Hírek : Lesz-e valamikor magyar MOTOGP pálya? |
Lesz-e valamikor magyar MOTOGP pálya?
N. LÁSZLÓ 2024.04.04. 00:00
Spirk József tollából született meg tavaly októberben az az írás, mely „érdekes” dolgokra világít rá a hajdúnánási versenypálya kapcsán. Újabb fejlemény, hogy a Nemzeti Nyomozó Iroda hűtlen kezelés és egyéb büncselekmények miatt nyomozást rendelt el a versenypálya körül is megjelenő Balásy Gyula cégeinek túlárazott szerződései miatt.
A cikk megjelenéséig az állam megvásárolt 500 hektárnyi földet és elkészültek a tervek. Mindez 4 milliárd forintba került. A pálya megépítésére a központi költségvetésből 65 milliárd forintot szántak. Az első MotoGP futamot 2022-ben rendezték volna, de a pálya nem épült meg. Felkerült az ideiglenesen felfüggesztett kormányzati beruházások listájára és egyre bizonytalanabb hogy valaha is megépül.
Ennek fényében érdekes, hogy a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. 1,4 milliárd forintos keretszerződést kötött augusztus elején az állami kommunikációs költésekből nagyot kanyarintó Balásy Gyula két cégével, a Lounge Design Kft.-vel és a New Wave Media Kft.-vel rendezvényszervezési és kommunikációs feladatokra. Erről az RTL.hu is hírt adott. A szerződés a keretösszeg teljes felhasználásáig, de legkésőbb 2024. július 31-ig érvényes. Az összeg 70 százaléka kötelező jelleggel lehívandó. A teljesítendő konkrét feladatok viszont a közbeszerzési dokumentációból nem derültek ki. Történt mindez úgy, hogy a HUMDA 2 milliárdos veszteséggel zárta az előző évet.
A HUMDA Zrt.-t a Palkovics László vezette Innovációs és Technológiai Minisztérium alapította, majd később a Széchenyi István Egyetemért Alapítványnak portfóliójába került át, melynek elnöke Palkovics László lett.
Nincs információm a fenti szerződések sorsát illetően.
Valaki tud ezekről?
A motorsport kedvelőit kellemetlenül érintette az építés befagyasztása. Teljesülhetett volna sok ember álma: hazai környesetben láthatták volna versenyezni a világ legjobb motorosait magyar versenyzők társaságában. Óriási lökést jelentett volna a magyar versenysport fejlődésére, ha egy magyarországi pálya több próbálkozás után bekerült volna a világversenyek naptárába.
A nehéz gazdasági körülményeknek jelentős szerepe van a kudarcban, de felmerül a gyanú, hogy nem elsősorban a motorsport érdekei lebegtek a döntéshozók szeme előtt.
Forrás: 24.HU Sprik József (2023.10.26.)
444 Székely Sarolta (2024.04.03.)
|