MOTORREVŰ
2013.02.19. 15:23
Hosszú kalandos út útán érkeztünk meg szombat hajnalban Phillip Isand-re, a superbike világbajnokság 1. futamának helyszínére.
Prágáig „vizszintesen hulló” hózáporban autóztunk, Prágától azonban a felhők fölé emelkedtünk. Innentől kezdve csak az idő, és nem az időjárás volt az ellenfél. 22 órát töltöttünk levegőben.
Nem volt könnyű átugrani a télből a forró nyárba, és alkalmazkodni a 10 órás időeltolódáshoz, de hétfő reggel már motorra ültünk.
A kétnapos teszt során keményen dolgoztunk. Voltak apró problémáink az elektronikával, elég sokszor lengették be a piros zászlót, de a kényszerpihenők ellenére 85 kört töltöttem a pályán. Az új blokk bejáratásával kezdtem az edzést, melyet a továbbiakban majd az időmérőkön fogok élesben használni.
Sok időt elrabolt tőlünk a különböző áttételek kipróbálása, a futómű illetve csúszó kuplung állítgatása.
Minden pályára lépés során sikerült gyorsulnom. Az 1:35,37-es köridőm kb. fél másodperccel jobb mint tavaly volt, de ez pillanatnyilag csak a 27. helyre elegendő. Elsősorban futómű problémák miatt nem tudtam jobb eredményt elérni. A csapatnak nem voltak készen használható beállítási adatai, hiszen minden megváltozott a korábbiakhoz képest: a pilóta, a futómű típusa és az aszfalt is. Néhány kanyarban nem tudtuk megszüntetni a motor pattogását, ami kanyarsebességben és kigyorsításoknál is komoly időveszteséget okozott.
A köridők egyébként sokat javultak a tavalyihoz képest, ami részben a pálya új aszfalt burkolatával, részben a mezőny megerősödésével hozható kapcsolatba.
A két pihenőnapot mi a futómű elemzéssel töltjük. Remélem találunk megoldást a problémára, ami a rajtrácson több pozíciót jelenthet. Péntektől folytatjuk a megkezdett munkát, mely remélem több tized másodpercben mérhető eredményt hoz.
|