TESZT IMOLÁBAN
2014.03.31. 22:06
Az olasz nemzeti bajnokság nyitó rendezvényén, az Olasz Nemzeti Motosport szövetség által szervezett három napos teszten csapatom a Pedercini Racing Team is részt vett.
Nagyon örültem ennek a lehetőségnek, hiszen Imolában lesz a májusi futamunk. A versenyhelyszínen történő edzésnek óriási jelentősége van, hisz minden itt meg szerzett tapasztalat, beállítási adat direktben alkalmazható lesz majd verseny körülmények között.
Az olasz bajnokságban nem induló egyesületek az utolsó két napon léphettek pályára. Szívet melengető volt a színes forgatag látványa. A boxokban tízesével sorakoztak a versenygépek, a parkolóban nem volt egy talpalattnyi szabad hely sem. A Team Pedercini is teljes létszámmal jelent meg. Ott volt mind a négy superstok -1000-es csapattársam – Savadori, Alviz, Lanusse és Grotzkyj – illetve az EVO kategóriás Scassa és Andreozzi. Különösen Scassa jelenlétének örült mindenki. (Köztudott, hogy Ausztráliában súlyos sérülést szenvedett) Az olasz bajnokság superbike kategóriás versenyzőivel voltunk egy csoportban. Bár sokan voltunk a pályán, de jó tempóban gurult a mezőny, így nem okozott különösebb problémát a nagy tömeg. Sok régi ellenféllel találkoztam. Ott volt Rolfo, Baldolini, Tamburini, Zanetti, Russo, Roccoli és az újak közül talán a legnagyobbak: Mercado és Jezek.
Ideális körülmények uralkodtak a tesz teljes időtartama alatt. Ezred magával sütött a nap, 20-22 Cº körüli volt a hőmérséklet. Szívesen töltöttem volna több időt a pályán, de kénytelenek voltunk tudomásul venni, hogy minden kategóriának biztosítani kell az edzés lehetőséget, és a nap csak 24 órából áll. Mindkét nap háromszor léphettünk pályára.
A tavalyi évhez képest, amikor egyedüli versenyző voltam csapatomnál, most sokkal nagyobb a nyüzsgés körülöttem. Nagy adrenalin lökést ad, amikor hét motor egyszerre berreg fel, és heten együtt gurulunk fel a pályára.
A test során elsősorban a felfüggesztéssel dolgoztunk. Jó irányba mozdultunk el a beállításokkal, de maradtak még megoldandó feladatok a verseny előtti szabadedzésekre is.
Minden motoron töltött percnek óriási jelentősége van. Nagyon örülök, hogy három alkalommal is tesztelhettem csapatommal. Ez abszolút rekord vb szereplésem történetében. Minden pályára lépés során egyre közelebbi barátságba kerültem a motorral. A pályán eltöltött idő szerencsésebb esetben lehetett volna több, de ha a három tesztet együtt kellene értékelnem, azt mondhatom, hogy eredményes munkát végeztünk. Jól felkészülten vághatok neki az idei versenyszezonnak.
|