Hírek : SIKERES MISANOI HÉTVÉGE |
SIKERES MISANOI HÉTVÉGE
2012.06.11. 20:23
Mindkét Racing Team Toth versenyző pontszerző lett a Supersport 600 vb hatodik futamán
Keményen megizzadtunk a misanói sikerekért. A korábbi erőforrás problémám megoldódott azzal, hogy a Doningtonban elfüstölt blokk helyett egy felújított került motoromba. Erre segített rá a „Bódis Művekben” sérülések után megjavított kipufogórendszerem. A motor teljesítményét azonban sokáig nem tudtam kihasználni, mert mindkét edzésnapon futómű gondokkal küszködtünk. A motorom teljesen kormányozhatatlan volt. Szinte minden kanyarban kifele sodródott, nem tudtam íven tartani. A telemetria egyértelműen jelezte, hogy az első teleszkóp a probléma okozója. Sajnos az Adriani szerviz nem állt a helyzet magaslatán. Kétszeri átvizsgálás után sem észlelték a szelep hibát, csak olajszint korrekciót javasoltak. A második időmérő edzés utáni erélyesebb csapat fellépés azonban meghozta az eredményét. Warm upon már egy egészen másképp viselkedő telót tesztelhettem. Idönk a finomításra így már sajnos nem maradt. Kockázatos lett volna új beállítást a versenyen kipróbálni. Az 1:41,0-ás futam eredményemből következtetve akár 2-3 sorral előbbről is rajtolhattam volna, ha edzéseken a jó teleszkópot használhattam volna. Ezek a körülmények is megerősítették a csapat azon elhatározását, hogy egységesen Öhlins cartridgeket használjunk a jövőben motorjainkban.
De nézzük a történteket!
A 24-es kvalifikációs idő után bizakodóvá tett, hogy a bemelegítő edzésen hat hellyel léptem előre, és a magyar pilóták közül a legjobb időt értem el, valamint az a tény hogy motorom sokkal kezelhetőbbé vált az utolsó napra. A rajt után az első kanyarban a saját helyemen fordultam, de utána folyamatosan tudtam előre lépkedni. A negyedik körben már a 19. voltam, amikor féktávon utolértem Menghit. Ő belülre húzódott, de kanyarban nem tudta íven tartani a motort és ütköztünk. Kiestem a ritmusból. Ez a manőver kb. 2mp hátrányt és három pozíció vesztést okozott. Minden kezdődött elölről. A tizenharmadik körben értem fel a 13. helyre.
Az korai rajtért büntetést kapott Foret éppen elém került vissza áthajtás után. Az ő tempóját nem tudtam tartani, de mögötte haladva a tizenhatodik körben láthatóvá vált számomra De Rosa. A kb. 3 mp-es hátrányt az utolsó előtti körig teljesen le tudtam dolgozni. Gumijaim azonban már nem voltak jó állapotban, ezért a döntést a befutóra hagytam. Bosszantó, de De Rosanak mértek 18 ezreddel rövidebb időt.
Az előzményeket is figyelembe véve sikeresnek ítélem meg a hétvégét. Versenyen rajtpozíciómhoz képest 12 helyet javítottam, és 12-ként értem célba. A magyar résztvevők közül versenyen a legjobb köridőt és a legjobb eredményt értem el. Csapatunk hét pontot szerzett, így a kilencedik helyre léptünk előre. Az egész csapat kiváló munkát végzett. Köszönöm szerelőim áldozatos munkáját. Következik Aragon. Remélem tovább fog javulni teljesítményünk.
|