Németh Balázs

NÉMETH BALÁZS


"ÉV SPORTOLÓJA"  2009, 2011
"Újbuda kiváló sportolója" 2014
Az év legeredményesebb motorversenyzője 2014
 

 
Menü
 
Motor
 
Levelezés
 
Partner
 
link
 
Datum
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Látogatók
Indulás: 2005-09-19
 
Pontos idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
versenyzők
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Forum
 
Pályák
 
Keres-kínál
 
Tesztmotor
 
tár
Tartalom
 
Hírek
Hírek : MOTORREVÜ_BLOG

MOTORREVÜ_BLOG

  2012.01.28. 22:12

Egyre közelebb kerülünk a 2012-es világbajnokság kezdetéhez. A Superbike vb már februárban indul. 2011-hez képest a legnagyobb változás a MotoGP-ben lesz. Kivonulnak a kétüteműek, és bemutatkoznak a CRT motorok.


A valenciai Motogp futam lezárt egy korszakot. A gyorsasági motorsport legrangosabb sorozatán 2011-ben Valenciában utoljára gurultak fel a rajtrácsra kétütemű motorok. A MotoGP 125 helyét a Moto 3 kategória veszi át. Egy hatvanhárom évet élt nagyszerű kategóriától búcsúzunk. Itt láttuk a legádázabb küzdelmeket. Fiatal, veszélyt nem ismerő pilóták feszültek egymásnak. A viszonylag kisebb technikai különbségek miatt szinte mindig öldöklő küzdelem után ünnepelhettük a győztest. Sokszor az utolsó kanyarvétel döntött. 6-12 fős bolyokban körönként többször írták át a sorrendet. Reméljük a versenyek e fajta varázsa, a Moto 3-ban is megmarad, mint ahogy a Moto 2 is pozitív változásokat hozott a verseny izgalmakat tekintve.
A FIM égisze alatt 1945. július 3-án Bernben rendeztek először 125-ös futamot. Ezt az olasz Nello Pagani nyerte egy Mondial nyergében. A tíz fős mezőnyt kizárólag olaszok alkották. Ahogy ezt a futamot, úgy az egész 63 évet az olasz dominancia jellemezte, amit időnként a spanyolok tudtak megtörni. Jelképes jelentéssel bír, hogy az utolsó bajnok a spanyol Terol lett. Büszke vagyok rá, hogy világbajnoki címét azoknak a szerelőknek a segítségével érte el, akik nekem szereltek a 2009-ben a Balatonring csap
atában.


A nemzetek versenye a következők szerint alakult: 24 vb c
ímet szerzett Olaszország, 15-öt Spanyolország. Őket Nagybritania, Japán, Svájc követi négy győzelemmel, majd a franciák, svédek, újzélandiak jönnek két trófeával. Rajtuk kívül egy-egy magyar, osztrák és ausztrál versenyző büszkélkedhet világbajnoki címmel.
A márkák versenyét kezdetben a Honda uralta. 164 futamgyőzelmet arattak ezekkel a motorokkal. Az utolsó 10 évben azonban az Aprilia letaszította a Hondát a trónról. A Valenciában nyerő Vinales a 151-ik győzelmet szerezte meg az olasz gyár számára.
A kategória búcsúzik, de „tanulói” továbbra is velünk maradnak. A fiatalabbakat a világversenyek különböző kategóriáiban versenyzőként láthatjuk, a 80-as évek nagy öregjeit pedig –mint például Martinezt, Gresinit –csapat főnökként, Crivillet, Uncinit, Capirossit különböző bizottságok tagjaként.

Szakmai berkekben egyöntetű az a vélemény, hogy motoros iskola a kétüteműekkel kezdődik. Ez a kategória tanít meg a legfontosabbakra: lendületből, ideális íveken motorozni, gyakori sebességváltással tartani az optimális motor fordulatszámot. Aki ezt kihagyja, sokkal rögösebb úton jut el a „motoros akadémia tudományos fokozatáig”, mert a négyüteműek rugalmasabb teljesítmény görbéje, nagy nyomatéka segít elfedni a vezetési hibákat. Az „alsó tagozat” a MotoGP-n tehát megszűnik, az a nemzeti és egyéb bajnokságokra tevődik át. Kezdő motorosok számára a kétüteműekkel való motorozás kötelező lecke marad.

 

Még nincs hozzászólás.
 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
2025.04.11. 23:14
2024.04.19. 21:03
2024.04.05. 17:33
2024.04.03. 17:11
2024.03.31. 23:20
Friss hozzászólások
 
Tartalom