Németh Balázs

NÉMETH BALÁZS


"ÉV SPORTOLÓJA"  2009, 2011
"Újbuda kiváló sportolója" 2014
Az év legeredményesebb motorversenyzője 2014
 

 
Menü
 
Motor
 
Levelezés
 
Partner
 
link
 
Datum
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Látogatók
Indulás: 2005-09-19
 
Pontos idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
versenyzők
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Forum
 
Pályák
 
Keres-kínál
 
Tesztmotor
 
Hírek
Hírek : INTERJU

INTERJU

  2013.03.04. 10:23

Németh Balázs: „Jó esélyem van rá, hogy Aragónra teljesen rendbe jöjjek”


Németh Balázs még február 22-én szenvedett kulcscsonttörést a Supersport világbajnokság ausztráliai szezonnyitóján. Azóta egy műtéten és egy mindennel együtt közel 40 órás hazaúton is túl van a H-Moto Team magyar versenyzője, aki most balesete körülményeiről és az azóta történtekről beszélt.

 

A Complus SMS Racing motorosa február 27-én érkezett vissza Magyarországra, amelyet követően tulajdonképpen azonnal megkezdte a rehabilitációt, hogy rajthoz tudjon majd állni a Supersport vb következő futamán, az április 14-i aragóni nagydíjon. Az indiai futam áthelyezése miatt így kicsit több mint egy hónap áll a magyar motoros rendelkezésére ahhoz, hogy teljesen felépüljön, és ismét formába kerüljön az év második megmérettetésére.

- Hogy van a vállad? Azt már sokan tudják, hogy eltört a bal kulcscsontod. Egy úgymond sima, egyszerű törésről van szó, vagy ennél azért kicsit bonyolultabb a helyzet?
Németh Balázs: - Sajnos nem egyszerű törésről van szó. Darabosan tört a kulcscsontom, és a pályán készült röntgenfelvétel alapján egyértelmű volt a szakemberek számára, hogy a műtét elkerülhetetlen.

- Mesélj kicsit a bukás előtt történtekről. Hogyan alakult addig a pontig a hétvége? Milyen előjelekkel vártad volna a futamot?
- Egy jól felépített stratégia mentén tettük a dolgunkat egészen a baleset bekövetkeztéig. Adatbázisunk viszonylag szegényes volt, mert az előző évhez képest változott a pálya aszfaltbevonata, számomra teljesen új volt a futómű. Sem az én korábbi öhlinses, sem a csapat K-tech-es setupjait nem lehetett automatikusan felhasználni. Sok beállítást kipróbáltunk a teszt alatt. Nem voltam boldog, hogy a mezőny második felében tartózkodtam, de jó jelnek számított, hogy időeredményem folyamatosan javult, és a köridőt tekintve nem volt nagy a leszakadásom. A tesztek utáni elemző munka meghozta a kívánt eredményt. Az új beállításoknak köszönhetően az első időmérőn sokáig az 5. helyen tartózkodtam, bukásom pillanatában is 8. voltam. A tervezett kiállás előtti utolsó gyorskörömet teljesítettem, mikor a baleset bekövetkezett. Új gumikkal az utolsó 10 percben kellett volna megfutnom a kvalifikációs időmet. A bukás előtti előzmények nagyon bizakodóvá tettek a futammal kapcsolatban.

 

- A motort milyennek érezted? Lehet majd vele jó eredményeket elérni a szezon későbbi részében?
- Az első hétvége tapasztalatai alapján úgy érzem, versenyképes a csomagunk. A tavalyi legjobb eredményemhez képest már az első időmérőn 0,6 másodpercet javultam. Az élmezőnybe nagyon nehéz lesz betörni, de a közvetlen mögöttük harcolók között én is ott szeretnék lenni. A pillanatnyi felkészültségi szintünkről természetesen tovább kell lépni, hiszen mindenki ezt teszi majd. Elsősorban a műszaki fejlesztési lehetőségek – melyek a rendelkezésre álló forrásoktól függenek – döntik el, hogy milyen eredménnyel fogom zárni az évet. A sorozatban három év alatt megszerzett versenyzői tapasztalatom alkalmassá tesz akár meglepetések elérésére is.

- Sokan panaszkodtak az új aszfaltra és a Pirellikre is. Te találtál bennük kifogást? Mi okozta szerinted ezt a rengeteg bukást a hétvége során?
- Osztom versenyzőtársaim véleményét. Marco Melandri elég hiteles figurája a Superbike világbajnokságnak, lehet alapozni a véleményére, mely szerint a pálya felújítása nem a legjobban sikerült. A versenyhétvége statisztikája siralmas: rekordszámú baleset, rengeteg piros zászló, teltházas kórházak. A versenybizottság és a Pirelli közösen hozták meg döntésüket, mely szerint a versenykörülmények nem biztonságosak, ezért le kell rövidíteni a versenytávot. Saját tapasztalatom szerint a gondot az okozta, hogy az azonos keverékű abroncsok viselkedése, tapadási tulajdonsága sokat szórt, ezért kiszámíthatatlanok voltak.

- Talmácsi Gábor és Carlos Checa is bukott és megsérült. Ugyanabba a kórházba kerültetek mindannyian? Találkoztál azóta Talmával? Üzensz neki valamit?
- A kórházban nem találkoztunk. Gáborral SMS kapcsolatban voltunk, illetve később a neten követtem a vele kapcsolatos történéseket. Itthon valószínűleg összefutunk a rehabilitáció szüneteiben. Jobbulást, gyors felépülést kívánok neki. Remélem, Aragónban mindketten motorra ülhetünk.

-Mennyire voltál elégedett a kórházi ellátással? Miért kellett lényegében két napot várni az operációra? Hogyan sikerült a műtét?
- A kórházról jó véleményem alakult ki. A vállspecialista, Andrew Oppy sebészkonferencián való elfoglaltsága miatt kellett várnom. Itthoni orvosom, Dr. Pavlik Attila elismerően nyilatkozott a műtét utáni felvételek láttán.

 

- Hogyan viselted a hosszú haza utat? Nem lehetett egyszerű kibírni 22 órát a repülőn törött vállal…
- Az utazás nem volt egy „leányálom”. Nagyon hosszúnak tűnt az út. Háztól házig közel 40 órát nyüglődtem. A kórházban jól felszereltek fájdalomcsillapítókkal, a repülőút során csapattársaim mindenben segítettek. Prágában menedzserem, Kelemen Krisztián és édesapám várt, és kényelmes körülményeket biztosítva szállítottak hazáig.

 

- Tulajdonképpen milyen operációról beszélünk? A mondhatni „jól megszokott” módon titánium szegekkel rögzítették a törött csontokat? Ezeknek az eltávolítására a jövőben sor kerül majd, ahogyan azt már több versenyzőnél is láthattuk?
- A darabos törés miatt nem rutinműtét volt az enyém. A kulcscsontomat és a letört darabokat a csont majdnem teljes hosszában egy platinalemez és hét szegecs rögzíti. A teljes gyógyulást követően, egy újabb műtét során ezeket el kell majd távolítani.

- Az orvosok milyen hosszú rehabilitációs és egyben gyógyulási időt jósolnak?
- Különböző szakemberek különböző rehabilitációs időszükségletről beszélnek. Abban mindenki egyetért, hogy ezt a lehető legrövidebbre redukáljuk. A hagyományos módszerek mellett korszerű kiegészítő kezeléseket is igénybe fogok venni. A körülöttem dolgozó szakemberek most állítják össze rehabilitációs programomat. Szerencsére elég hosszú idő áll rendelkezésre az indiai futam áthelyezése miatt. Jó esélyem van arra, hogy az április 14-i aragoni futamra teljesen rendbe jöjjek.

- Itthon rengetegen szorítottak, izgultak érted és most is folyamatosak a feléd irányuló jókívánságok. Üzennél valamit a szurkolóidnak?
- Most is folyamatosan érkeznek jókívánságok. Ezek a balesetet követő pillanatokban is eljutottak hozzám. Erőt adtak akkor, és segítenek most is abban, hogy eredményesen vívjam meg ezt a „pályán kívüli versenyemet” az idővel. Köszönöm bíztatásukat és jókívánságaikat. Köszönöm a segítséget, amit csapatomtól, menedzseremtől, orvosomtól és rehabilitációmat segítőktől kapok. Miattuk is ott kell lennem a következő futamon.

Írta: P1race.hu

 

Még nincs hozzászólás.
 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
2024.04.19. 21:03
2024.04.05. 17:33
2024.04.03. 17:11
2024.03.31. 23:20
2024.03.28. 13:25
Friss hozzászólások
Még nincs hozzászólás.
 
Tartalom

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?