1988-ban születtem. Budapesten élek. Az Óbudai Egyetem mechatronikai mérnök szakán szereztem diplomát 2012-ben, majd a Budapesti Műszaki Egyetem gépészmérnöki karának master képzésén folytattam tanulmányaimat.
1994-ben ültem először motorra. Első versenyemet, egy országos Fétis Kupa fordulót mindössze néhány hét „motoros előélet” után az ismeretlenségből berobbanva nyertem meg. Ezzel a győzelemmel sorsom megpecsételődött, örökre elköteleztem magam a motorsport mellett. A szerelem 20 éve tart. A Superbike Világbajnokság és a Motogp különböző kategóriáiban szerzett 104 világbajnoki pont, több mint 300 kupa illetve bajnoki futamgyőzelem, 9 bajnoki cím és 4 országos kupasorozat győzelem. Ez a rövid mérlegem.
A 2005-ös év mérföldkő volt számomra, mert óriásit ugorva kategóriában és motor teljesítményben, az utánpótlás 50 ccm special géposztályból a superstock 600 felnőtt mezőnyébe katapultáltam. Kitűnően sikerült első évem. Már a második futamon Rijekában a magyar dobogó harmadik fokára, Brnoban a másodikra állhattam. Végül hazai közönség előtt a Hungaroringen megrendezett Alpok-Adria kupán a nemzetközi mezőnyben a 3. helyen végeztem, megnyertem a magyar bajnoki futamot.
2006-ban superstock 1000-ben versenyeztem. Ez komoly előrelépés, de egyben nagy kihívás is volt. Az Alpok – Adria kupában két első és egy harmadik helyezést szereztem. Egy hosszúra nyúlt sérülés miatt futamot kellett kihagynom, ezért összetettben csak negyedik lettem a nemzetközi, illetve harmadik a magyar mezőnyben. Megmérettettem magam a rangos, korábban VB-n is szereplő négy versenyzőt felsorakoztató Suzuki GSXR Kupában. Összetettben második lettem. Sérülésem sajnos ebben a versenysorozatban is hátráltatott. Indultam az első alkalommal megrendezett Magyar Köztársaság Kupában. A superbike motorokat is befogadó Open kategóriában stock 1000-es géppel az össztett második helyezést értem el.
Hagyomány lett az Alpok -Adria Bajnokság hungaroringi záró futamán a Nemzetközi 200 mérföldes endurance verseny megrendezése. 2005-ben indultam először. Debütálásom nagyon jól sikerült, mert társammal megnyertük a külföldiekkel teletűzdelt 600-as kategóriát, amely egyben olasz bajnoki futamnak is minősült. 2006-ban és 2007-ben SST 1000-es motorral versenyezve az Open kategóriában arattunk győzelmet.
2003 óta hódolok a Magyarországon újnak számító supermotonak. Szinte minden versenyemet megnyertem ebben a szakágban. Elnyertem a legtehetségesebb utánpótlás korú versenyzőnek adományozott Ruzsai József díjat. 2004-ben a junior, 2005-ben az Open kategóriában állhattam fel a Magyar Köztársaság Supermoto Bajnokságának dobogójára.
2007 álmaim megvalósulásának kezdete. A Full Gas Motorsport Egyesület színeiben a Superstock 1000 Világkupán indultam. Csapatunk ezzel történelmet írt: első alkalommal szerepel a rangos világverseny mezőnyében magyar csapat. Célom a tisztességes helytállás mellett a minél több versenytapasztalat megszerzése volt. Négy bajnoki pontot gyűjtöttem, az edzéseket is figyelembe véve a gyári támogatással versenyző ellenfelek technikai fölénye ellenére tizenkét pályára lépés során pontszerző helyen, hét alkalommal a topspeed táblázat élén álltam, és fűződik nevemhez leggyorsabb edzéskör.
Korábbi eredményeimnek köszönhetően a Factory Racing csapatától lehetőséget kaptam, hogy továbbra is részese lehessek a superbike világbajnokságon zajló rangos vetélkedésnek. 2008-ban a világbajnokság 6. futamán kapcsolódtam be a Supersort 600 kategória versenyeibe. Nagyon hasznos volt számomra az itt eltöltött időszak. A világ legjobbjaival mérhettem össze erőmet.
Mindezek után 2009-ben megtörtént a csoda! A Balatonringteam csapat tagjaként a MOTOGP résztvevője lettem. A 250-es kategóriájában 10 alkalommal álltam rajthoz és 11 világbajnoki pontot gyűjtöttem. Eredményeim alapján elnyertem a Magyar Motorsport Szövetség megtisztelő díját: 2009-ben én lettem
“Az év sportolója”
2011-ben a Superbike világbajnokság supersport 600-as kategóriájában kaptam rajt lehetőséget a Team Hungary Tóth pilótájaként. Nagyon sikeres évet zárt csapatunk. 55 vb pontot szereztünk, én 42 ponttal az összetett pontverseny 15. helyezettje lettem. Legjobb eredményem a Silverstone-ban szerzett 7. helyezés volt, négy alkalommal végeztem az első tízben, egy kivételével minden befejezett versenyemen pontszerző voltam. A MAMS összes szakágát figyelembe véve ez magasan a legjobb eredmény 2011-ben. Ennek köszönhetően az előkelő 4. helyre léptem elő a gyorsasági motorsport örök ranglistáján, és újra nekem adományozták "Az év sportolója" kitüntető címet.
A 2012-es szezonnak változatlan felállású csapattal vágtunk neki. Ez az évem elsősorban a gyenge technikai háttér és gyakran jelentkező műszaki problémák miatt kevésbbé volt sikeres, mint az előző. Az összetett értékelésben a 22. helyet szereztem meg 17 vb ponttal.
2013-ban is a Superbike világbajokság supersport-600-as kategóriájában indultam a cseh COMPLUS SMS Racing Team versenyzőjeként. Ez a szezon a rossz emlékeimet gyarapítja. Kulcscsontöréssel kezdtem Phillip Islandon, műszaki hiba miatt öt futamot kényszerültem feladni.
2014-ben kategóriát váltottam, és a nagy múltú olasz Pedercini Team tagjaként kezdem meg a harcot a bajnoki pontokért. Komoly sérülésem ellenére egy nagyon eredményes évet teljesítettem. Minden befejezett versenyemen pontszerző voltam. Három top 10-es eredménnyel az összetett pontversenyben a 12. helyet szereztem meg. 2015-ben is az év legeredményesebb magyar motorversenyzője lettem. Újbuda önkormányzata nekem itélte oda az
"Újbuda kiváló sportolója "
címet.
2015 évi terveimben is a Superbike világbajnokság superstock 1000 versenysorozata szerepelt. Az R2 MotorSport Team azonban nem teljesítette a megállapodásunk szerinti kötelezettségeit, így együttműködésünk az első aragóni futam során megszakadt. Ilyen előzmények után nagy örömmel fogadtam a Triumph Budapest ajánlatát, mely szerint három Alpok - Adria futamra kaptam indulási lehetőséget supersport 600 kategóriában. Együttműködésünk nagyon eredményes volt. A vb technikát is felvonultató csapatok mezőnyében mindhárom helyszínen -- Pannóniaring, Hungaroring, Rijeka -- dobogóra állhattam.
Visszagondolva eddig elért eredményeimre, örömmel tölt el, hogy a magyart motorsport történetében a világbajnoki pontjaimat tekintve a 4 legsikeresebb versenyző között vagyok Szabó II., Drapál és Talmácsi társaságában.
Hálával és köszönettel tartozom mindazoknak, akik utamon velem voltak. Szüleimnek, egyesületeimnek (Team Pederchini, H-Moto team,COMPLUS SMS Racing, Tóth Team Hungary, Factory Racing, Full Gas, Talma Motorsport) és önzetlen támogatóimnak.
|