Interjú
2009.08.31. 18:09

MOTOGP HIREK - 2009 augusztus 31
Ferdei
- Németh Balázs
Mint mindig, Németh Balázst most is felhívtuk telefonon a 250-es versenyt követően. A magyar motoros mesélt a futamon történtekről, illetve elárulta azt is, hogy a soron következő versenyhelyszín nem éppen a kedvence.
Szia Balázs! Hogyan értékeled a futamot? Láttuk, hogy a verseny első felében még igen közel voltál a pontszerzéshez, viszont a futam végére lemaradtál. Mi volt a gond?
„Igen, az elején még tudtam tartani a lépést pár emberrel és meccseltem is velük, de később sajnos leszakadtam tőlük. Ez többek között annak is volt köszönhető, hogy igen sokszor üresbe váltott a motor az egyes és a kettes sebességi fokozatok között, valamint én is vétettem kisebb hibákat.”
Akkor ezek szerint ez volt az oka, hogy úgymond szórt köröket mentél.
„Igen”
Egyébként az indianapolisi pályával hogyan sikerült megbarátkoznod? Tetszik a pálya? Nekünk úgy tűnt, hogy igen hamar beletanultál, mivel péntektől kezdve folyamatosan gyorsultál.
„Úgy érzem, hogy még egy kicsivel több idő kellett volna, hogy teljes mértékben megismerjem és elsajátítsam a pályát. Volt néhány kanyar, ahol még nem voltam elég gyors, de például a versenyen is sikerült a többiektől ellesnem pár jó ívet, ami sokat segített. Azért mindenképpen jó lett volna, ha még van legalább egy edzés.”
A beállításokat illetően hogyan álltok? Ha jól emlékszem, akkor Brno után azt mondtad nekünk, hogy a futómű az, amin talán mindenképpen javítani kellene. Ez most is így van?
„Igen, most is a futóművel volt egy kis probléma, mivel a lassabb és egyben technikás kanyaroknál a kigyorsításoknál nem tudtam elég hamar ráadni a gázt, ugyanis folyamatosan pumpált a motor hátulja, így volt olyan is, hogy el kellett vennem a gázról a kezemet.”
Az új alkatrészekkel mi a helyzet? Szoktatok kapni fejlesztéseket vagy egyáltalán nem? Nemrégiben beszéltünk Tóth Imivel és ő azt mondta, hogy az Aprilia már nem igazán töri magát.
„Én más motorral megyek, mint a mezőny nagy része és tulajdonképpen az én gépemre már nem is fejlesztenek, inkább az újabb típusokra.”
A következő versenyhelyszín Misano, ahol már jártál, viszont még a Supersport világbajnokság keretin belül 2008-ban. Mit kell tudni a ringről? Kedveled?
„A misanoi pálya nem tartozik éppen a kedvenceim közé, mivel a Supersportban ott esetem, ami nem valami szép emlék.”
Egy-egy edzés után mit történik a boxban? Gondolok itt az adtok kielemzésére.
„A tréning után megnézzük a telemetriát és megpróbálunk rájönni, hogy mi volt adott esetben a probléma és, hogy min kellene változtatni. A változtatásokat természetesen kipróbáljuk a következő edzésen, és ha azok sem működnek, akkor általában egy másik irányba indulunk el.”
Van esetleg valamiféle babonád? Edzés netán verseny előtt?
„Nem, nincs.”
Már régóta szerettük volna megkérdezni, hogy ugyebár most a rajtszámod a tizenegyes, viszont korábban, a Supersportban például, mindig a 34-est használtad. Mi az oka, hogy most a tizenegyesre esett a választásod?
„Az az igazság, hogy ugyebár nagyon gyorsan történt, hogy én ehhez a csapathoz kerültem és amikor csatlakoztam a Balatonring Teamhez, akkor lényegében már rajta volt a nevezési listán a 11-es, tehát tulajdonképpen nem én, hanem a csapat választotta.
Tudsz-e esetleg valami a csapatod jövő évi terveiről? Indultok a Moto2-ben?
„Ezt még egyelőre nem tudom, mivel erről még nem beszéltem a csapattal, hiszen általában év végén szoktak ezek a dolgok eldőlni.
Képek a Galériában
|