Hírek : MAGNY COURS --IZGALMAS ZÁRÓ FUTAM |
MAGNY COURS --IZGALMAS ZÁRÓ FUTAM
2014.10.07. 18:20
Fordulatokban bővelkedett a Magny coursi verseny hétvége.
Az eső erősen megritkította a talpon maradt versenyzők számát, és átírta a papírformát minden kategóriában. Nagy figyelmet kapott a superstock 1000-es kategória, hiszen ebben a géposztályban az utolsó futamot rendezték, és nagyon izgalmas végjátékra volt kilátás. A két főszereplő Lorenzo Savadori és Leandro Mercado volt. Mindössze 5 pont előnnyel érkezett Mercado a versenyre. Szabadedzéseken egymást váltogatva az élbolyban foglaltak helyet. Időmérőn azonban Mercado bukása miatt úgy tűnt, eldőlt a bajnoki cím sorsa. Lorenzo pole pozícióból, Leandro a 11. kockából indult. Lorenzo egy lépésre volt a rajt –cél győzelemtől, azonban fél körrel a befutó előtt bukott. Így foszlanak szét álmok és remények egy pillanat alatt.
Én sérülésem miatt sajnos nem lehetettem ott az év végi „pont osztozkodáson”, így nem volt lehetőségem az előre lépésre, pedig óriási mozgások voltak az összesített ponttáblázatban. Éppen csapattársam, Lanusse szolgáltatott jó példát erre, aki a nyolcadik helyről ugrott fel a negyedikre.
A kategória összetett eredménye elég hektikusan alakult az év során. A mindössze hét futamból álló verseny sorozat kíméletlenül büntette a hibákat vétő, és műszaki problémákkal küzdő pilótákat, mert alig volt lehetőség javításra. Torzították a valós erő sorrendet a fajlagosan nagyszámú, komoly kockázatot jelentő esős futamok. Az élen végül is a két legerősebb csapat pilótái végeztek, de a 3-15 helyezettek tudásszintje nagyon kiegyenlített volt. Enyhe túlzással mondhatnám, a sorrend akár fordított is lehetett volna.
Bár az év alaposabb, részletesebb elemzésére később kerül sor, úgy érzem néhány balszerencsés futam ellenére sem rosszak a 2014-es eredményeim. Mind a négy futamon, melyen célba értem, pontszerző voltam. Háromszor végeztem az első 10-ben, Imolában hatodikként értem célba. Összesen 28 pontot szereztem, ezzel összetettben a 12. lettem. A superbike világbajnokság különböző kategóriáiban szereplő öt magyar pilótát tekintve ez a legjobb eredmény.
Csapatom, a Pedercini Team teljesítménye is elismerésre méltó. A legnépesebb csapat volt a superstock 1000-es kategóriában, és magasan a legtöbb pontot gyűjtöttük.
Annak nincs értelme, hogy a „mi lett volna, ha” esetekről beszéljek, de a történtek átgondolása úgy érzem, feltárhat rejtett lehetőségeket. A minél gyorsabb rehabilitáció mellett számomra ez lesz a következő napok fő feladata, illetve a 2015-ös évre való felkészülés.
A szezon végén szeretnénk még egyszer köszönetet mondani mindazoknak, akik segítették idei vb szereplésemet:
Proinvest
Pedercini Team
H-Moto Team
Puma
Danger Bike
Mugen Race
Kabuto Helmets
Rkettő Motor Szerviz
Remélem a 2015-ös verseny évadban is élvezhetem támogatásukat.
|