Hírek : MOTORINFO: A Team Hungary Toth hétvégéje Phillip Islanden |
MOTORINFO: A Team Hungary Toth hétvégéje Phillip Islanden
2011.02.28. 23:29

2011. Február 28., Hétfő | Szerző: motorinfo.hu
Balázs és Imi szezonja meglehetősen szerencsétlenül indult, a hétvége végeredménye mégis meseszerű: három vb-pont a zsebben! Gratulálunk fiúk-lányok, és csak így tovább!
Ifjabb Tóth Imre és Német Balázs, két fiatal hazánk fia igencsak tisztességesen helyt állt a 2011-es Supersport vb első versenyén az ausztrál tengerparton, ezt büszkén mondhatjuk, főleg ha figyelembe vesszük, hogy a motorok milyen későn készültek el; hogy Imi és Balázs a hét eleji teszten ülhettek először „igazi” versenymotorjaikra.
Balázséról ráadásul már az első tesztnapon lefáradt a kábelköteg, olyat pedig, ami egy szupersportolóra kell, még a pénteki első szabadedzésre sem tudtak szerezni, így Németh kénytelen volt széria CBR kábelezéssel motorozni aznap – rendre a 26. helyen landolt pénteken szerencsétlenségére (ideje: 1’39, 479), míg Imi a 21. lett 1’37,666-del.
Imre szenior fáradhatatlansága szombatra azonban megszülte a HRC kábelköteget (many thanks to Honda Australia!), így az éles kvalin már majdnem minden rendben volt Balázs és Imi motorjával. Németh #38-as Hondáján a hátsó rugóstagra panaszkodott, pontosabban a hátulja pumpált neki, amitől a Pirellik is jobban koptak, plusz Imi is azzal a futóművel bajlódott, amiről pénteken még elégedetten nyilatkozott.
Ifj. Tóth #10-es CBR-én egy teljesen új csillapító „cartridge” kitet használnak a futóműben, ami sok fejtörést okozott: „pár kör után teljesen megváltozott” első és hátsó csillapításra panaszkodott Imi. Az Öhlins helyi erői kezelésbe vették mindkét Hondát, a végeredményről végül nem nyilatkoztak ifjaink, de sokat mondó, hogy a szombati kvalifikációs edzésen mindketten kurtítani tudták köreik hosszát: Imi 1’37,631 (23. rajthely), Balázs 1’38,404-del indult a 24. helyről.
De lehetne ez jobb is, mindenki ezt mondja, még a csapat is, akik zéró tesztlehetőséggel álltak fel a 2011-es rajtrácsra. „Legalább egy hónappal el vagyunk maradva a felkészüléssel, mert sajnos a körülmények nem tették lehetővé, hogy hamarabb belevágjunk a motorépítésbe és a tesztelésbe.” – mondta id. Tóth Imre csapatfőnök a futamot megelőzően. „Ez meglátszik az eredményeken, de a futam holnap lesz, még bármi megtörténhet, a csapat bízik a pontszerzésben! Úgy gondolom viszont, hogy minden gond ellenére jól haladunk és a doningtoni futamra minden rendben lesz!”
Magyarul a csapat roppant hendikeppel küzd, és nem csak az elejében tanyázó csapatok büdzséjéhez képest. A versenypályán, az éles technikával megtett tesztkilométereket nem lehet mással helyettesíteni, és lehet akármilyen jó a dán és a magyar tuninggéniuszok által felkészített két motor, Imi és Balázs fenekéből hiányoznak a kilométerek a mezőny összes többi fenekéhez képest.
De pont ezért szép a vasárnapi eredmény, az a bizonyos három pont. Persze, kellett ehhez néhány hihetetlen, szokatlan és szerencsétlen hátsó defekt (a boxpletykák szerint a konténerekben tárolt, és így hatalmas hőingadozásnak kitett gumik légzáró karimája mondta be az unalmast), meg egy-két hiba az elöl menők részéről is, de ahogy Valentino Rossi mondta Casey Stonernek közvetlenül az emlékezetes, 2008-as laguna secai zúzda után: „That’s racing Casey!”, és ugyanez igaz mondjuk Chaz Davies-re is. Az ő hibája kellett Imi pontjához, nem titok ez, sőt ez a poén; hogy Tóth a motoron maradt, ellentétben sokakkal.
A rajt egyébként nem sikerült túl jól Iminek, bezzeg képes volt a 21. helyen fordulni az első mért ponton, míg a kezdeti tumultusban az egyik versenyző erőset nem fékezett előtte, mire Imi egy bukást elkerülendő, kénytelen volt fűre navigálni Hondáját. Ezzel a manőverrel két helyezést esett vissza, a második körben már csak a 23. helyen állt.
Németh Balázs ezzel szemben megtalálta a kiskaput, kimaradt a dzsumbujból, a 20. helyen lépte át a célvonalat első vébés körében. Ezután kvázi zavartalanul róhatta a köröket, kitűnő rajtjának köszönhetően egyből öt hellyel előrébb, mint ahonnan indult. Mint elmondták, Imi és Balázs eltérő stratégiát választottak a versenyen: Németh inkább a biztonságra törekedett, hiszen a hétvégén igencsak betegeskedő technikával mindenképpen a futam befejezését tűzte ki céljául, míg Imi folyamatosan küzdött a minél jobb köridőkért. A vége pedig már történelem, ugye.
„Mindenképpen pozitív szezonkezdés ez nekünk, főleg, ha az elmúlt hét rengeteg kellemetlenségét nézzük, és azt, hogy legalább egy hónapos felkészültségi hátránnyal és szezon előtti tesztek nélkül értük el ezt az eredményt. – nyilatkozta id. Tóth Imre csapatfőnök a futam után. „Balázs tíz, Imi pedig nyolc hellyel előrébb végzett, mint ahonnan rajtoltak és mindketten pontszerzők! Jobbat nem is remélhettünk, bár szerintem, ha Imi az elején nem kényszerül ki a fűre, és nagyobb iramban el tud indulni, akkor talán ott lett volna a 11-12. helyeken.”
„De nem vagyunk telhetetlenek, nagyon örülünk, hogy mindkét fiú pontot kapott,” – tette hozzá id. Tóth – „Balázs előtt pedig le a kalappal, hogy ennyi gond ellenére így tudott koncentrálni! Ígérem neki, hogy Doningtonra minden rendben lesz a motorjával, de sajnos itt Ausztráliában nagyon nehéz volt „elővarázsolnunk” a hiányzó alkatrészeket. A csapattal maximálisan elégedett vagyok, a szerelőink fáradságos munkájának is köszönhető, hogy ilyen jól alakult ez a mai nap és remélem végre egy szerencsés év áll majd előttünk!”
A srácok egyelőre nem meséltek semmit versenyélményeikről, de id. Imre által is megemlített március 27-i második futamig, Doningtonig, Európa Nagydíjáig még felkeressük őket... addig is hajrá magyarok!
|