MOTORREVÜ 2012/2
NB 2012.01.26. 15:27
A siker kötelez
Hálás vagyok a Motorrevünek, hogy lehetőséget kaptam a velem és a csapattal kapcsolatos történésekről beszámolni az egyik legrangosabb, legszínvonalasabb motoros magazinban. Örömmel teszem ezt annak érdekében, hogy a lap olvasói első kézből szerezzenek tudomást a legfrissebb eseményekről. Az éppen aktuális beszámolók mellett később szeretnék felidézni régi izgalmas pillanatokat, megírni olyan történeteket, melyeket csak a kordonon belüliek ismernek, emléket állítani a versenypályák néhány emblematikus alakjának.
Csapatom a Team Hungary Tóth sikeres Superbike világbajnoki szereplésével kellemes meglepetést okozott nem csak saját rajongóinak, hanem az egész magyar motoros társadalomnak. Ennek adnak hangot a különböző motoros rendezvények résztvevői, sőt az utcán is egyre gyakrabban állítanak meg járókelők és gratulálnak eredményeinkhez. 2007 – ben indult először magyar csapat, illetve magyar versenyző ebben a versenysorozatban. Személyes szerencsémnek tartom, hogy a Full Gas Racing Team egyik pilótájaként részese lehettem ennek a történelmi pillanatnak. A Team Hungary Tóth erre a 2007-ben indult „fél évtizedes” időszakra rakta fel a koronát Supersport – 600 világbajnoki futamokon 55 vb ponttal megszerzett tizedik helyezésével.
2011 az én pályafutásomnak is az egyik legsikeresebb éve volt.
42 világbajnoki pontot gyűjtöttem, de még ennél is fontosabb, hogy sikerült látótávolságon belülre kerülni az élen menőkhöz képest. A szezon elején mérhető 3 másodperc köridő különbség 1 másodperc alá zsugorodott. A fejlődés íve jól kirajzolódik. Nem egy véletlenül kicsúszott eredményről van szó, hanem jól kitapintható a futamról futamra megvalósuló folyamatos javulás.
„A győztes csapaton ne változtass” elvet betartva 2012-ben változatlan összetételű csapattal vágunk neki a szezonnak. Ez érvényes a versenyzőkre, szerelőkre és a kiszolgáló személyzetre egyaránt. A siker kötelez … A tavalyihoz hasonló, sőt jobb eredményekkel szeretnénk zárni idei évünket. A csapat és én is mindent megteszünk ennek érdekében. Folyamatosan fejlesztjük technikai bázisunkat. Elkezdődött a csapat „boszorkány konyhájában” a motorok felkészítése, ennek köszönhetően teljesen versenyképes gépekkel szállhatunk majd harcba. A motorblokkjainkat egy dániai tuning cég „idegesíti fel” az utómunkálatok pedig a csapat műhelyében történnek. A bajnokság kezdetéig motorjainkra felkerül minden szükséges verseny eszköz.
A versenyévadunk az összes FIM rendezvényt tekintve a legkorábban, február 26 -án indul, ezért az alapozó edzéseket már novemberben elkezdtük. Az első helyszín Ausztrália. Kellemes emlékekkel térünk ide vissza, mert minden várakozást felülmúlt tavalyi bemutatkozásunk. Mindkét motorunk pontszerző helyen ért célba, három világbajnoki pontot szereztünk. Akkor még csak álmodoztunk arról, hogy a következő futamokon is hasonlóan jól fogunk szerepelni.
A 18 órás repülőúton mindjárt ki is derül, hogy mennyire volt sikeres a fizikai felkészülésünk. A kondi teremben végzett edzések mellett igyekszünk minél több időt tölteni motoron. Én heti két alkalommal motorozok terepen, és kétszer teremben.
Az igazi szakmai munkára a verseny szezon előtti teszteken kerül majd sor. Januárban egy spanyolországi tesztelésen veszünk részt. Itt ülünk fel először 2012-es verseny motorjainkra, itt történik meg a motorok és a futómű finom hangolása. Ezt követi az első verseny helyszínünkön, Phillip Islanden szervezett hivatalos teszt, a versenyhét első napjaiban, ahol már éles körülmények vizsgáznak motorok, pilóták, szerelők.
Az elvonási tünetek egyre erősebben jelentkeznek. Nagyon várom már, hogy versenypályán újra motorra pattanhassak.
|