Németh Balázs

NÉMETH BALÁZS


"ÉV SPORTOLÓJA"  2009, 2011
"Újbuda kiváló sportolója" 2014
Az év legeredményesebb motorversenyzője 2014
 

 
Menü
 
Motor
 
Levelezés
 
Partner
 
link
 
Datum
2025. Május
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Látogatók
Indulás: 2005-09-19
 
Pontos idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
versenyzők
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Forum
 
Pályák
 
Keres-kínál
 
Tesztmotor
 
tár
Tartalom
 
Hírek
Hírek : MOTO 2

MOTO 2

Németh László  2008.12.22. 17:57

A FIM kb. 2 hete nyilvánosságra hozta a Moto 2 kategóriára vonatkozó műszaki feltételeket.


Jól nyomon követhető a rendezők szándéka. A nagy szellemi és anyagi forrásokkal rendelkező csapatok fejlesztési tevékenységének terepe a Motogp kategóriára szorul vissza. A 250 ccm-t váltó négyütemű 600-asok széria közeli motorok lesznek. A szabályozó elektrónikát egységesítik, és a szövetség bocsátja a csapatok rendelkezésére. Az  ECU vezérlés maximális összege 650 EUR lehet. A szabályzat csak hagyományos szelepvezérlést és hagyományos anyagok beépítését engedi. Szabványosítják az injektorokat és pillangó szelepeket. A motoron végrehajtható fejlesztések gyakorlatilag a vázra és futóműre korlátozódnak. A versenyzők egy verseny hétvégén egy motorkerékpárt és két tartalék blokkot használhatnak. Az erőforrásra a verseny leintését követő 60 percen belül bárki vételi ajánlatot jelenthet be. Az adás- vételnek ezt követően 1 órán belül meg kell történnie. Nincsenek tehát titkok! Nem tudjuk hogyan hat egy ilyen rendelkezés a nagy istállók fejlesztési kedvére, de a kis csapatok lemaradása ezzel mindenképp csökkenthető.
Az új kategória gépeit már 2009-ben a spanyol bajnokságban tesztelni fogják. 2010-ben az IRTA osztott motor parkkal tervezi kiírni a világbajnokságot, ösztönözve ezzel a csapatok minél előbbi megjelenését az új szabályok szerint épített motorokkal. Ezeken a versenyen szerzett tapasztalatok alapján tökéletesedhetnek a műszaki feltételek.
Párhuzamosan szemtanúi lehetünk majd egy frissülési folyamatnak is. A hagyományos 125-250-motogp ranglétra második fokán teljes értékű harcosként jelennek meg a SBK világbajnokság superstock 600, superstock 1000 illetve supersport 600 kategóriáiban kiválóan szereplő fiatal tehetségek.

Összegezve elmondhatjuk: a törekvések döntő többsége láthatóan a kiegyenlítettebb esélyeket, az élesebb harcot, a pilóták kvalitásainak kiemelését és az olcsóbb, gazdaságosabb versenyzési lehetőség megteremtését szolgálják. A nem motoros nagyhatalmak számára ezek örvendetes változások. A végső döntést természetesen itt is a „nagy ágyúk” érdekei fogják befolyásolni, de számukra is fontos lehet a gazdaságosság, és versenyzői bázis kiszélesedése.
Kíváncsian várjuk a fejleményeket!

Még nincs hozzászólás.
 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
2025.04.11. 23:14
2024.04.19. 21:03
2024.04.05. 17:33
2024.04.03. 17:11
2024.03.31. 23:20
Friss hozzászólások
 
Tartalom