Németh Balázs

NÉMETH BALÁZS


"ÉV SPORTOLÓJA"  2009, 2011
"Újbuda kiváló sportolója" 2014
Az év legeredményesebb motorversenyzője 2014
 

 
Menü
 
Motor
 
Levelezés
 
Partner
 
link
 
Datum
2025. Január
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Látogatók
Indulás: 2005-09-19
 
Pontos idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
versenyzők
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Forum
 
Pályák
 
Keres-kínál
 
Tesztmotor
 
Hírek
Hírek : SUPERSTOCK VILÁGKUPA 2007

SUPERSTOCK VILÁGKUPA 2007

Németh László  2007.12.03. 12:07

A magny cours-i futammal véget ért a 2007-es superbike világbajnokság. Eljött az értékelés, a szerencsésebbek részére az ünneplés ideje.

  

A magyar gyorsasági motorsport a legeredményesebb évét zárta. Több történelemi súlyú esemény történt. Talmácsi Gábor világbajnoki címe mellett ilyen az első magyar csapat, a Full Gas Racing Team megjelenése a superbike világbajnokság versenysorozatán, a superstock 1000 világkupában két fiatal tehetséggel: Németh Balázzsal és Kispataki Viktorral.

Ez volt a superbike vb legnépesebb, több szakember véleménye szerint a legizgalmasabb kategóriája. A motorokban feszülő 200 lóerő önmagában is tekintélyt kölcsönöz, de igazán a sok „kamikadze” típusú versenyző, és a korlátozott gumiválasztási lehetőség tette drámaivá ezt a géposztályt. Míg a SBK motorokra 19, a supersportra 11 garnitúra gumi várt és a pilóták tetszőleges keveréket választhattak, addig a stock ezresek négy garnitúra SC 2-es gumit kaptak a hat pályára lépéshez. Kevés olyan verseny volt, ahol éppen ez a keverék lett volna az ideális. Végsőkig kiélezett volt a harc, az utolsó fordulóban is több helycsere történt. Gyakran lengett a piros zászló, mindig népes volt a bukás miatt kiesettek listája.

 

Színes volt a paletta a 2007-ben rajthoz álló motorok tekintetében. Nevezéskor a 38-as mezőnyt 11 Yamaha, 9 Suzuki, 7 Ducati, 6 MV Agusta  és 5 Honda alkotta. A szabadkártyásokkal bővített mezőnyben egyértelművé vált a Yamaha dominancia: 22-en választották ezt a márkát.

Mind a csapatok, mind a versenyzők nemzetiségét tekintve nyomasztó volt az olasz fölény. Egynél több csapatot csak a hollandok (2), belgák (4), és az olaszok (14) neveztek. A versenyzők nemzetiségét tekintve a következő volt a megoszlás: olasz 18, francia, angol 7-7, holland 6, német, belga 4-4, dél-afrikai 3, magyar, szlovén, spanyol, cseh, ausztrál 2-2, amerikai, osztrák, svájci, észt, lengyel 1-1.
Az 1999-ig visszanyúló statisztikák szerint a legeredményesebb márka a Suzuki. 31 győzelmet szereztek ezek a gépek, 95-ször állhatott suzukis pilóta dobogóra. A további sorrend: Yamaha  (25,75) Ducati (6,15), Honda (5,15) Aprilia (4,8) MV Agusta (2,10) Kawasaki (2,6)
2007-ban Canepa diadalmaskodott egy Ducati nyergében. Az első 10-ben 4 Yamaha, 3 Suzuki, 2 Ducati és 1 MV Agusta; a versenyzők nemzetiségét tekintve 6 olasz, 2-2 belga és ausztrál végzett.

Csapatunk szereplése minden elismerést megérdemel. Versenyzőink minden pályán letették névjegyüket. Elmélyedve a statisztikákban, a szakemberek számára is találunk meglepő adatokat. Az edzés eredményeket is figyelembe véve, tíz pályára lépés során volt a legnagyobb versenyzőink top speedje, Balázs 12 alkalommal ért be „pontszerző” helyen, és a legjobb köridővel rendelkező versenyzők listájára is felkerült a neve. Brno után Vallelungából is pontot hozott és a többi versenyen is karnyújtásnyira volt a pontszerző helyezéstől. Egyértelműen kimutathatók a fejlődés jegyei. Minden helyszínen az első edzésekhez képest köridőben 2-4 mp-et javultak, a rajtpozícióhoz képest átlagosan 8-9 hellyel végeztek előbbre pilótáink. A győztes köridejétől a 3 mp-es lemaradás 2 mp alá zsugorodott a szezon végére.

Az újoncként szerzett négy pont nagy sikerként kezelendő, ha figyelembe vesszük, a következő tényeket. Egyedül a mi versenyzőink mentek 2006-os típusú motorral. Az idei eredményeket összehasonlítva a 2006-os köridőkkel, a mezőny 1-2 mp-et gyorsult, melyben jelentős szerepet játszott az új technika. Balázs 2007-es körideivel minden pályán pontszerző, Brnoban dobogós lehetett volna tavaly.

A legnagyobb problémát a pályaismeret hiánya okozta. Egyedül a brnoi pályán fordultak meg fiaink korábban, nem véletlen, hogy itt érték el legjobb eredményüket. Nevezésünk elfogadásáról a csapat későn kapott visszajelzést, így időzavarba kerültünk. A szezon előtti tesztek elmaradtak, így a pályák ismeretlenek voltak számunkra. A kategória szűkös verseny előtti edzés lehetősége nem tette lehetővé a beállítási adatok gyűjtését, a beállítások finomítását. Nem versenyezhettünk a technikai felvértezettség területén sem a gyári támogatottakkal.

Van tehát okunk a bizakodásra. Új technikával, profi futóművel illetve a teszt lehetőségeket kihasználva reális cél az első tízben való szereplés, de egy dobós hely megszerzése sem teljesen az álmok kategóriája.

Jövőre ugyanebben a versenysorozatban szerepel csapatunk. Versenyzőink és minden csapat tag megpróbálnak a magas elvárásoknak eleget tenni, meghálálva ezzel a Full Gas Motorsport Egyesület és a szponzorok bizalmát és támogatását, mely lehetővé teszi, hogy a csoda tovább éljen. Így 2008-ban is a világ egyik legrangosabb rendezvényén a superbike világbajnokság versenyein izgulhatunk, szoríthatunk tehetséges versenyzőinkért , akik lehetőséget kapnak arra, hogy eredményeikkel hozzájáruljanak a magyar motorsport sikereihez.

 

 

Még nincs hozzászólás.
 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
2024.04.19. 21:03
2024.04.05. 17:33
2024.04.03. 17:11
2024.03.31. 23:20
2024.03.28. 13:25
Friss hozzászólások
Még nincs hozzászólás.
 
Tartalom

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU