GYORSMÉRLEG
NL 2008.11.04. 22:30

A portugáliai Portimaoban rendezett futammal véget ért a Superbike Világbajnokság 2008-as verseny sorozata. Hasznos ilyenkor visszapillanatani az eltelt időszakra.
Balázs számára nagy kihívás volt ez az év. Eddigi pályafutásának csúcsára érkezett el, hisz a motorsport világversenyek egyik legrangosabb sorozatának, a Superbike világbajnokságnak lehetett állandó résztvevője a Factory Racing Team jóvoltából. A tavalyi sikeres Superstock-1000 világkupa szereplés után a supersport-600-as kategória volt a következő lépcsőfok a fejlődés útján. Bármelyik motorversenyző számára maga az álom itt versenyezni. A szomszédos boxokban folyamatosan világnagyságokba, példaképekbe, élő legendákba botlik az ember. Nehéz szavakba önteni azt az érzést, amit a 100 ezres nézőközönség jelenléte, érdeklődése vált ki. Az utóbbi években különösen megnőtt ennek az eseménynek az ázsiója azzal, hogy a világ szeme előtt zajlik. Rendszeresen szerepel az Eurosport és több nemzeti tv csatorna programján, és ez így lesz 2009-ben is, szemben a Motogpvel. Fokozza ezt, hogy teljessé vált az átjárhatóság a SBK VB és a Motogp között. Ezt a tényt Biaggi, Checa, Bayliss, Edwards, Toseland, West, Mc Coy, Nakano példája támasztja alá. A Motogp 250 ccm kategóriájának megszűnése miatt a supersport – 600 kategória jelentősége is látványosan meg fog ugrani. Mindezeket figyelembe véve komoly rangot jelent ebben a géposztályban versenyezni.
Balázs a 13 fordulós széria hatodik futamán kapcsolódott be a versenybe, és ezzel újra részese lehetett egy sporttörténeti jelentőségű eseménynek. A Factory Racing Team az első magyar csapat, amely megszerezte az indulási jogot ebben a bajnokságban. Sokan előítéletekkel és szkeptikusan figyelték első szárnybontogatásaikat, de a sikeresen befejezett szezon meggyőzött minden kétkedőt. Balázs elindult a vissza levő 8 futam mindegyikén, és célba is ért. Egyáltalán nem játszott alárendelt szerepet a nagyok árnyékában. Gyakran, elsősorban vizes pályára lépések során okozott meglepetéseket. Magny Coursban például az első edzésen 3-ként intették le, de a gyors körön kint levő Nannellinek sikerül letaszítania a képzeletbeli dobogóról. Versenyeken négy alkalommal végzett az első 20-ban. A Nürburgringen sajnos az utolsó kanyarban híusult meg a pontszerzés lehetősége. Itt még a 14. volt, végül egytized másodperc hátránnyal szorult a 16. helyre.
Egy jó nevű, korábban komoly sikereket elért olasz versenyző, Denis Sacchetti lett a csapattársa. Ő már 2003-ban 17 évesen ebben a kategóriában versenyzett. Kettejük „házi versenyét” egyértelműen Balázs nyerte, ami tovább növeli teljesítményének értékét.
A csapat kiváló munkát végzett az év során. Ennek köszönhetően időeredményeink folyamatos javulása volt megfigyelhető minden pályára lépés esetén, és az egymást követő versenyeken is.
A csapat teljes erőbedobással dolgozik azon, hogy a gyári támogatott csapatok óriási technikai előnyéből lefaragjon. Ha ez megoldódik, ledolgozhatóvá válik az a kb. 1.5 mp-es hátrány, ami a pontszerző helyektől választ el bennünket, illetve csökkenthető a 2.5-3 mp. lemaradásunk az élen menőkhöz viszonyítva. A következő évadban felhasználható lesz az a tapasztalat és pálya ismeret, amit az idén szereztünk. Reális célkitűzés, hogy 2009-ben pontszerző helyeken motorozzunk.
Reméljük szereplésünkkel jövőre sok örömöt okozunk támogatóinknak, szurkolóinknak, és öregbítjük Magyarország motorsportban kivívott tekintélyét.
Minden motoros vágya, hogy hazai pályán szerepeljen, hiszen a rajongók nagy részének csak itthon van lehetősége találkozni kedvenceikkel. Ezért minden lehetőséget megragadtunk, hogy a világbajnokság szüneteiben magyar versenyeken is induljunk. Balázs három Köztársaság Kupa futamon ült motorra, és mindegyiket megnyerte. Jelenléte rangot adott ennek az eseménynek. Elsősorban az utolsó futamon elért eredménye érdemel figyelmet. A verseny szinte összes körét 1:54 mp-en belül futotta a supersport 600-as géppel, ezzel minden idők legnagyobb átlagsebességét érte el az átépített Hungaroringen.
Hazai versenyeken való jelenlétünkkel a későbbiekben is szeretnénk megtisztelni a motorsport szerelmeseit.
|