Németh Balázs

NÉMETH BALÁZS


"ÉV SPORTOLÓJA"  2009, 2011
"Újbuda kiváló sportolója" 2014
Az év legeredményesebb motorversenyzője 2014
 

 
Menü
 
Motor
 
Levelezés
 
Partner
 
link
 
Datum
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Látogatók
Indulás: 2005-09-19
 
Pontos idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
versenyzők
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Forum
 
Pályák
 
Keres-kínál
 
Tesztmotor
 
Hírek
Hírek : Team Hungary Tóth: "Jövőre célunk, hogy még előrébb kerüljünk!"

Team Hungary Tóth: "Jövőre célunk, hogy még előrébb kerüljünk!"

  2011.12.06. 23:57

Motogp hirek interjú
2011. december 6.
Írta:Dede

 


A Supebike VB-n is vége a szezonnak, így az egyetlen magyar csapat, a Team Hungary Tóth is meghúzta az idei év mérlegét. Erről beszélgettünk velük kicsit hosszabban.

A Superbike VB-n belül megrendezésre kerülő Supersport 600 géposztályban szereplő Team Hungary Tóth idei éve jelentős fejlődést mutatott az első, 2010-es szezonjukhoz képest. Kíváncsiak voltunk, hogyan látják az elmúlt évet ők maguk, így Id. Tóth Imrének, Tóth Iminek és Németh Balázsnak tettük fel kérdéseinket.

motogphirek.hu: Egy év telt el legutóbbi hosszabb lélegzetvételű beszélgetésünk óta. Akkor kissé keserű szájízzel beszélgettünk a tanulóévetekről a Supersport 600 kategóriában. A „második osztály” az eredményeitek alapján sokkal jobban sikerült. Hogyan érzitek Ti belülről? Mi az, amiben úgy érzitek, hogy „érettebbek” lettetek?

Id. Tóth Imre: Mi sem vártuk, hogy mindjárt az első futamon pontot kapunk, sőt gyakorlatilag majdnem minden futamon sikerült vb pontot szereznünk. Ez köszönhető a versenyzőknek és a kiválóan felkészített blokkoknak. A felkészítésben saját magunk kísérleteztünk több dologgal, ami azért többé-kevésbé bejött, de természetesen van még mit javítanunk!

Tóth Imi: Igen, a tavalyi évünk elég nagy csalódás volt a technikának köszönhetően. Az idei évünk sokkal jobban sikerült, úgy hogy még bőven van bennem és a motorban is egyaránt fejleszteni való. Az én stílusom is sokat változott, de még van min javítanom, mert a kétütemű motorokat teljesen máshogy kellett kezelni.

Egy éve szintén panaszkodtatok a technikai háttérrel kapcsolatos nehézségekre is. Az idei technika minősége ennyivel jobb volt, mint a tavalyi?

Id. Tóth Imre: Idén is volt pár meglepetésünk. A tavalyi évben még semmi tapasztalatunk nem volt, így sok olyan alkatrészt eladtak nekünk, amik nem voltak jók. Ebből okulva ezeket lecseréltük, de az idén is belefutottunk -főleg az Iminél- olyan alkatrészekbe, amik miatt futamot kellett eldobnunk.

Tóth Imi: Pályától függetlenül 3-5 másodpercet gyorsultam, ami legfőképp az erősebb motornak volt köszönhető. Ezek az eredmények alapján azt hiszem, nem kell senkit sem meggyőzni arról, hogy a tavalyi csomagunk mennyire rossz volt, pedig megtettünk mindent hogy gyorsabbak legyünk.

Tavaly sokat szenvedtetek a tuningcégekkel, volt nem kevés negatív tapasztalatotok. Idén ennyire szerencsésen sikerült kiválasztani a „beszállítókat? Vagy már nem első évesként tudtátok, hogy kivel érdemes üzletet kötni és kivel nem?

Id. Tóth Imre: Teljesen új tuningcéggel dolgoztunk, a motort felkészítő szerelőcsapat pedig teljesen új volt. Az alkatrészekben még így is változtatnunk kell a 2012-es szezonra, mert nem minden volt megfelelő.

Tóth Imi: Tavaly egy olasz cég készítette fel a gépeimet, idénre viszont már tudtuk, hogy szóba sem jöhetnek az olaszok. Mivel ez a 600-as kategória mind nekem, mind pedig a csapatnak teljesen új volt, ezért minden „zsákbamacska” volt számunkra. Nos, idénre már nem bíztuk a véletlenre, ami már az első futamtól kezdve meglátszott. A választásunk egy dán tuningmesterre esett, aki rajtunk kívül még több csapatnak is szállította a tuningjait.

Az anyagiak kapcsán szintén beszéltünk arról, hogy nyilvánvalóan nem egyszerű a megfelelő háttér megteremtése még egy pilóta számára sem. Kellemes meglepetésként mégis Imi mellett Balázs személyében még egy magyar pilótával indultatok neki a szezonnak. Megtudhatunk valamit arról, hogyan sikerült a kétversenyzős felállás létrehozása?

Id. Tóth Imre: Eredetileg egy fős csapatra gondoltunk, de aztán bejelentettük Balázst is, mint második pilótát, és azt reméltük, hogy menet közben össze fogjuk tudni hozni rá a szponzori hátteret. A tervek ellenére elég nehéz szezont zártunk, nagyon nehezen jött össze az éves költségvetés.

Annak tudatában, hogy tavaly Ti magatok is sokkal „családiasabbnak” neveztétek a Superbike VB-t, érzitek-e még mindig, hogy ún. „kiscsapatként” kezelnek, vagy ahogy jönnek az eredmények, változik a megítélésetek a többi csapat szemében is? Feltűnik-e a többieknek, hogy egy relatíve mégiscsak kisebb költségvetésből dolgozó csapat versenyzői többször is pontszerző helyeken végeznek?

Id. Tóth Imre: Természetesen feltűnik, hiszen az eredmények magukért beszélnek. Ezt bizonyítja az is, hogy több külföldi versenyző is jelentkezett 2012-re hozzánk, többeknek tettünk ajánlatot. De én továbbra is az Imivel és a Balázzsal szeretném folytatni. Természetesen ehhez a szponzoroknak ismételten össze kellene, hogy jöjjenek.

Tóth Imi: Ez a tény még most is fenn áll és sokkal kedvesebbek, segítőkészebbek a csapatok a MotoGP-hez képest, pedig ott is szerettek minket. Szerencsére, ahogyan a csapat kinéz, már a legelejétől kezdve tiszteltek minket, az eredményeket, amiket elérünk, és ahogyan fejlődtünk az a paddockban az arcokról leolvasva sokakat pozitívan érintett.

Németh Balázs: Lehetőségeink, anyagi eszközeink természetesen szerényebbek, mint az élen álló egyesületeknek, de így is sikerült tekintélyt kiharcolnunk. Minden csapatokkal kapcsolatos elvárást teljesítettünk. Két motorunk futott minden fordulóban. Egy futam kivételével minden helyszínen pontszerzők voltunk. Töretlen fejlődést mutattunk a verseny évad folyamán. Ezek a tények rákényszerítik ellenfeleinket arra, hogy komolyan számoljanak velünk.

Kaptatok-e esetleg megkereséseket, ajánlatokat az eredmények alapján olyan szponzoroktól, tuningcégektől, akik segítségével tovább tudnátok lépni?

Id. Tóth Imre: Ez sajnos fordítva működik, nekünk kell megkeresni a Támogatókat, de így is örülünk annak, hogy megkeresésünkre általában támogatnak bennünket, hisz ebben az évben is jobb eredményeket produkáltunk, mint amilyeneket ígértünk. Ez remélem a jövőben is így lesz!

Tóth Imi: Úgy gondolom, hogy jövőre ismét nagyot fogunk fejlődni. A Dán tuning jól bevált és követjük az Ő fejlesztéseit, amit már most tudunk, hogy jobb lesz az ideinél. Ami a szponzorokat illeti, a válság miatt igen nehéz dolgunk van, a világ megfordult már jó pár éve és nekünk kell küzdenünk a szponzorokért, egyébként ez számunkra már sajnos természetes.

Németh Balázs: Még sokáig az álmok kategóriája marad, hogy a szponzorok fognak a versenyzők körül körözni. Reménykedem azonban, hogy eljön az az idő, amikor a szponzorok a szponzoráltak teljesítménye alapján hozzák meg döntéseiket, és akkor egy kiemelkedően sikeres versenyző vagy egyesület részére – mint például a Team Hungary Tóth - könnyebbé válik a szponzorkeresés. Jó lenne, ha már 2012-ben új támogatókat üdvözölhetnék régi hűséges szponzoraink mellett.

Mi volt a csapat számára az év legkiemelkedőbb eseménye, eredménye? És volt-e valami, ami a leginkább felejtendő kategóriába sorolható?

Id. Tóth Imre: Hogyne, Ausztráliában mindjárt úgy kezdtük, hogy a Balázs motorja porrá égett a hivatalos teszten. Az Iminél pedig Monzában a kuplungja miatt, Portimao-ban pedig egyéb technikai hiba miatt kellett kiállnia. Legkiemelkedőbbnek pedig egyértelműen Assen-t jelölném meg, ahol 10. és 11. helyezést értünk el.

Tóth Imi: Számomra az asseni hétvége sikerült a legjobban. Monzában kiálltam kuplung hiba miatt, ott az év legjobb versenyét dobtuk el.

Németh Balázs: Számomra a legsikeresebb helyszín Silverstone volt. A felejthető kategória Imola. A rajtrácshoz képest már 10 helyet javítottam pozíciómon, és tovább menetelhettem volna előre, mikor műszaki hiba miatt kénytelen voltam feladni a versenyt. És nagyon sajnálom, hogy Brnoban, a számomra legismertebb pályán, ismert okok miatt nem tudtam rajthoz állni.

Imi, immáron a második szezonodon vagy túl a Supersport 600-ban. Mennyire érzed már magadénak a 600-as gépet a jó pár évnyi „kétüteműzés” után? Gondolom, hogy két év után már nincs sok tanulnivalód, de azért van még valami, amin mindenképp javítani szeretnél?

Tóth Imi: Már elég jól összeszoktam a négyütemű motorral, de azért még van min csiszolni. Amin változtatni szeretnék, az egy kis stílusváltás, ami azt jelenti, hogy például jobban le kellene lógnom a motorról a kanyarokban, amivel jobban tudnám tartani az ívet. Mivel tudjuk, hogy merre van a fejődés, ezért ami engem illet, már az első teszten erre fekszünk rá a legjobban.

A tavalyi évhez képest jóval előrébb végeztél az összetettben. Elmondhatod, hogy a tavalyi évad sok technikai problémáját követően, idén már tudtad évezni a motorozást, a csatázást az ellenfelekkel?

Tóth Imi: Idén már nagyon élveztem a versenyzést, azonban volt pár technikai gondunk, aminek az oka az volt, hogy az én motoromon kísérleteztünk, hogy a jövőre nézve merre tudunk elmenni a fejlesztésekkel. Nekem és az én csapatrészemnek azért kellett ezt bevállalni, mert az én gépemen volt az a fajta telemetria, amin ezeket a fejlesztéseket lehetett látni. Azt gondolom, hogy megérte a kockáztatások és jövőre már teljes mértékben csak a legjobb alkatrészeket fogom használni, mint ahogyan a Balázs.

Balázs, Te hogyan érezted magad ebben az évben? Elégedett vagy az idei teljesítményeddel?

Németh Balázs: Nagyon örültem, és köszönettel tartozom a Team Hungary Tóthnak, hogy versenyzési lehetőséget kaptam. Annak ellenére, hogy az év sportolója voltam 2009-ben, és sok – sok ígéret hangzott el 2010-re vonatkozóan korábbi csapatom részéről, tavaly egyetlen versenyen sem tudtam elindulni. Ilyen előzmények után érthető volt az örömöm, hogy újra csatasorba állhattam. 2011 eddig talán a legsikeresebb évem. Az idén szerzett 42 illetve előző években gyűjtött 15 világbajnoki ponttal a magyar motorsport örökranglistáján előkelő helyre kerültem. A MAMS újra nekem adományozta „Az év sportolója” kitüntető címet idei eredményeim alapján, ami nem csak a gyorsasági, hanem a többi hét szakágat tekintve is a legjobb teljesítmény volt 2011-ben. Köszönettel tartozom mindezért csapatfőnökünknek, Tóth Imrének, szponzoraimnak és kiváló szerelőimnek Végh Janának és Dalmi Jánosnak.

Neked sem az első „négyütemű-nagymotoros” szezonod volt az idei. Van valami, ami mégis újdonságként hatott számodra az idei 600-as Supersport gép vonatkozásában?

Németh Balázs: Ha ugyanebben a kategóriában eltöltött 2008-as fél szezonnal hasonlítom össze, akkor a különbség az, hogy kb. 10 lóerővel nagyobb teljesítményű blokk dübörgött alattam. Ha szponzoraink jóvoltából lesz forrás arra, hogy speciális eszközökkel is felszereljük a gépemet – telemetriára, kipörgés gátlóra, professzionális futóműre gondolok – akkor egy teljesen versenyképes motorral vehetem fel a harcot az élvonalban haladókkal.

Az összetettben 15. helyen végeztél, de nem sok választ el az előtted végzőktől, sőt a versenyt is nyerő, többször dobogós Gino Rea sem tudott év végére sokkal előkelőbb helyezést elérni. Számítottál-e arra, hogy ilyen eredményes lesz az első éved a kategóriában?

Németh Balázs: Titkon reméltem csak ilyen eredményt. A reális elvárás irányunkban néhány, pontot érő helyezés megszerzése volt. Ezt vastagon túl teljesítettük mindketten. Én tizenegy futamon vettem részt. Az imolai versenyt pontszerző pozícióból műszaki hiba miatt kényszerültem feladni, Misanoban 18. lettem. Ezt a két helyszínt leszámítva mindenhol pontszerző voltam.

Silverstone-ban nagyon összejött a verseny. Te hogyan láttad belülről, mit éreztél a célba érést követően?

Németh Balázs: Talán szerénytelenségnek tűnik, de az igazság az, hogy előbbre is végezhettem volna. Az első időmérőn 12 voltam, a másodikat műszaki hiba miatt nem tudtam befejezni, és visszacsúsztam egészen a 21. rajtkockáig. Szerelőim kiváló munkát végeztek. A vasárnapi bemelegítő edzésen újra jól gurult a motorom, és még ezt követően is finomítottunk a futómű beállításon. Janáék nagyon beletaláltak. Versenyen kanyarról – kanyarra jöttem előre. A nyolcadik körben már kilencedik voltam és látótávolságon belülre került Parkes. Öt körrel később teljesen együtt érkeztünk meg az élbolyból visszacsúszott Marino mögé. Parkes simán el tudott menni mellette, engem viszont elég agresszíven próbált visszatámadni. Motorjaink összeértek, kiestem a ritmusból, ezután Parkesnak sikerült kicsit meglógnia. Tehát a Marinoval történt koccanásunk illetve a műszaki hiba okozta rossz rajtpozíció miatt mondtam azt, hogy jobb eredmény is kicsúszhatott volna, mint a hetedik helyezés. Köridőm mindössze 67 századdal volt gyengébb a világbajnok Daviesénél, és 33 század mp-el a második helyezett Saloménál. A negyedik körtől kezdődően azonos időket futottam az élen menőkkel. Nagyon boldog voltam célba érés után. Éreztem, hogy ez már említésre méltó eredmény.

A tavalyi évben sokan negatív hangnemben beszéltek a csapatról az eredmények elmaradása miatt. Idén milyen visszajelzéseket kaptatok, miután rendszeresen pontszerző helyeken végeztetek?

Id. Tóth Imre: Könnyű negatív hangokat hallatni, ha az, aki ezeket mondja, nem támogatja a csapatot. Ha többen támogatnák, biztos, hogy mind erkölcsileg, mind anyagilag jobban állhatnánk.

Tóth Imi: Egy kicsit talán lenyugodtak az ellen drukkereink, ugyanis sajnos Magyarországon elég sok az irigy követelőző ember, akiknek csak az a jó és elismert aki Világbajnokságot tud nyerni. Persze tisztelet a kivételnek, akik viszont tényleg egyre többen vannak és ez által több a motivációnk is folytatni a küzdelmet.

Németh Balázs: Rajongóktól, motoros berkekben járatos ismerősöktől kaptam dicséretet, bíztató vállveregetést. A médiában úgy érzem, kevesebbet foglalkoznak sikereinkkel, mint azt eredményeink alapján megérdemelnénk. Nagy hiányát érzem az objektív sport újságírásnak.

Volt a motorokkal valami olyan negatív tapasztalat, amin mindenképp javítani kell, valami kifejezetten dühítő rendellenesség?

Id. Tóth Imre: Igen, a generátorral nagyon sok problémánk volt, amit teljesen le is cseréltünk már.

Tóth Imi: Mivel technikai sportról van szó, mindig akad valami olyan alkatrész, ami esetleg elromolhat, de úgy gondolom jövőre még kevesebb géphibánk lehet a tapasztalataink révén. Idén év elején sokat bajlódtunk a kuplunggal, azonban év közepére már azon is tudtunk javítani.

Németh Balázs: Volt néhány anyaghiba miatt bekövetkezett műszaki problémánk. Ezek nagyon bosszantóak, de a csapatvezetés operatív hozzáállásának köszönhetően szerelőink a problémákat még a verseny helyszínen korrigálni tudták. Végeredményben büszkék lehetünk rá, hogy a befejezett versenyek alapján a világbajnokság egyik legstabilabb legbiztonságosabb csapata lettünk. Ez a szerelőket és a pilótákat egyaránt dicséri.

Hogyan érzitek, mi az, ami még mindig hiányzik a még jobb eredmények eléréséhez? Erőnlét, rutin lenne még szükséges, vagy csak egyszerűen a (nyilván anyagiaktól függő) technikai háttér és a tuning jelenlegi szintje gátolja a feljebb jutást?

Id. Tóth Imre: Természetesen elsődlegesen az anyagiak, melyből következik a gyakorlat, hogy többet tudnánk tesztelni. Míg az élcsapatok el tudnak menni 4-5 tesztre, amelyeken különböző alkatrészeket próbálhatnak ki, addig mi örülhetünk, ha jó esetben kettőt tervezhetünk. A versenyzők felkészültsége megfelelő. Értem ezt fizikai és szellemi értelemben.

Tóth Imi: Ami természetesen a legfontosabb az a pénz, mert mindent pénzzel kell megvenni, és ha több pénzünk van, több tesztre tudunk menni, és ha több a tesztlehetőségünk, akkor biztosan jobbak lehetünk a fejlesztéseket tekintve. A nagy csapatok így csinálják és meg is van az eredménye, de hát a nagy csapatok mögött van minimum egy főszponzor…

Németh Balázs: Én úgy érzem, a technikai háttér javítása – amiről már tettem említést –, illetve teszt lehetőségek biztosítása sokat javíthat teljesítményünkön. Ezek mind anyagiakkal összefüggő kérdések.

Ha jól tudom, most tértetek haza Dániából, ahova épp tuning-ügyben mentetek. Mi volt a látogatás célja? A motorerőn próbáltatok javítani, vagy esetleg valami egyéb elem fejlesztése volt a cél? Megtudhatunk-e bővebb részleteket az eredményekről?

Id. Tóth Imre: A kipufogót mértük meg és hasonlítottuk össze az új fejlesztésű tunninggal, melynél még sajnos van mit javítani. Ezt reméljük, január közepéig ki tudjuk küszöbölni!

Tóth Imi: Az eredményt még nem tudjuk pontosan, de elvileg a dán „mesterünk” talált valahol 3-4 lóerőt, ami akár egy adott pályán egy másodpercet is jelenthet.

Most, hogy a szezonnak vége, és a teszt-tilalom is érvénybe lép, mivel fogjátok tölteni a téli hónapokat, mi nem tilos a fejlesztések tekintetében?

Id. Tóth Imre: Krosszozással, fizikai felkészüléssel (konditerem) és teremmotorozással töltik a „szabadidőt” a fiúk.

Tóth Imi: Ahogyan a pénztárcánk engedi, úgy fejlesztünk, de ilyen téren bármit, bármennyit lehetne csinálni, csak nem lehet pályán kipróbálni. Januárban a teszttilalom végén szeretnénk legalább egy teszten részt venni, hogy Ausztráliába felkészülten érkezzünk.

Németh Balázs: Teremmotorozással és fizikai felkészüléssel telnek a téli hónapok.

Imi, Balázs! Ti mivel töltitek ezt az időszakot? Imi, azt tudjuk Rólad, hogy te krosszozással és erőnléti edzésekkel tartod formában magad. Marad ez idénre is, vagy van valami újabb titkos recept?

Tóth Imi: Nagyon szeretek krosszozni, de az utóbb két évben egy métert sem tudtam motorozni az ujjsérülésem miatt. Azonban idén újra elkezdtem a krosszal való felkészülést egy krossz-edzőnek, Szakynak (Szakály Gábornak) a jóvoltából. Emellett még konditeremben is járok. A kondimmal sosem volt gond, de a mostani téli felkészülésem után bomba formában, kiéhezve fogom várni az első futamot februárban.

Balázs, Neked van valami sajátos edzésterved vagy te is hasonló módon készülsz a következő szezonra?

Németh Balázs: Korábban én is krosszoztam alapozási időszakban. Pillanatnyilag sajnos nincs krossmotorom. (Remélem szponzorok, márkakereskedők olvassák majd a cikket…) A Daróczy Motorsport Egyesülettel nagyon jó a kapcsolatom. Gyakran motorozok együtt fiatal tehetségeikkel teremben, vagy supermotozunk szabadban. Számomra ez edzéslehetőség, a fiatalok számára pedig remélem, magával hordozza a fejlődés lehetőségét. Ezen kívül kondi terembe járok, bokszolok és rendszeresen futok.

Mivel töltitek az időt, amikor teljesen ki akartok kapcsolni? Gondolom a motorozáson és az edzéseken kívül azért másra is szükség van a mentális feltöltődéshez.

Tóth Imi: Túl sok szabadidőm nincs, minden időt a motorozással kapcsolatos dolgokra szentelek, de ha mégis van egy kevés azt a barátnőmmel és a barátaimmal töltöm. Azért néha egy kis szórakozás is belefér, olyankor éjszakai szórakozó helyekre szoktunk járni, „csapatostul”.

Németh Balázs: Ilyenkor pótolom részben azt, ami évközben kimaradt. Egyetemi rendezvények, buli, mozi, színház. Barátaim, rokonaim meglátogatása. Bár nem a mentális feltöltődés része, de a versenyek miatti hiányzás kapcsán akad pótolni valóm az egyetemen. Az Óbudai Egyetem mechatronikai mérnök szakos hallgatója vagyok, és jelenleg záróvizsgáimra készülök.

Mik a terveitek jövőre csapatszinten? Marad a felállás, a cél pedig a további javulás?

Id. Tóth Imre: A kérdéseddel meg is válaszoltad, hogy mit szeretnénk. Tehát a felállás marad, a cél pedig mi más is lehetne, mint a javulás? :)

Tóth Imi: A csapat felállás marad, már nagyon jól összeszoktunk és minden flottul megy. Az én főnököm, Tompa Tomi személyében szinte mindig jól működött a rugózásom és jövőre az idei adatokból ki indulva még jobb lesz. Zsilják Lali is erősíti az én oldalam a pontos és gyors szerelésével. Természetesen a telemetriásunk is.

Mi a célotok a jövő idényre? Milyen eredménnyel lennétek elégedettek a jövő szezonban? Dobogós helyezésre esetleg éreztek már esélyt?

Tóth Imi: Azt gondolom, hogy ha minden összeáll és sikerül legalább a mostani szponzorok kitartó támogatását ismét elérni, akkor egy igencsak meghatározó szezonunk lesz. Én már most várom az első futamot, hogy bizonyíthassak. A célunk a folyamatos top10, a dobogó egy álom, de néha az álmok is valóra válnak :). Mi küzdünk az álmok eléréséért :).

Németh Balázs: Tavaly pozíció megjelölés nélkül ígértem pontszerző helyeket. Jövőre már köteleznek az idei eredmények. Úgy érzem reális elvárás, hogy egyre gyakrabban szerepeljen a nevünk az első tíz között, és nem adjuk fel dobogós álmainkat sem.

Véleményetek szerint, most, hogy a MotoGP és a Superbike VB „üzemeltetése” egy kézbe került (Bridgepoint), várható-e valami olyan változás, amit a csapatok, versenyzők, esetleg a rajongók is megéreznek?

Id. Tóth Imre: Reméljük, hogy nem változik semmi. Persze keringenek különböző pletykák, de állítólag ezeknek nincs alapja. Sajnos a 2012-es szezon előtt nem lesz év eleji teszt, úgy, mint az idei szezon kezdete előtt volt, amire egyébként anyagi okokból sajnos nem tudtunk elmenni. A mi kategóriánkban fontos, hogy ki milyen tuningcéget tud felhajtani. Nem úgy van, mint a moto2-ben, hogy egyforma blokkokat kapnak.

Tóth Imi: A Superbike Világbajnokság versenysorozat már nagyon erős bajnokság és csak remélni tudjuk, hogy nem lesznek olyan döntések, amik hátráltatnák a csapatokat. Egyelőre a MotoGP van úgymond gödörben, úgyhogy bízunk benne, hogy ami jól működik, azt nem piszkálják meg.

Németh Balázs: Kevés konkrétum hangzik el a tulajdonos váltással kapcsolatos esetleges változtatásokról. Szerencsés esetben profitálhat ebből mindenki, de lehetnek árnyoldalai is. A költség takarékosságra, kis csapatok helyzetbehozására irányuló tendenciák főleg a MotoGP-re vonatkozóan, már a tulajdonos váltást megelőzően is jól kitapinthatók voltak.

Tavaly beszéltünk arról, hogy azért mindenképp szeretnétek egyszer a MotoGP-be is visszatérni. Hogyan látjátok az esélyeket most?

Id. Tóth Imre: Egyelőre nem szeretnénk, persze ezt csak a saját nevemben mondom. A moto2 csak annyiban érdekes, hogy maga a motorerő elméletileg egyforma. Míg itt a Supersport600-ban fent már említettem, hogy saját magunknak kell tuningolni. És van, akinek ez jobban, van, akinek kevésbé sikerül. Természetesen ez nagyban függ az anyagiaktól, de még így is jóval kisebb költségekről beszélünk, mint a MotoGP-ben. Ráadásul a rendező (Infront) teljesen korrektül viselkedik, a csapatokat egyformán kezeli, ami nekem sokkal jobban tetszik.

Tóth Imi: Mindenképp nem szeretnénk visszatérni, főleg ebben az óriási válságban nem. Ha bejelentkezne egy multi cég főszponzornak, nem lenne semmi akadálya, hogy akár egy CRT motorral kelljen versenyeznem, erre csapatszinten is készen állnánk. Azonban a kilátásban lévő fő célunk a Superbike VB-n való folyamatos részvétel meghatározó csapatként, versenyzőként.

A MotoGP világa is küszködik a költségek miatt. Értem ez alatt például, hogy újabb és újabb módosításokat eszközölnek azért, hogy próbálják csökkenteni a költségeket. Érzitek esetleg úgy, hogy ezzel közelebb kerül Számotokra a visszatérés?

Id. Tóth Imre: Nem csodálom, hogy küszködnek, hisz igen el vannak szállva a számokkal. Ha ez így marad, akkor kevés csapat fog bírni lépést tartani, úgy, mint a MotoGP kategóriában, hogy éppen 15-16 fő motorozik. Sokkal látványosabb és izgalmasabb lenne, ha 24-26 fő tudna minimum indulni. Így MotoGP-ben nem nehéz pontot szerezni, mert egy versenyen általában kiesik 2-3 versenyző és máris mindenki pontszerző. Nem úgy, mint a moto2-ben vagy a Supersport600-ban, ahol több mint harmincan indulnak. A visszatérésen egyelőre tehát nem gondolkodom, főleg, hogy tudjátok, milyen egyszerű tollvonással húztak minket ki a 2010-es esztendőről: mivel a magyar pálya nem épült, így magyar csapatot nem fogadtak. Ebből is látszik, hogy nem egyszerű a VB-n bent maradni, akár rajtunk kívül álló okok miatt is ki tudnak tenni egy csapatot. Hiába nyertünk futamot 2009-ben, mégsem kellettünk 2010-ben.

A Moto2 és a Supersport is 600-as, négyüteműekkel „üzemel”… A moto2-ben csak Honda blokkok vannak… Ti 600-as Honda blokkal versenyeztek… Tudjuk folytatni az „összeesküvés-elméletet”? Ha hirtelen beütne egy lottó ötös?....

Id. Tóth Imre: A két blokk azért nem ugyanaz. Mi egy standard blokkal megyünk, melyet lehetőségeink szerint tuningolunk, míg a Moto2-ben teljes gyári tuning van. Sajnos ezt egyelőre mi sem kapjuk meg.

Tóth Imi: Egy lottó 5-ös? De jó lenne… … A viccet félretéve  a  nyeremény nem lenne elég a MotoGP királykategóriához jó eredményeket elérni, azonban a Superbike-ban annyi pénzből a csúcsra is el lehet érni. Viszont, hogy Supersport vagy Moto2, az én szempontomból mindegy lenne, mert már a két kategória hasonló. A Moto2 azért tetszik kicsit jobban, mert egyen blokk és egyen elektronika van és több a futam, ami még számomra nagyon szimpatikus.

Németh Balázs: Egy lottó ötös sok mindent megoldana. Egyébként egyre átjárhatóbb lesz a két vb sorozat. Volt MotoGP-s pilóták versenyeznek a Superbikeban, és fordítva. A Supersport -600 és a Moto 2 nagyon hasonló kategóriák. A MotoGP és Superbike Világbajnokság viszonyát tekintve az utóbbi években jelentősen megnőtt a Superbike világbajnokság nézettsége és népszerűsége. A tulajdonos váltás ebbe a folyamatba mesterségesen bele avatkozhat ugyan, de a trendet szerintem nem töri meg. Tehát nem biztos, hogy pár év múlva a MotoGP lesz a „jobb hely”, főleg a 600-as kategóriában.

Összefoglalásképpen, ha jövőre ugyanígy értékeljük majd az évet, mi lenne az az eredmény mindannyiótok számára, amire azt mondanátok, hogy „igen, így képzeltem el az évet, teljesítettem, amit akartam”?

Id. Tóth Imre: Az összesített helyezésben mindenképpen szeretnénk előrébb kerülni mindkét versenyzővel.

Tóth Imi: Sok mindenen múlik, de reméljük lesz annyi szponzorunk, hogy ütőképesebb motort tudjunk összehozni az ideinél és akkor azt gondolom, hogy a folyamatos tízbe kerülés nem lesz gond és elégedettek lennénk. Meg jó lenne egy-két vizes verseny is, ahol esetleg lehet egy-két kimagasló eredményünk is…

Németh Balázs: Az idei teljesítményünk a bázis, ami jövőre is kiváló eredménynek számítana. Egy motorversenyző azonban saját magával is állandó harcban áll. Én szeretném legyőzni idei önmagamat. Fejlődésünk töretlen volta reményt ad az előre lépésre. 50 pont feletti teljesítményt sikernek könyvelnék el, és persze ébren tartom a titkolt álmot…

Ezt kívánjuk mi is Nektek és köszönjük, hogy mindannyian rendelkezésünkre álltatok!

Még nincs hozzászólás.
 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
2024.04.19. 21:03
2024.04.05. 17:33
2024.04.03. 17:11
2024.03.31. 23:20
2024.03.28. 13:25
Friss hozzászólások
Még nincs hozzászólás.
 
Tartalom

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU