Hírek : Motorrevű -- A göröngyös boxutca |
Motorrevű -- A göröngyös boxutca
2012.04.03. 20:09

Minden jó, ha vége jó!
Velősen így foglalhatók össze az imolai hétvége eseményei. Az első szabadedzést követően sorozatban jöttek a kellemetlen meglepetések, de a végeredménnyel elégedett vagyok.
Az első időmérőn folyamatosan ledadogott a motorom. Ezért több mint 25 percet töltöttem a boxban, és korábban be kellet fejeznem az edzést. Szerelőim elektromos hibára és benzin pumpa problémára gyanakodtak. Ezeket a gondokat sikerült orvosolni. A második szabad edzésen elszállt blokkom azonban gyógyíthatatlannak bizonyult. Sajnos felújított blokkokkal ez előfordulhat. Én félek attól, hogy ez a probléma később is előjöhet. A „nyolc plombás” szabály ismeretében a szezon végén komoly gondjaim adódhatnak ebből.
Nagyon hiányzott az az edzésidő, amit emiatt nem a pályán, hanem a box „kinzópadján” töltöttem. Az első időmérő alatt több mint 25 perc volt a kényszerpihenőm, a második szabad edzésen mindössze két kört tudtam menni. Szerelőim azonnal hozzáláttak a motor rendberakásához. A feszített tempó ellenére belecsúsztunk a második időmérőbe, így azt 10 perc késéssel tudtam elkezdeni, és három kiállásra volt szükségem. A piros zászló utáni utolsó körre mindenki egyszerre zuhant ki a pályára. Úgy nyomult minden pilóta, mintha az életéért harcolna. Én is beleadtam apait, anyait. Az 1:53.03-as eredménnyel a 9. rajtkockát szereztem meg, amivel az előzmények után nagyon elégedett voltam. Szerelőm, Végh Jana szerint akár 1 másodperccel is érhettünk volna el jobb időt, ha kihasználhattuk volna az összes edzés lehetőséget.
Sajnos a verseny sem kezdődött jól. Telemetriás mérnökünkkel nem tudtuk kifogástalanul beállítani a rajt automatikát, ezért a versenyre kiiktattuk. A hosszú áttételűre cserélt 1-es fokozattal egy kisebb hiba miatt nagyon lomhára sikerült a rajtom. Visszacsúsztam a 17. helyre. Előjöttek memóriámból a tavalyi emlékek, hisz elég sok versenyt kezdtem ilyen, vagy még rosszabb pozícióból. Kis tülekedés, lökdösődés után a negyedik körtől tudtam saját tempómat menni, és körről körre javítottam pozíciómon. Szabálytalanságok miatt öt versenyzőt vontak megfigyelés alá. Sofuoglu és Scholtz nem teljesítette az áthajtásos büntetést, ezért őket kizárták, de a velem nagy harcban levő Leonov szabálytalansága – sárga zászlónál négy helyet ment előre – elkerülte a bírók figyelmét. Ez azért is bosszantó, mert a büntetés elmaradása miatt az összetett pontversenyben is elém került. Legközelebb óvnunk kell hasonló esetben. Végül 7-ként szakítottam át a képzeletbeli célszalagot, ami fenti történések ismeretében kiváló eredménynek tekinthető.
Csapatomnak, szerelőimnek köszönöm, hogy a sok probléma ellenére is sikerült versenyképes állapotba hozni motoromat, és egyenrangú ellenfele lehettem a legjobbaknak.
Nagyon sok sms-t, e-mailt, kaptam. Rengetegen gratuláltak idei első pontjaimhoz. Mindenkinek nagyon köszönöm a biztatást, bátorítást. Sokat jelent számomra az a figyelem, amely szurkolóim részéről pályafutásomat kíséri.
|