Hírek : MOTOGP HIREK: INTERJU TÓTH IMRE CSAPATFŐNÖKKEL |
MOTOGP HIREK: INTERJU TÓTH IMRE CSAPATFŐNÖKKEL
FERDEI 2011.02.18. 20:32

„Rengeteget dolgoztunk, de a java még hátra van”
A Supersport világbajnokság egyetlen magyar alakulatának a csapafőnöke, Id. Tóth Imre, a csapata idei terveiről és célkitűzéseiről beszélt. A Team Tóth idén már két versenyzővel próbál majd szerencsét.
1.Először is szeretnénk gratulálni az idei Supersport induláshoz, illetve a kétversenyzős csapatfelálláshoz! Sokat kellett azon dolgozni, hogy a Team Tóth 2011-ben is ott lehessen a Supersport vb-n, vagy esetleg lehet azt mondani, hogy az előző szezont követően már „bérelt” helyük volt a sorozatban?
"Nemhogy sokat, rengeteget dolgoztunk azért, hogy ez létrejöjjön, és a java még hátra van! Úgy gondolom „bérelt helye” maximum a nagy csapatoknak van, hiszen ebbe a versenysorozatba sem olyan egyszerű bekerülni. A növekvő média-érdeklődés és a rohamosan növekvő nézettség miatt egyre jobban válogatnak és egyre komolyabb alapkövetelményeknek kell megfelelni ahhoz, hogy bekerülhess."
2.A szponzorok szempontjából mennyire volt nehéz dolga a csapatnak? Kellett új támogatókat keresni? A korábbiakhoz képest valamennyire javult a helyzet ilyen téren, vagy továbbra is érzeteti hatását a válság? Jelen pillanatban pontosan kik támogatják a Team Tóth-ot?
"A szponzorok szempontjából már évek-óta nehéz helyzetben vagyunk, csak úgy, mint más csapatok. Az új támogatók természetesen mindig jól jönnének, de a jelen gazdasági helyzetben nagyon nehéz bárkit is meggyőzni arról, hogy támogassa a motorsportot, vagy egyáltalán áldozzon a reklámozásra. Szerencsére eddigi támogatóinknak nagyon tetszett a magyar csapat ötlete és továbbra is mellettünk állnak, azonban nem titok, hogy van, aki kénytelen volt szűkített a kereten. Jelenleg a fő támogatónk a Ferro-Press Fémipari és Szolgáltató Kft, melynek tulajdonosa maga is elhivatott rajongója a motorsportnak. Támogatóink még a Szatmári Kft, a Magyar Gépész Kft, az Élményváros Kft, a Rider’s Cafe, a Wilker Honda, a Berik és a W2Boots, de továbbra is többen dolgoznak azért, hogy próbáljanak szponzorokat szerezni a csapatom mellé."
3.A szurkolók egyértelműen örültek a hírnek, miszerint a Team Tóth idén is rajthoz áll a Supersport-ban, ráadásul immáron két versenyzővel. Mindenképpen előrelépésnek tekinthető, hogy az alakulat immáron két pilótát tud indítani nemde? Bizonyára nem tévedünk, ha azt mondjuk, hogy a cél az, hogy a Team Tóth ugyanúgy meghatározó csapata legyen Supersport vb-nek, mint a MotoGP 250-es géposztályának volt.
"Természetesen ez a célunk! A két-versenyzős felállással komoly kockázatot vállaltam, hiszen ez kétszeres költséggel is jár. De abban reménykedem, hogy talán könnyebben tudunk támogatót találni egy teljesen magyar csapat felállításával."
4.Ha pedig már szóba került a kétversenyzős felállás: Tulajdonképpen hogyan került a képbe Németh Balázs? Mások is voltak a célkeresztben, vagy kezdettől fogva Balázs volt a fő opció? Mindenképpen magyar versenyzőt szerettek volna szerződtetni Imi mellé?
"Őszintén szólva, nem is igazán akartam két versenyzővel nekivágni a szezonnak, pontosan a költségek megkétszereződése miatt. De azt sem bírnám hátratett kézzel ülve figyelni, hogy Balázs tehetsége kihasználatlanul feledésbe merüljön. Szerencsére adódott valaki, aki ígérete szerint beszáll a Balázst érintő költségekbe, és most már nincs mese, belevágtunk."
5.Tavaly ugye akárcsak a csapatnak, úgy Iminek is volt lehetősége tapasztalatot gyűjteni a Supersport-ban, míg Balázs eddigi pályafutása során rengeteget versenyzett négyütemű hatszázas és ezres gépekkel, illetve korábban ő is belekóstolhatott már a Supersport vb-be. Ezek alapján mik a Team Tóth idei célkitűzései?
"Ez nagyban függ a technikai háttértől is. Hiszen céljaink mindig vannak, természetesen a minél jobb eredmény elérése, de ez leginkább a motorok függvénye. Idén egy számunkra teljesen ismeretlen, de nagyon jó referenciával rendelkező dán tunning-műhelyt bíztunk meg a blokkok felkészítésével."
6.Egy évvel ezelőtt sajnos elég sok technikai probléma hátráltatta Imit, ami elsősorban külföldi tuning cégek hiányos munkájára vezethető vissza. A 2010-es negatív tapasztalatok után sikerült erre az évre egy olyan „műhelyt” találni, ami a csapat meglátása szerint hozzásegítheti a Team Tóth-ot a sikerekhez?
"Egyelőre jónak tűnik a dán műhely munkája, a padon egész jót mutattak a motorok, az új telemetria-mérnökünk pedig további lóerőket ígért, így remélhetően az idén rendben leszünk. De ezt addig nem jelenthetem ki, amíg még egy métert sem mentek a fiúk a motorokkal."
7.Mint tudjuk a motorsportban rettentő fontos szerepük van a szerelőknek/mérnököknek is. Mit kell tudni a Team Tóth idei szerelőgárdájáról, valamint Imi és Balázs főszerelőiről?
"Idén csak magyar szerelőket alkalmazunk, kivéve a telemetria-mérnököt, aki magyar szakember híján olasz. Iminek Tompa Tomi és Zsilják Lali fog szerelni, ők vették át tavaly az olaszoktól a szerszámot és nagyon jó kis csapatot alkottak Imivel. Balázsnak pedig Végh Jana és Dalmi János fog szerelni, akik szintén nagyon jó technikusok. A telemetriással sem lesz nyelvi probléma, ez a padozás alkalmával kiderült, nagyon jól megértik egymást angolul."
8.Végezetül: Az idei Supersport indulást szem előtt tartva lehet azt mondani, hogy az csapat a továbbiakban a széria motorok világbajnoki sorozata mellett kötelezte el magát? Vagy ha úgy hozza a sors, akkor még mindig visszatérnénk a Moto2-be? (Erre az évre próbálkoztak a nevezéssel?)
"Semmi sem kizárt, természetesen szívesen visszamennénk, bár idén nem neveztünk. Sajnos az egyre csak szűkülő anyagi háttér jelenleg nem enged meg költségesebb versenysorozatban való részvételt."
|