: a „régi motores” olasz versenyzők, és a Kawasaki által támogatott francia pilóta árnyékában hogyan érezted magad magyarként?

Deklaráltan minden pilóta azonos bánásmódban részesült. Csápjaimmal néha éreztem apró eltéréseket, de ezek tűréshatáron belül voltak. Végül is én voltam az újonc a csapatban. Ha én kaptam volna több figyelmet, most a régebbi csapattagok háboroghatnának jogosan.

Ez diplomatikus válasz volt, szerintem mindenki érti belőle a lényeget. Mit kell tudni a kategóriádról, a superstock 1000-ről? Változik valami az idén? Milyen lesz a mezőny?

A superstock 1000 alapból a világbajnokság egyik legkeményebb kategóriája. A technikai fegyvertár vonatkozásában a 200 lóerő körüli teljesítmény megszelídítéséhez sokkal kevesebb mozgásteret biztosítanak az ide vonatkozó műszaki feltételek, mint a superbike kategóriában. Mindössze négy garnitúra gumit koptathatunk el egy versenyhétvégén, és a hőmérsékleti viszonyoktól függetlenül egy fajta keveréket használhatunk. Lényegesen kevesebb edzéslehetőségünk van versenyek előtt, ami megnehezíti a futómű finomhangolását. Nem titok, hogy mindenki a csúcsot jelentő superbike felé igyekszik, de ennek nem könnyű az anyagi hátterét előteremteni. A superstock 1000 viszont egy olyan kategória, ahonnan nagyon könnyű továbblépni bárhová, ha itt valaki jól teljesít. Ezek a körülmények teszik különlegessé ezt a géposztályt.
2015-ben 26-ról 28 évre nő a kategória felső korhatára. Ennek következtében a „nagy öregeknek” nem kell távozniuk, és emellett kiváló pilóták érkeznek más kategóriákból. Átjön hozzánk a supersport 600 élmezőnyéből Florian Marino, Kev Coghlan és Raffaele De Rosa. Visszajön az én tavalyi helyemre a superbike-ot megjárt Bryan Staring, aki 2012-ben három győzelmet hozott a Pedercininek. Az élbolyból csak a volt bajnok Leandro Mercado távozik. Tehát a tavalyinál egy sokkal erősebb mezőny jön össze.

Ugorjunk az idei évre! Kemény leszek: a patinás olasz csapat után miért az újonc R2 MotorSport Teamnél kötöttél ki? Több éves vb jelenlét ellenére sem kaptál jobb ajánlatot?

Folytathattam volna a Pedercini Teamnél, és ezen kívül is lettek volna jó ajánlataim, ha az elvárt szponzor hátteret tudtam volna biztosítani.
Az R2 –vel 2014-ben már dolgoztunk együtt. Ők egy olyan pilótát kerestek, aki tud segíteni a fejlesztésekben, én pedig edzés lehetőséget kerestem, mert ez nem volt megoldva hiánytalanul az olasz csapatnál. Így találtunk egymásra. Megismertem céljaikat. Szimpatikus volt, hogy a csapatfőnök Tóth Péter hosszú távú, komoly terveket szövöget, és ezért hajlandó áldozatokat is hozni. Pozitívan értékelem, hogy lehetőségem nyílik teljes mellszélességgel részt venni a csapat munkájában. A fejlesztésekben és a napi teendőkben egyaránt. Ez több időt, energiát igényel részemről, viszont sokkal teljesebb rálátást, beleszólási lehetőséget biztosít számomra. A külföldi csapatoknál ilyen mértékű együttműködésre nem volt lehetőségem. Már most, az előkészületek során érezhető, hogy egy kiváló igazi csapat van kialakulóban.
Ezen túl motivált az is, hogy magyar csapatban versenyezhetek.

Nyolc éves vb tapasztalatoddal te fogod a hátadon cipelni a csapatot?

Remélem, sokat tudok segíteni abban, hogy hosszú évekre gyökeret verjünk a világbajnokságon. De a többi versenyzőnk is nagyon elszánt, és nekik is, illetve szerelőinknek – Dalmi Jánosnak és Dede Istvánnak - is van vb tapasztalata. Bódis Richárd és a horvát nemzetiségű Renato Novosel már tavaly is a superstock 600 kategóriában versenyzett. Csapatunk negyedik versenyzője Bucsi Robert pedig egy sikeres Alpok – Adria szezon után kapott lehetőséget, hogy az olasz bajnokságban bizonyítson. Amikor a superbike versenynaptár lehetővé teszi, mi is elkísérjük őt egy-egy gurulásra.

Milyen motoron fogsz űlni? Milyen eredményt vársz magadtól?

A motor csakúgy mint tavaly: Kawasaki Ninja ZX – 10R, tehát a folytonosság biztosított. Nem kell új márkához hozzászoknom.
Ami az elvárt eredményeket illeti, annak ellenére, hogy erősebb lett a mezőny, szeretnék előbbre lépni. Célom az összetett pontversenyben a top 10-ben végezni, lehetőleg közelebb az elejéhez, és nagyon jó érzés lenne felállni a dobogóra.

Szponzorok?

Remélem, a tavalyiak közül többen megmaradnak mellettem, de folyamatosan keresünk újakat is. Szerényebb mértékű támogatásnak is nagyon örülünk tudván, hogy a „sok kicsi sokra megy”. A versenyképes technikai háttér ebben a sportágban a siker elengedhetetlen feltétele. Ennek előteremtése pedig nem megy támogatók nélkül.

Várjuk az első rajtodat, természetesen rajtad lesz a szemünk az év folyamán. Bízunk benne, hogy nagy port kavartok a vb elejében. Tudom, ez rajtad nem fog múlni, csak az anyagi lehetőségeken. Senki ne tartsa vissza magát, aki részese szeretne lenni egy magyar sikersztorinak!

 

 

Még nincs hozzászólás.
 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
2024.04.19. 21:03
2024.04.05. 17:33
2024.04.03. 17:11
2024.03.31. 23:20
2024.03.28. 13:25
Friss hozzászólások
Még nincs hozzászólás.
 
Tartalom

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?