Hírek : Ausztrál nagydíj – Phillip Island |
Ausztrál nagydíj – Phillip Island
Irta: Judit 2012.02.26. 21:42
![](portal/nb34/image/news/1330289279.jpg)
A pálya aszfaltja, a hőség és az abroncsok minősége miatt nem sikerült megismételni a tavalyi kettős pontszerzést.
Ma sem kerülte el a hőség a dél-ausztráliai versenypályát. Már a kora délelőtti bemelegítésen 30 fokot mutattak a hőmérők. Németh Balázs jó formát mutatott és a 10. helyen zárta a warm up-ot. Tóth Imiék a tegnapi edzés tanulságaként a versenyre kiválasztott kemény keveréket tesztelték, vajon bírni fogja-e a gumigyilkos pályán 15 körösre kurtított futamot. Az eredmény nem volt túl meggyőző, de sajnos más választás nem volt a Pirellinél.
![wsbk_Phillip Island_ned_grid 189](http://teamtoth.com/wp-content/uploads/2012/02/wsbk_Phillip-Island_ned_grid-189-300x200.jpg)
A futamon Balázs az előkelő 8. helyről rajtolhatott. A start nem sikerült tökéletesre, az első körben a 10. helyen hozta a Hondát. Ezt követően a 4. körben egy gyönyörű manőverrel megelőzte Jezeket és a futam feléig szépen tartotta a kilencedik pozíciót. Ekkor azonban már nagyon nehéz dolga volt, a kerekek szinte alig tapadtak, minden kanyarban a bukást kockáztatta. Sajnos be kellett látnia, hogy nem tudja tartani az iramot, de nem adta fel, hanem – továbbra is a pontszerzésben reménykedve – új célul a futam befejezését tűzte ki. Balu helyzete körről-körre nehezedett, egyenesen arányosan a pozícióvesztésével. A hétvége eredményeiből kiindulva jogosan remélt pontszerzés ezúttal elmaradt, a 21. helyen fejezte be a futamot. Balázs csalódott ugyan, de tudja, önhibáján kívüli okból alakult így az Ausztrál verseny. Bizalommal tekint a jövőbe, hiszen a hétvégén bebizonyította, hogy ott a helye az élmezőnyben!
Tóth Imi a tegnapi időmérőn nem tudott javítani, így hét helyet visszacsúszva a 20. rajtkockából várta a startot. Hiába kapta el azonban a ritmust, az előtte összeakadó Roccoli-Szkopek-Leonov trió szépen kivezette a sóderágyba. Szerencsére meg tudta tartani a CBR-t, de mire visszaért a pályára minden versenyző elhúzott. Imi jó ritmust vett fel, így nem csak utolérte a mezőnyt, de a harmadik körtől folyamatos előzésekbe kezdett. A Pirelli abroncsok azonban az ő helyzetét sem könnyítették meg, így jó pár kanyarban komoly rizikót vállalt, hogy tartsa pozícióját. Elmondása szerint, ha a gumikkal nincs baj és lett volna még az eredeti menetrend szerint 6 köre, összejön a pontszerzés. Mindkettőjük miatt csalódott, hiszen a teszten és az edzéseken nyújtott teljesítményük alapján reális esélyük volt megismételni a tavalyi kettős pontszerzést Phillip Island-en.
![gumi_Balázs](http://teamtoth.com/wp-content/uploads/2012/02/gumi_Bal%C3%A1zs-225x300.jpg)
„Nem mondom, hogy elégedetlen vagyok, hiszen kiegyensúlyozott, erős teljesítményt nyújtottunk mind a teszten, mint pedig a futamot megelőző edzésnapokon. A csapat kitűnő, a szerelőkkel és a tökéletesen felkészített Hondákkal is tökéletesen elégedettek vagyunk. Nem kevésbé természetesen a pilótákkal! Ennyi év alatt már megtanultuk kezelni az ilyen helyzeteket, hiszen a motorsport egy nagyon összetett sportág, sokszor elmondtuk már, de csak ismételni tudom: nagyon sok tényezőnek kell stimmelnie ahhoz, hogy sikert érhessünk el! Jelen esetben a pálya aszfaltja, a magas hőmérséklet és a Pirelli által Ausztráliába hozott, nem éppen megfelelő abroncsok együttesen gyengítették az esélyeinket. A mellékelt fotókon jól látszik milyen mértékben fogytak el a gumik a versenyzők alatt és ez mindamellett, hogy visszavetette a helyezésüket, komoly, akár életveszélyesnek is
![gumi_Imi](http://teamtoth.com/wp-content/uploads/2012/02/gumi_Imi-225x300.jpg)
mondható kockázatot jelentett! Összegezve tehát azt kell, hogy mondjam, pozitívan zártuk a futamot, hiszen mindkét pilótám sérülés nélkül „úszta meg” a futamot. Balázsnál egy fantasztikus lehetőséget buktunk el az abroncs miatt, Imi pedig óriási hátránnyal indult az előtte összeakadók miatt. Imolára azonban kiheverjük ezeket a veszteségeket és újult erővel vágunk majd neki a hétvégének!” – nyilatkozta derűlátóan id. Tóth Imre csapatfőnök.
A Phillip Island-i vezetőség ígérete és tervei szerint a MotoGP futam után új aszfaltot kap a versenypálya. Ez alapján viszont a Rossiéknak sem lesz könnyebb dolguk.
A csapat hazaútja sem lesz kevéssé kényelmetlen, mint a kifelé vezető volt. A hétvége fáradalmai után tehát egy bő 35 órás utazás vár rájuk, míg kedd délután leszállnak a Liszt Ferenc repülőtéren.
![wsbk_Phillip Island_ned_ssp_race_podium 200](http://teamtoth.com/wp-content/uploads/2012/02/wsbk_Phillip-Island_ned_ssp_race_podium-200-300x200.jpg)
EREDMÉNYEK:
warm up:
10. Németh Balázs 1’36.335
15. Németh Balázs 1’37.332
FUTAM:
18. Tóth Imre
21. Németh Balázs
|