CIKK
2007.12.22. 15:26
AZ ÚJBUDA XVII ÉVFOLYAM 29. SZÁMÁBAN MEGJELENT CIKK
MOZAIK ÚJBUDA 2007. DECEMBER 19.
A cél a MotoGP!
Németh Balázs háromszázzal száguld a pályán
Németh Balázs motorversenyző eredményes évet zárt. Újoncként, 19 évesen négy bajnoki pontot szerzett a Superstock 1000-es világkupa versenysorozatán, és sorozatban harmadszor győzött a Hungaroringen megrendezett, 200 mérföldes nemzetközi endurance versenyen.
- Mit kell tudni a Superstock 1000 világkupa versenyről?
- A superbike világbajnokság a MotoGP után a világ legrangosabb versenysorozata, melynek a superstock-1000 világkupa az egyik betétfutama. Mi 1000 köbcentis szériaközeli gépekkel versenyzünk. A motorokon nem lehet túl sok átalakítást végezni, ezek az adagoló és kipufogó rendszerre és a futóműre korlátozódnak. A mezőny nagyon erős, körülbelül negyven versenyző nevezését fogadják el. Több superbike csapat is állít ki indulót gyári háttértámogatással, nagyon magas éves költségvetéssel. Az erős technikai háttér miatt velük szörnyen nehéz felvenni a küzdelmet.
Hogy lehet ide bekerülni?
- Nagyon szigorú feltételrendszernek kell eleget tenni. Az év elején a csapatom leadott egy nevezést, ezt a szervezőbiztosság értékelte, és alkalmasnak találta. Óriási szenzáció volt, mert csapatunk a Full Gas Racing Team az első magyar csapat a történelem során, melynek jelentkezését elfogadták. Magyarországról versenyzőként is csak ketten jutottunk be a csapattársammal, Kispataki Viktorral.
- Milyen eredménnyel zártad a versenyt?
- A brünni versenyen 13., a vallelungain 15. lettem, mindkettő pontszerző hely, így összesen négy világbajnoki pontot szereztem a csapatomnak, a Full-Gas Racing Teamnek. (Egyébként a csapat tulajdonosa, Erdős Tamás is újbudai kötődésű, hiszen a Budaörsi úton van a márkakereskedése.) 2007-ben tizenegy Superstock verseny volt. Mivel még nem volt ilyen verseny tapasztalatunk, és számunkra teljesen ismeretlen pályákon haroltunk, nem volt könnyű. Tulajdonképpen tanulóévnek szántuk, nem volt cél, hogy pontot is szerezzünk, új csapat ritkán szokott ilyen eredményt produkálni. Eleinte a 20. hely körül jártam, és ahogy kezdtem beleszokni ebbe az új szituációba, úgy sikerült egyre jobban teljesíteni. Természetesen jövőre is ott leszünk, most már komolyabb felkészülést követően.
- Közben minden korábbi időrekordot megdöntve nyerted az Alpok-Adria bajnokság hazai futamát, és többször is a nevedhez fűződött a pályán elért csúcssebesség. Mekkora sebességgel száguldotok a pályán?
- Minden pálya más és más, de több helyszínen is értem el top speedet. Ez azt jelenti, hogy az adott pályára lépéskor az enyém volt az egy bizonyos ponton mért legnagyobb sebesség. Szám szerint 304 km/h volt a legtöbb.
- Ebben a tanévben érettségizel. Mennyire lehet összeegyeztetni a versenyzést a tanulással?
- A futamok csak áprilistól kezdődnek, így nem jelentenek olyan nagy kiesést. Igaz, ha megyünk valahová, az általában egy egész hét távollétet jelent, de minthogy a legtöbb verseny nyáron van, meg tudom oldani mellette az iskolai felkészülést is.
- És utána? Továbbtanulás vagy versenyzés?
- Még nem tudom, hogy alakul… Talán jelentkezem a Műegyetemre. Ami a motorozást illeti, mivel a superstockban 24 év a felső korhatár, egyre javulnak az esélyeim, hiszen sorra öregednek ki a mostani legjobbak. De az igazi vágyam az, hogy feljussak a MotoGP-be, oda, ahol Talmácsi Gábor 125 köbcentis kategóriában világbajnok lett.
Rózsa Melinda
|