Hírek : A csoda megtörtént! |
A csoda megtörtént!
2007.01.19. 13:32
A várakozásokkal, nagy tervekkel teli 2007-es év a Full Gas Racing Team számára nem januárban, hanem már novemberben elkezdődött. A csapat elküldte nevezését a SST 1000 Világkupára, és vártuk a csodát.
Tudtuk, hogy óriási az érdeklődés ebben a kategóriában. A megszerezhető néhány új helyért 20-30 csapat száll harcba, de a licenc-el rendelkezők is megmérettetnek újra.
A csoda hosszan váratott magára, de január 15-én megszületett. A FIM honlapján megjelent SST 1000 világkupa rajtlistájára felkerült egy magyar csapat a Full Gas Racing Team és két versenyzője, Kispataki Viktor és Németh Balázs.
Nagyon előkelő környezetbe kerültünk. A csapatok között ott van a Team Alstare Suzuki Corona Extra, a Ducati Xerox Team, a Ten Kate Racing Team, a Celani Suzuki Italia, a Yamaha Team Italia, Biassono-Uniobike, Team Lorenzini by Leoni és a szerencsés kiválasztottaknak tekinthető kiváló versenyzőik: Corti, Badovini, Roberts, Baiocco, Simeon…Az Alpok-Adria bajnokságból ismert nevek is - Marko Jerman, Matej Smrz, Luka Nedog - nagy ellenfelek.
Előkelő helyet foglalunk el a nemzetek versenyzőinek számát illetően is. Csak négy ország indít kettőnél több motorost a 38-as mezőnyben. Olyan motoros nagyhatalmak, mint az USA, Spanyolország, Csehország mindössze egy pilótával képviseltetik magukat.
Sokan várnak színvallást terveimről, céljaimról. Nagyon nehéz véleményt alkotni, mert ilyen közegben még nem mérettettem meg magamat. Kevés az összehasonlítási alap, mert a versenyhelyszínek közül csak a brnoi pályán motoroztam. Ez alapján egy középmezőny béli helyre pályázhatok. A pontszerző helyek bármelyike óriási sikernek számítana az első évben. Az éllovasok karrierjét vizsgálva is az derül ki, hogy lassan, több év alatt sikerült a csúcsra jutniuk. A győztes Polita kettő SSP évad után (33. helyezés) 2004-ben 9. 2005-ben 4. volt. A szintén dobogós Badovini 2003-ban 24., 2004-ben 18., 2005-ben 12. helyen végzett. Titokban én ennél gyorsabb előre lépegetést remélek.
Nagyon fontos tényező a pályaismeret. A „hazai” pálya, a beállítási adatok ismerete köridőben több tizedet, helyezésben 5-6 pozíciót jelenthetnek. Ezeknek a tapasztalatoknak a megszerzése lesz az első év legfontosabb feladata.
Az első csoda megtörtént. A superbike világbajnokság betétfutamaként szereplő superstock világkupán először indul magyar csapat, magyar versenyzők. A Full Gas ezzel történelmet írt. Köszönjük a segítséget mindazoknak, akik segítettek nekünk az információ gyűjtésben, előkészítésben, és egyengették ide vezető utunkat.
Tudom, sokan figyelik majd első lépéseinket, és szorítanak sikereinkért. A csapat nevében is ígérem, mindent megteszünk azért, hogy az elvárásoknak megfeleljünk.
Titokban mindannyian reméljük, hamarosan újabb csodákkal ajándékozzuk meg a magyar motorsport rajongóit.
|