Hírek : 2011 - es versenyévad a számok tükrében |
2011 - es versenyévad a számok tükrében
NL 2011.10.29. 01:44

Kiemelkedően sikeres évet zárt a Team Hungary Tóth 2011-ben
Az év elején senki sem számított ilyen ragyogó szereplésre.
Imi tavaly egy Pramac műhelyben felkészített motorral versenyzett, de sajnos technikai problémák egész évben gátolták. Lehet, hogy jobb a Végh-tech tuning műhelye, mint a „Nyugat-európai varázskonyhák”? Az eredmények azt sugallják, lehet velük versenyezni. Motorjaink a 12 futamon mindössze két alkalommal nem értek célba, akkor is alkatrészek anyaghibája miatt. Csapatunk így a legmegbízhatóbbak között van a Kawasaki Motocard és a Ten Kate társaságában.
Jót tett a csapatnak a vérfrissítés, Németh Balázs megjelenése is. Balázs nagyon ki volt éhezve a versenyzésre, hiszen „Az év sportolója” címet eredményező Motogp beli kiváló szereplés ellenére csapat nélkül maradt 2010-ben, és kénytelen volt kihagyni a teljes szezont. Boldog volt, hogy visszatérhetett a Supebike világbajnokság supersport -600-as kategóriájába, és nagyon hálás ezért Tóth Imre csapatfőnöknek. Külön örömöt okozott számára, hogy ismerős arcok nagy szeretettel fogadták. Aki próbált már 20 évesen egyedül, barátok és ismerősök nélkül magányosan helytállni a nagyvilágban, egy ilyen kemény, streszhelyzetekkel teletűzdelt sportágban, az tudja értékelni, hogy ez mit jelent.
A sikerekre éhes Németh Balázs, és az előző évben hasznos tapasztalatokat szerzett Tóth Imre meglepett minden motoros szakembert és kivívta elismerésüket.
Imi 13 ponttal a 19. helyen, Balázs 42 vb ponttal a 15. helyen végzett az összesített pontversenyben. A Team Hungary Tóth számára ez az 55 pont a 10. pozíciót jelentette, és teljesen a gyári kapcsolattal rendelkező csapatok mögé zárkózott fel. A kommentátorok által „legjobb Közép-európai csapat”-nak kikiáltott egyesületünk többször szerzett olasz, svéd, ausztrál, svájci, holland és dán skalpokat is, kitörölhetetlenül bevésve nevét a WSB „történelem könyvébe”
Misanot kivéve minden futamon pontszerzők voltunk, négy alkalommal sikerült a kettős pontszerzés, négyszer végeztünk az első tízben.
Kiváló versenyzői kvalitásokat igazol a versenyzők performance mutatója. Balázs átlagosan 10, Imi 6 helyet javított helyezésén a rajtrácshoz képest.
Összefoglalva, az eddigi sikerek mérföldkövei a következők voltak:
-
55 vb pont, csapatban 10. helyezés
-
egyéni pontversenyben 15. és 19. helyezés
-
négy alkalommal dupla pontszerzés
-
hetedik helyezés Silverstoneban
-
4 alkalommal első tízen belüli eredmény
-
felzárkózás az élmezőnyhöz 1 mp-en belülre
-
a versenyzők szenzációs stabilitása és performance mutatói: legmagasabb a befejezett versenyek száma, és átlagosan 8 helyezést javulnak a rajtrácshoz képest.
Érdemes pár gondolat erejéig hosszabban elidőzni néhány jelzőkő mellett.
Az 55 vb pont illetve a10. helyezés magáért beszél. Ezt az eredményt a csapat saját lehetőségeire támaszkodva, magyar versenyzőkkel, zömében magyar szerelőkkel és technikai bázissal érte el.
Figyelemre méltó a pilóták egyéni teljesítménye is. Az idei pontvadászatuk nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a magyar motorosok „minden idők világbajnoki ponttáblázatán” nagyon előkelő helyre kerüljenek. Mindössze hárman előzik meg őket ebben a rangsorban: Drapál János, Szabó László és Talmácsi Gábor.
A versenyeken elért időeredmények alaposabb vizsgálata bizakodásra ad okot.
Az utolsó versenyeken Balázs egy másodpercen belülre került a futamgyőztes köridejéhez képest. Silverstoneban ez 66 század, Portimaoban 78 század másodperc volt. Silverstoneban a 16 körös verseny 8 körében gyorsabb volt, mint az éllovasok, és a 21. rajtkockából indulva a 7. helyet szerezte meg. A verseny után Balázs sok elismerő vállveregetést kapott.
Ha nem büntetette volna a technika ördöge Imolában illetve Leonov nem rohan neki Portimaoban, megismételhette volna ezt az eredményt. Sajnos, ismert anyagi okok miatt nem lehetett ott Brnoban, pedig ezt a pályát ismeri a legjobban, és jó esélye lett volna több vb pont megszerzésére. De tudjuk, a motorsportban nincs értelme a „ha” szócskával kezdődő mondatoknak…
Reméljük, hogy jövőre mind a technikai háttér fejlesztéséhez mind a tesztekhez lesznek forrásaink. A telemetria, kipörgés gátló, profi lengéscsillapítók beépítése köridőben több tized másodpercet is hozhatnak. Nem is merek számolni…!
Az idei évünk valószínű mindenkit meggyőzött arról, hogy csapatunk kiváló eredményekre képes. A 2011-es év nagyon jó alap a továbblépéshez. Egy ütőképes team kovácsolódott össze, melyben mindenki tudja, és jól végzi saját feladatát. Nagyon jó a hangulat a boxban, kiváló kapcsolat alakult ki a csapattagok között.
A csapatfőnök Tóth Imre ugyanezzel a csapat felállással szándékozik nekivágni a 2012-es szezonnak, és nem véletlen, hogy nagyon bizakodó az eredményeket illetően.
Azt is reméljük, hogy sikereink komolyabb visszhangot kapnak majd a médiában. Méltatlan a motorsport sikereinek agyonhallgatása, és az a helyzet, hogy önjelölt szerencselovagokról, celebekről, silány teljesítményekről szólnak a hírek, a komoly eredményeket elérők pedig árnyékban maradnak. Csapatunk mindent megtesz, hogy jövőre ez ne így történjen.
ÖSSZETETT PONTVERSENY
PERFORMANCE MUTATÓK
|