Németh Balázs

NÉMETH BALÁZS


"ÉV SPORTOLÓJA"  2009, 2011
"Újbuda kiváló sportolója" 2014
Az év legeredményesebb motorversenyzője 2014
 

 
Menü
 
Motor
 
Levelezés
 
Partner
 
link
 
Datum
2025. Február
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
Látogatók
Indulás: 2005-09-19
 
Pontos idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
versenyzők
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Forum
 
Pályák
 
Keres-kínál
 
Tesztmotor
 
tár
Tartalom
 
blog

A motorsport szültése

2024.03.28. 13:25, N. LÁSZLÓ
Első versenyek

Ki volt az első?
Nehéz igazságot tenni a dicsőségért ácsingózó önjelöltek között, mert kezdetben a versenyek szövetségek nem lévén, teljesen egyéni kezdeményezés alapján szerveződtek.

A motorsport, a motorversenyzés története olyan időkre nyúlik vissza, amikor még maga a motoros jármű is viszonylag új keletű volt. Az emberekből azonban hamar előtört a kíváncsiság és a versenyszellem a gépek teljesítményének összemérésére.

Az első versenyeken motorkerékpárok  mellet más járművek is elindultak. Gyakran még lóval vontatott eszközök is előfordultak. A már hivatalosan gépi járművek részére kiirt versenyeket tekintve Franciaországnak jár a babérkoszorú.
Az "őskori"versenyek első „hivatalos győztese” George Bouton volt. Négykerekű gőzgéppel száguldott. A győzelem fényét kicsit tompítja, hogy egyedül vágott neki a távnak. 1887-et írunk ekkor.

Ezt követő híres versenyek:
1894    Párizs – Rouen – Párizs         
àmár lovak nélkül,
1985    Párizs –Bordaux –Párizs       
à3 motorkerékpár is indul
1986    Párizs-Nantes-Párizs             
àaz első, kimondottan motorkerékpároknak meghirdetett verseny.
1897    Montgeron –Oron laFerie       
à 40 induló, 14 befutó, versenytáv 100 km.
1897    Bekapcsolódik Anglia            àhelyszín: Sheen House
1899    Bécs, Exel hegy, egészen közel kerülve hozzánk      àaz addigi egyik legrangosabb verseny. A győztes Arnold Spitz  Dion Bouton géppel, közel 30 km/óra átlagsebességgel repesztve.

És megérkeztünk Magyarországra.
1899 június. Budapest, Csömöri úti atlétikai pálya. A kerékpárverseny betétfutamaként megrendezett  motorverseny győztese: Janitsáry Iván

Innen folytatjuk.

 

 

Még nincs hozzászólás.
 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
2024.04.19. 21:03
2024.04.05. 17:33
2024.04.03. 17:11
2024.03.31. 23:20
2024.03.28. 13:25
Friss hozzászólások
Még nincs hozzászólás.
 
Tartalom