Hírek : MOTORLAND ARAGON -- ELSŐ NAP |
MOTORLAND ARAGON -- ELSŐ NAP
2011.06.17. 17:36

TEAM HUNGARY TOTH BESZÁMOLÓ
Írta: Judit - 2011-06-17
Kietlen táj, sziklák, szinte sivatagi környezet, forróság. Nem éppen szokványos miliő egy versenypályához. És mégis. Ez Aragón. Ide érkezett közvetlenül a misanoi futamot követően a Supersport Világbajnokság mezőnye. Az egyetlen magyar alakulat szerda reggel szállt le a barcelonai reptéren, ahonnan még 240 kilométert autóztak, hogy elérjék a western filmeket idéző területen fekvő versenypályát. A szerdai nap pihenéssel telt a versenyzők számára, míg a szerelők lázasan dolgoztak a motorokon. Csütörtökön Imi és Balázs robogóval rótta a köröket az egyedi vonalvezetésű, nagy emelkedővel és meredek lejtővel izgalmasabbá tett aszfaltcsíkon.
A mai első szabadedzésen még leginkább a kanyarokkal és a határokkal ismerkedtek a versenyzők. Mindkét magyar fiú Hondája megfelelően működött, az egyedülállóan hosszú egyenes szakasznak köszönhetően Imi CBR-ének végsebessége a 272,8 km/órát is elérte! Számára a negyedik pályaszakasz ment a legjobban, ahol a hetedik leggyorsabb ideje volt, de a második és az ötödik szakaszon még volt mit javítania, végül a 21. helyen fejezte be az edzést. Balázs motorja csak 3 km/órával maradt el csapattársáétól, viszont 2 tizeddel jobbnak bizonyult. Őt a 20. helyen intették le.
A délutáni időmérőn már kiélezettebb volt a küzdelem, hiszen nagyjából megismerték a pályát a versenyzők. Ám a rengeteg módosítás miatt mindkét versenyzőnk elég sok időt vesztegelt a boxban. Imi már a hatodik körében javított. Ekkor a 17. helyen volt, de kiállt, hogy a friss tapasztalatai alapján formálják a beállításokat. Több változtatás mellett a váltóval is dolgoztak a szerelők, mert némelyik sebességfokozatban nem működött megfelelően. Az edzés utolsó pár percében is a kispadon ülve várt a motoros, de nem sikerült időben visszaérnie, így gyors kört már nem tudott futni a véghajrában. "Hihetetlenül technikás pálya ez, nyújtott, lejtős kanyarokkal, visszafordítóval. Mindamellett, hogy nagyon tetszik, ez nem az az aszfaltcsík, amit egyetlen nap alatt ki lehet ismerni. Vannak csapatok, akik voltak itt tesztelni, nekik nyilván sokkal könnyebb, hiszen van adatuk, tapasztalatuk a pályáról. Éppenséggel az sem könnyítette meg a dolgunkat, hogy nagyon meleg van!" - nyilatkozta Imi az edzést követően. Balázsék is sokat időztek a beállításokkal, de nem a lehető legjobb irányba indultak el, így nem tudott javítani. "Nagyon izgalmas ez a pálya, a hosszú egyenes előtti jobb-bal kanyarkombináció lejtős, aztán pedig 1250 méternyi egyenes jön. Szintkülönbségek és technikás kanyarok váltják egymást, ami igen precíz csillapítást és motorbeállításokat kíván. Egyelőre mi még ezzel bajlódunk." - mondta Balázs. Imi a 21, míg Balázs a 24. helyen áll az első időmérőt követően.
Eredmények:
Szabadedzés:
20. Németh Balázs 2'07.985
21. Tóth Imre 2'08.254
Időmérő edzés:
21. Tóth Imre 2'07.564
24. Németh Balázs 2'08.187
|