Motorizáció az 1900-as évek elején2024.03.31. 23:20, N.LÁSZLÓ
A Csömöri úti pályán megrendezett első motor verseny megtermékenyítő hatást gyakorolt a magyarországi motorizációra.
A Magyar Királyi Posta motorokat helyez forgalomba, melyek a Ganz gyárban készülnek és Bánki- Csonka féle blokkokat használják. Kiállításokon megtekinthetők a motors csodák. Egyre több teret kap a motorizáció és a motorversenyzés a korabeli médiában.
A korai sikertörténetek között meg kell említeni Szám Géza, Muskát Jenő és Dedics Ferenc nevét. Mindhárman saját építésű motorokkal versenyeztek és értek el kiváló eredményeket.
1906- ban megalakul a Magyar Motorkerékpáros Szövetség Král Sándor főhadnagy vezetésével. Ez megtermékenyítőleg hat a motorsportra. Az első, szövetség által rendezett verseny a Budapest-Dunakeszi-Vác-Penc-Acsa-Mácsa-Aszód-Gödöllő-Budapest útvonalon zajlott. Óriási vállalkozás volt, ha figyelembe vesszük a magas benzin árakat, a foghíjas benzinkút hálózatot és rossz útviszonyokat.
Említésre méltóak a Budapest – Zirc 120 km-es hosszú távú verseny, a János-hegyi es a Normafánál rendezett futamok, illetve a Kárpátokban és az Osztrák Alpokban rendezett túra utak.
A korabeli jelentős versenyzők: Hódossy Jenő, Beszédes Jenő, Lehner Attila, Zsolnay Miklós, Herkskovits Ignác, Delmár Walter voltak.
A háború éveiben a motoros élet csipkerózsika álmát alussza. 1920 ban ébred fel újra.
|