RÖVID ÁTTEKINTÉS
NL 2011.09.14. 23:31

A TEAM HUNGARY TOTH EREDMÉNYEI A SZÁMOK TÜKRÉBEN
Több alkalommal esett már szó a Team Hungary Toth csapatának idei évben elért kiváló eredményeiről. Arról, hogy Misanot kivéve minden helyszínen pontot szereztünk, hogy az esetek többségében mindkét versenyző pontszerző volt, és három alkalommal az első 10-ben végeztünk.
A számok szemléletessé és mérhetővé teszik a fejődésnek azt az útját, amit a csapat befutott. Ezek tükrében nagyon látványos a legjobbakhoz való felzárkózásunk.
A Nürburgi futamon 22 csapat versenyzői álltak rajtrácsra. Közöttük 16 olyan csapat volt, melynek eddig sikerült vb pontokat szereznie. Ebben a sorban csapatunk 43 pontjával az előkelő 10. helyet foglalja el. Az első helyeken kivétel nélkül a direkt gyári kapcsolattal és profi verseny műhellyel rendelkező egyesületek tanyáznak. Megelőzünk olyan állandó vb szereplőket, mint a Suriano Racing Team, Cresto GRT, SMS Racing, Mach Racing, MD Team Jerman, PTR Romania team, Riva Moto, Kuja Racing
Az időnként felbukkanó műszaki problémák ellenére, melyek alkatrész meghibásodásokkal függöttek össze, a Team Hungary Tóth a legstabilabb, legmegbízhatóbb csapat. A pontot szerzett versenyzők között Balázson kívül csak a ponttáblázat élén álló Davies és Salom ért minden alkalommal célba. Imi mellett csak Lundhnak sikerült 8-szor teljesíteni a teljes versenytávot. Így csapatunk az egyetlen, amelyik egy hibaponttal rendelkezik. Ezt a mutatót tekintve egyéniben Szkopek a csúcstartó 7, csapatban a Bogdanka PTR Honda 9 fiaskóval.
Az első futamoknál a köridőt tekintve közel 3 mp volt az első helyezettől való lemaradásunk. Silverstonban ez 0,66 Nürburgringen 1,5 mp-re zsugorodott. Siverstonban a verseny ötödik körétől kezdődően Balázs szinte minden körben jobb időt futott, mint a dobogós helyezettek valamelyike.
Pilótáink versenyzői kvalitását, elszántságát dicséri, hogy versenyeredményeik mindig jobbak a rajtrácson elfoglalt pozíciónál, és köridejüket folyamatosan képesek javítani. Ha megvizsgáljuk a versenyek legalább felénél célba ért motorosok átlagos performance mutatóit (azaz hány helyezést javítanak versenyen a rajtpozíciójukhoz képest) 5 feletti értéket mindössze három versenyzőnél találunk. (Balázs 11, Jerman 7, Imi 5)
Balázs hat futam során a versenyen futotta a legjobb köridőt. Philip Island-en ez csak neki sikerült, Aragonban, Silverstonban és Nürburgringen rajta kívül még egy motorosnak.
Sajnos nem volt módunk tesztelni a verseny helyszíneken, ezért nem rendelkezünk a pályákra vonatkozó beállítási adatbázissal, ami az edzések szűkös időkeretével együtt megnehezítette a jobb rajtpozíciók kiharcolását. Edzések során így is eredményes munkát végzett a csapat. Köridőben átlagban 2 mp -es javulást érünk el.
Talán éppen ezen a területen vannak még tartalékaink. Ha előbbről rajtolnánk, nem kellene átrágni magunkat a lassú versenyzőkön, értékes másodperceket veszítve ezzel. A mezőnnyel utazva, és a gumikat kímélve még a mostaninál is jobb helyezésekre lehetne számítani.
Következő futamokra éppen ezért az időmérő edzéseken való jobb szereplés, az előkelőbb rajtkockák megszerzése lesz a házi feladat.
Reméljük a sikersorozat a visszalevő három futamon is folytatódik.
Versenyzői performance mutatók
|