Németh Balázs

NÉMETH BALÁZS


"ÉV SPORTOLÓJA"  2009, 2011
"Újbuda kiváló sportolója" 2014
Az év legeredményesebb motorversenyzője 2014
 

 
Menü
 
Motor
 
Levelezés
 
Partner
 
link
 
Datum
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Látogatók
Indulás: 2005-09-19
 
Pontos idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
versenyzők
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Forum
 
Pályák
 
Keres-kínál
 
Tesztmotor
 
tár
Tartalom
 
Hírek
Hírek : P1 RACE HIREK

P1 RACE HIREK

Tóth Márton István & Forgó Ariel János  2012.03.29. 12:09

Németh Balázs a phillip island-i gumikérdésről és Imoláról


Nemrégiben ismét volt lehetőségünk interjút készíteni Németh Balázzsal és édesapjával, Németh Lászlóval, akik a szezon első viadaláról, illetve a hétvégén megrendezésre kerülő imolai fordulóról beszéltek. Szóba került természetesen az ausztráliai gumiprobléma is, illetve emellett számos egyéb érdekes dolog.
 
- Tudnál nekünk először az ausztrál tesztről beszélni egy kicsit?
- Németh Balázs: A teszt alapjaiban véve jó volt, csak az időbeosztással voltak problémák. Délelőtt és délután volt kétszer másfél óra edzéslehetőség, amely idő alatt sokat tudtunk menni, csak állítani nem volt elég lehetőségünk. A tavalyi beállítások alapján indultunk el, és már az első etapban megvoltak nagyjából a beállítások. Utána már csak az áttételezésen változtattunk minimálisan, de a futómű beállítása lényegében ugyan az maradt. Mindent összevetve tehát a motor és a beállítások jók voltak, egyből tudtam arra koncentrálni, hogy a pályát minél jobban megtanuljam. Próbáltam a többiekkel is menni, ellesni egy-két kanyart, de azt nem nagyon hagyták. Sajnos a teszten már érezni lehetett, hogy a Pirelli nem számított olyan nagy melegre, hiszen a felvezető kört követően a puhábbik abronccsal maximum három kört lehetett normálisan menni, ugyanis azt követően érezhetően romlott a tapadás. Ezért, ha egy vagy másfél kört vártam valakire, akkor utána már jelentősen romlottak az esélyeim, hogy jó időt menjek. Előfordult, hogy sikerült valaki mögé beállni és a kör elején még jó volt a gumi, viszont a végére már éreztem, hogy a kigyorsításokon nincsen minden rendben.
 
- A Pirelli egyébként kétfajta keveréket visz mindig ugye?
- Németh Balázs: A teszten kettő kerék volt, a versenyre pedig adtak még egy keményebb verziót. Utóbbit nem igazán használtuk, mert annak alapból nem volt annyi tapadása, amennyi kellett volna.
 
- A futamra végül is melyiket tettétek föl?
- Németh Balázs: A versenyen is a legpuhábbikat használtuk, annál is inkább, mert a kánikulai hőség a versenynapra mérséklődött. (Jelenleg három A, B és C osztályba sorolják a gumikat. Van kódszámuk is, ami néha változik.) A Pirelli szakembere, a viadal előtt meglátogatja a boxokat, és mindenkitől megkérdezi, hogy mivel megy. Nem mondja meg, hogy a többiek konkrétan mit választottak, de azt igen, hogy a nagy többség mit rak fel. Azt mondta, hogy a mezőny döntő része „A-val” fog menni. Mi is mindenképpen az „A-t” szerettük volna használni, mivel tavaly is egész évben azt használtuk, és gumi miatt egyszer sem veszítettem pozíciót, illetve időt.
 
- Végül is nagy meleg volt az oka a problémáknak? Mit mondott a Pirelli?
- Németh Balázs: A Pirreli szerint minden rendben volt a gumival, nem mondtak tulajdonképpen semmit. Az ő álláspontjuk szerint a beállítások voltak rosszak, illetve, hogy a kipörgésgátlót rosszul állítottuk be. Ez azonban biztosan nem igaz, mert a telemetrián is látszott, hogy ugyanabban a kanyarban, ugyanolyan gázállásnál a versenyen már a második körben sokkal többet csúszott a gumi, mint szombaton. A második-harmadik körben éreztem a hosszú, nyújtott kanyarokban, hogy megszűnt a tapadás, onnantól pedig folyamatosan csúszott a hátulja, és a kanyarsebességem is csökkent.
 
- Akkor a határon mentél? Benne volt a pakliban egy bukás?
- Németh Balázs: Igen, amikor még a pontszerző hely környékén mentem, akkor azért próbáltam kicsit forszírozni a dolgot, hátha még versenyben tudok maradni a pontokért, de amikor 17-18. voltam, akkor már nem nagyon erőltettem. A futam végén például előfordult olyan is, hogy kívülről elmentek mellettem. Amikor át kellett tenni a motort az egyik oldaláról a másikra, akkor például teljesen elment a hátulja. Utána megnéztük az összes motoron a gumit, és csak az enyémen látszódott ki a szövet, illetve az egyik PTR-es motoron hiányoztak a gumiból nagyobb darabok. Ha jól emlékszem, akkor Cluzelén  és Lowesén volt bemélyedés, és a bal oldaluk elkezdett leszakadni. A Kawasakikon, valamint a Yamahákon valamiért sokkal jobb állapotban voltak.
 
- Ilyen extrém meleg nem indokolná, hogy az egész mezőny a keményebb gumik felé húzzon?
- Németh Balázs: A Pirelli már egy hónappal, vagy már korábban kiküldte  a gumikat. Állítólag hajóval jöttek az abroncsok, és lehet, hogy akkor még nem tudták, hogy ennyire meleg lesz. Egyébként a keményebb keverékű abroncsok tapadása gyengébb volt, és azok sem voltak tartósak. Az egyik első gumival is volt problémánk, hiszen amikor a bokszutcából gurultunk kifelé, már akkor lehetett érezni, hogy rázza az egész motort. Ezzel többen is így voltak. Mentek vele egy kört, aztán lejöttek, hogy rossz a gumi. Ezt a pirellisek is beismerték, és azt mondták, hogyha valaki a versenyen ezzel akar menni, akkor az mindenképpen úgy csinálja, hogy menjen vele egy kört a warm upon, ha jó, akkor vegye le, és utána rakja csak fel a versenyre.
 
- Németh László: A többiek megúszták egy másodperc körüli időveszteséggel, viszont Balázsnál ez tetemes volt. Azt semmilyen futómű-beállítás nem indokolja, hogy nyolc másodpercet lassuljon valaki, tehát biztos, hogy kikapott egy selejtes garnitúrát. Balázsén kívül nem volt olyan gumiköpeny, ami a szövetbetétig elkopott volna.
 
- A Pirelli egy az egyben lerázta magáról a felelősséget?
- Németh László: Igen.
- Németh Balázs: A visszaadott problémás gumikat azonban félre rakták. Valószínű kivizsgálják a problémát.
Németh László: Egyértelmű, hogy a gumikkal gond volt, és erről a Pirelli is tudott. A versenytáv lecsökkentése is ezt igazolta. Hogy Balázsnak az átlagnál is rosszabb abroncsok jutottak, az balszerencse.
- Tizenöt kört kellett megtenni. Ugye azt mondtátok, hogyha még egy kört megtesztek vele, akkor eldurran.
- Az enyém biztos, hogy az egész távot nem bírta volna ki.
 
- Imolában milyen időre számítotok?
 - Németh László: Imolában nem lesznek olyan extrém körülmények, mint Ausztráliában. Igy aztán gumi problémára sem számítunk. Közel is van a pálya, így probléma esetén könnyedén korrigálhat a Pirelli.
 
- Imolával kapcsoltban mit tudnál mondani? Szereted azt a pályát? Nekünk elég ritmustalannak tűnik.
- Németh Balázs: Én tavaly mentem először rajta. Akkor maga a verseny jól sikerült volna, csak egy motorhiba hátráltatott minket, ami miatt nem tudtam végigmenni. A pálya az tetszik, csak szerintem azért nehéz kicsit, mert tényleg mindenhol ívekkel tarkított, nem nagyon van előzési pont, mindegyik féktáv kanyarban van, ezért elég nehéz előzési helyeket találni. A pályán lehet lendületesen menni, csak előzni nehéz szerintem.
 
- A Hondának van valami előnye vagy hátránya a többiekkel szemben Imolában?
- Németh Balázs: Tavaly volt pár olyan pálya, ahol az én motoromon jobban bírták a gumik, mint mondjuk a Kawasakikon. Úgy emlékszem, hogy Imola nem ilyen.
 
- Már most megvannak az elképzeléseitek a beállításokat illetően, vagy majd csak ott fogtok belekezdeni a munkába, csütörtökön, pénteken?
- Németh Balázs: Túl nagyokat nem szoktunk változtatni pályáról pályára.
 
- Akkor van egy alap és akkor azt igazítjátok mindig versenyhelyszínhez?
- Németh Balázs: Elindulunk az előző futam beállításaival, és a telemetria, illetve az én visszajelzéseim alapján finomítunk a beállításokon.
Írta: Tóth Márton István & Forgó Ariel János

 

Még nincs hozzászólás.
 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
2025.04.11. 23:14
2024.04.19. 21:03
2024.04.05. 17:33
2024.04.03. 17:11
2024.03.31. 23:20
Friss hozzászólások
 
Tartalom