Németh Balázs

NÉMETH BALÁZS


"ÉV SPORTOLÓJA"  2009, 2011
"Újbuda kiváló sportolója" 2014
Az év legeredményesebb motorversenyzője 2014
 

 
Menü
 
Motor
 
Levelezés
 
Partner
 
link
 
Datum
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Látogatók
Indulás: 2005-09-19
 
Pontos idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
versenyzők
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Forum
 
Pályák
 
Keres-kínál
 
Tesztmotor
 
Vendégkönyv
[Friss hozzászólások] [104-85] [84-65] [64-45] [44-25] [24-5] [4-1]

2007.05.11. 19:12 Idézet

Szia Balázs!

Gratulálok! 3.7 -et javítottál a szabad edzéshez képest!!! A top speeded még mindig kevés. Gondolom áttételeztek a 2. időmérőre.

Péter


2007.05.08. 19:52 Idézet

A következő forduló Olaszországban, Monzában lesz most hétvégén. A versenyt az Eurosport -2 közvetíti. Később a "Hirek" menüpontba felteszem az időtervet.

Üdv Balázs


2007.05.06. 20:53 Idézet

Mikor és hol lesz a következő forduló? Közvetíti-e valamelyik TV társaság?

EJ.


2007.05.03. 21:04 Idézet
http://www.youtube.com/watch?v=L5XZA1YytPU

2007.05.03. 07:58 Idézet

Hello Balázs!

Gratula! Nem sok hiányzott a pontszerzéshez. Egy K7-es megoldaná a problémát!

Üdv. Nándi


2007.05.03. 07:54 Idézet

Szia Balázs!

Gratulálok az asseni eredményhez! Szenzációsak a rajtjaid. Legalább 10 helyet jöttél előre!

Józsi


2007.04.17. 21:41 Idézet
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/speed/?vi=18284&t=speed

2007.04.17. 21:40 Idézet

http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/speed/?vi=18255&t=speed


2007.04.06. 11:25 Idézet

Szia Balázs!

Az első rajtod szenzációs volt.
Mi okozta a bukást? A futóműved jól be volt állítva?

T. Feri


2007.04.06. 11:13 Idézet

Nem semmi a repülés!!
Kemény csávó vagy.

Üdv. Andris


2007.04.04. 19:02 Idézet

Forró pillanatok!

http://www.youtube.com/watch?v=31SuHuV-qNg

 

 


2007.04.04. 15:28 Idézet

Full Gas beszámoló

Nyolc fős alakulatunk kedden éjszaka indult el Magyarországról, hogy csütörtök reggel, amikor megnyitják a résztvevők előtt a versenypálya kapuit, már a helyszínen legyen. A csapat több hónapos előkészületet követően indult útnak Angliába. Ahogy az várható volt hideg, esős idő fogadta őket.
Magyar csapat, ezen sorozaton első ízben állhat rajthoz. Míg a Superbike mezőnye idén már kétszer is megmérettetett, addig a Superstock 1000-es géposztálynak ez lesz az első éles bevetése.
A csapat két versenyzője, Kispataki Viktor és Németh Balázs, már nagyon várták, hogy a pénteki első szabadedzésen végre motorra ülhessenek.
Kora reggel nyitották ki először a boxutcát. A vizes aszfalt ellenére az első 25 perces tréninget követően, a magyar versenyzők elégedetten meséltek az első élményekről a Donington Parkban elterülő pályáról. A tréninget követően, Szabó János vezetésével, a csapat elvégezte a pilóták által kért változtatásokat a futóművön. A hétvége első kvalifikációjára a Superbike és a Supersport géposztály szinte már tökéletesen felszárította az aszfaltot. Míg délelőtt a Pirelli vizes, addig délután a száraz gumikat is kipróbálhatták Viktorék. Az időmérő rendkívül szoros végeredményt hozott az élen és mindkét Full-Gas-os versenyző másodperceket gyorsult.

Viktor: „Amikor először felmentünk a pályára tiszta víz volt az egész. Rögtön az első körben sikerült megcsúsznom, de szerencsére nem estem el. A pálya karakterisztikája nagyon tetszik. Ha a délelőtti edzésen is sikerült volna szárazon mennünk, akkor több adatot is gyűjthettünk volna. Remélem, hogy holnap nem fog esni az eső és folytathatjuk a munkát.” 1. kval: 35. hely: legjobb kör: 1’40. 733
Balázs: „Én az első pillanatban éreztem, hogy ez a pálya nagyon fekszik nekem. Sok helyen kell még javítanunk, de a csapat remek munkát végez és egy emberként dolgozunk a jobb köridőkért. A pálya második szekciójában van talán a legtöbb pontatlanság, amit holnap ki kell javítanom, de eddig nagyon elégedett vagyok, hiszen volt, aki nem is tudta kvalifikálni magát, nekünk pedig elsőre sikerült.” 1. kval: 23. hely: legjobb kör: 1’39. 717

Szombat: A csapat a második nap után - hibátlan team-munka

A szombat reggeli szabadedzés idejére megkegyelmezett az időjárás a Superstock 1000 Világkupa résztvevőinek és ragyogó napsütésben gurulhattak ki a versenyzők a pályára. A 4023 méter hosszú derbyshire-i aszfalt most mutatta meg először igazi arcát Kispataki Viktornak és Németh Balázsnak. A srácok szite pontosan két másodpercet javítottak tegnapi legjobb köridejükhöz képest. Hogy minél jobban megismerjék a pályát, szinte folyamatosan köröztek és a beállításokkal csak az edzés után foglalkoztak.
Délután a Superpole-t követően álltak fel a versenyzők a boxutca kijáratához. A 39 induló szinte egyszerre kezdte meg a végleges rajtsorrendet eldöntő kvalifikációt. A viharos szél megdolgoztatta a versenyzőket, ráadásul a kötelezően előírt gumikeverék nem épp a legmegfelelőbb volt erre a hideg pályára. Balázs elmondása szerint a gumi öt kör után már megadta magát, miközben az edzésen akár 35 kört is megtesznek a pilóták. A csapat a statisztikákat elemezve vette észre, hogy a délelőtti edzésen Viktor Suzuki GSX-R1000-se volt végsebességre a leggyorsabb, míg Balázs a motorjából, a második legjobb top speedet hozta ki délután.

 

Viktor: „Az egyik legnagyobb gondot a felerősödő szél jelentette. A pálya középső szakaszán,

ahol nagyon gyors kanyarok követik egymást, ha nem húztam magam teljesen össze, akkor szinte lefújt a szél a motorról. Nem is véletlen, hogy ezen a szakaszon több időt veszítünk, mint amit szélcsendes időben veszítettünk volna. Most a legtöbb gondom a szűk kanyarokban van, mert a Suzukim még nem úgy fordul, ahogy én szeretném. Az ideális ívről többször is kisodródok, úgyhogy a futómű beállításokat még egyszer át kell gondolnunk. Persze a munkánk nem egyszerű, hiszen eddig minden edzésen más időjárási körülményhez kellett alkalmazkodnunk.”

 

Balázs: „A nagy szél mint mindenkinek, nekem sem könnyítette meg a dolgomat. Az aszfalt és a levegő hőmérséklete is nagyon alacsony volt és ez a medium Pirelli keverék 20 fokos hőmérsékleten kezd használhatóvá válni. Ez fel is adta a leckét, hiszen állandóan csúszkált a motorom hátulja. Ettől függetlenül folyamatosan köröztünk, hol együtt, hol külön-külön a Viktorral. Ha lenne még egy órányi lehetőségünk edzésre, akkor többet is kihozhatnánk magunkból, hiszen szűk két óra alatt nagyon nehéz megfejteni egy új pálya titkát.”

 

2. Kvalifikáció
Kispataki Viktor #13: 1,38,707, 33. rajthely
Németh Balázs #34: 1,37,536, 26. rajthely

 

A verseny napja: - Fantasztikus kezdés, felemás befejezés

 

A vasárnap reggeli időjárás nem sok jóval kecsegtette a Superstock 1000 Világkupa résztvevőit. A levegő hőmérséklete 5 fok, az aszfalt 7 fokos volt. Egy órával a bemelegítést követően a Full-Gas Racing Team két versenyzőjének már a boxutca kijáratához kellett gurulniuk. A csapat izgatottan várta, hogy a piros lámpák kialudjanak és kezdetét vegye a verseny. A célegyenes első fordulójában hatalmas volt a forgalom. Németh Balázs remek rajtot vett és kihúzódva a pálya bal szélére több pozíciót is sikerült javítania a 26. rajthelyéhez képest. Kispataki Viktor is repülőrajtot vett, ám az első kanyar előtt többen is behúztak elé a féktávon és nem tudta megtartani a pozícióját. Azonban Viktor, már a kigyorsításnál két embert vissza is előzött, ráadásul kívülről. Négy kör elteltével a csapattagok nem hittek a szemüknek. Balázs a 15. pontszerző helyen motorozott és a köridőket tekintve folyamatosan gyorsult, akárcsak csapattársa Viktor. Az öröm azonban nem tartott sokáig, ugyanis a rendezők félbeszakították egy bukás miatt a futamot, pedig Balázs ekkor már a 13. helyen körözött és Viktor is kezdett közeledni a pontszerző helyekhez. Ami ezután történt, azt nehéz szavakba önteni, hiszen nem elég, hogy a Full-Gas első versenyéről volt szó, egy ismeretlen pályán, még egy piros zászlóval is megnehezítette a sors az életüket.
A második rajt után mindkét magyar suzukis nagy hajrába kezdett. Balázs egy nagyobb bolyban, míg Viktor leszakítva magáról az üldözőket, egyedül próbált meg felzárkózni az előtte lévő versenyzőre. Néhány kör után azonban Balázs nem haladt el a boxutca előtt. Mint kiderült a pálya hátsó részén egy előzést követően csúszott ki alóla a motor. Viktor azonban továbbra is versenyben volt és végül a 23. helyen, 10 helyet javítva rajt-pozícióján- zárt.

 

Viktor: „Nem volt könnyű az első versenyünk. Sajnálom, hogy félbeszakították, mert így kiestünk a ritmusból, kicsit lemerevedtek az izmaink és a gumiknak sem tett jót, hogy lehűltek. A pályán nagyon feszített volt a tempó. Ezt az is mutatja, hogy a mi köridőnkkel már kvalifikálhattuk volna magunkat a Superbike rajtrácsra. A csapat remekül dolgozott és remélem, hogy Valenciában már az itt szerzett tapasztalatainkat is tudjuk majd hasznosítani.”

 

Balázs: „Nagy kár, hogy beintették a piros zászlót, mert lehet, hogy már az első versenyen pontot szerezhettünk volna, amire őszintén szólva nem számítottunk. A második rajt után több pilótával is küzdenem kellett. A pálya hátsó felén csúszott meg a hátsó gumim, majd megtapadt és a gépem feldobott a levegőbe. Nagyon szerencsétlenül estem rá a jobb kezemre. A csuklómat elmentünk megröngeneztetni a Mobil Klinikára, ahol szerencsére nem találtak törést. Most jegelnem és pihentetnem kell, hogy Valenciára teljesen felépüljek.”

 

Pálya: száraz

Pálya hőmérséklet: 11 celsius fok
Levegő hőmérséklet: 7 celsius fok
Páratartalom: 79%

 

fotók

az időmérő eredményei

a warm up végeredménye

a verseny végeredménye

 

 


2007.03.28. 21:11 Idézet

SOK Sikert Hétvégére!!!!!

mi is toljuk neki!! aztán majd remélem mihamarabb találkozunk!

Dodó #3  (Juhász RTD service:-))


2007.03.22. 08:56 Idézet

Szia Balázs!

Gratulálok a Pannónia-ringi új rekordhoz (1:59.1)!
Első edzésen nem rossz! Ezzel az idővel a leggyorsabb főnix vagy.

Üdv.   Nándi


2007.02.05. 09:12 Idézet

Szia Balázs!

A 8 napba még beleférvén kívánunk boldog névnapot!

E.D. & Ági


2007.02.03. 19:30 Idézet

Sziasztok!

Versenyeinket az Eurosport 2 közvetítí. Tekintve, hogy ezt az adót kevesen tudják fogni, szeretnénk ha a magyar médiába bekerülnének összefoglalók a versenyeinkről.
Tesztelni szeretnénk a Hungaroringen is. Reméljük a márciusi  időjárás engedni fogja. A hazai teszteken kívül lesz  6 kötelező tesztnapunk a verseny helyszíneken, tehát elég sűrű program vár ránk a bajnokság április 1-i kezdetéig.

Üdv.  Balázs


2007.02.03. 14:23 Idézet

Melyik adó közvetíti a versenyeiteket?

Gabesz


2007.02.02. 11:40 Idézet

 

 

SPORT/IFJÚSÁG        ÚJBUDA      2007. JANUÁR 31.

 

Ifjú motoros Újbudáról

 

 1998-ban, csupán tízévesen, három kategóriában győzött. A sikersorozat napjainkban is folytatódik

 

A XI. kerületben élő Németh Család lakásában kb. 300 kupa, illetve serleg igazolja a hat éves kora óta motorozó Németh Balázs tehetségét. A motorsport ifjú magyar csillaga még csupán előző évben töltötte be 18. évét, s már Európa legrangosabb versenyein szerepel -kiváló eredménnyel. A 2006-os év motorsport-felfedezettje idén egy Superstock 1000-es Suzuki GSX-R típusú motorral vág neki Európának. Balázzsal és édesapjával beszélgettünk a sportág érdekességeiről, az eddigi eredményekről, valamint a tervekről.

 

Hogyan kerültél a motorsport közelébe?

 

Németh Balázs: Hatéves koromban ültem először motoron, még 1994-ben. Egy idősebb barátom Endrédi Dani hívta fel a szüleim figyelmét a motorozási lehetőségre. Talmácsi István klubjában kezdtem, aki a motorversenyző Talmácsi Gábor édesapja

 

Milyenek voltak ezek az „első” versenyek?

 

Németh László: Balázs számtalan versenyt nyert már gyermekként is. A győzelemáradat az Országos Fetis Kupa sorozaton kezdődött, 50 cm³-es automata géposztályban. 1995-ben, és a rákövetkező évben mindkét kupasorozatot megnyerte. 1998-ban már három kategóriában is diadalmaskodott a Magyar Köztársaság Ifjúsági Bajnokságán. Elnyerte az 50 cm³-es automata, az 50 speciál, valamint a 80 cm³-es félautomata géposztály bajnoki címét, sőt a Magyar Köztársaság Ifjúsági Szlalom Bajnokságán is a dobogó csúcsára állhatott.

 

És az utóbbi pár év eredményei?

 

Németh László: Az igazsághoz hozzátartozik, hogy eltelt pár év, amíg anyagi helyzetünk megengedhette, hogy Balázs tovább léphessen az addigra már „kinőtt” 50 cm³-es kategóriából. Folyamatosan versenyzett, amin csak tudott, amíg egy nagyobb motorra valót összegyűjtöttünk. Ekkor szüneteltette a gyorsasági motorversenyzést, s elkezdte a szupermoto szakágat, amely jelentősen olcsóbb, mint a gyorsasági ágazat. A szupermoto ötvözi a gyorsasági- és a crossmotorozást. Itt szintén szép sikereket ért el, szinte minden versenyt megnyert ahol elindult. Összetettben a  Magyar Bajnokság Junior illetve felnőtt Open kategóriájában is második helyezést szerzett. A gyorsasági motorozásban Balázs a kihagyott 3 év után rögtön egy Superstock 600-as gépen termett, méghozzá a felnőttek közt. A második futamán, Rijekában a magyar bajnokság harmadik, később a brnoi futamon a második helyezést szerezte meg. A szezont a hungaroringi futam zárta, ahol a nemzetközi verseny harmadik, míg a magyar verseny első helyezését is begyűjtötte.

2006-ban megnyerte 200 mérföldes nemzetközi Endurance versenyt, összetett második helyet szerzett a Magyar Köztársaság Kupában és a négy világbajnoki résztvevőt felsorakoztató Suzuki GSXR kupán. Negyedik lett az Alpok –Adria Bajnokság Superstok 1000 kategóriájában.

 

Mi volt az eddigi legszebb emléked?

 

N. Balázs: A szezon végi hungaroringi verseny, amikor három kategória futamaiban nyerni tudtam. A 200 mérföldes endurance-n, a Superstock 1000-n, illetve a GSX-R Kupa futamán. Ezzel a teljesítményemmel felkerültem a 2006-os év TOP 10-es listájára.
Egy Fétis Kupa versenyen az első körben elestem. Az egész mezőny fél körrel elhúzott mellettem. Szerencsére nem sérültem meg komolyan, felpattantam és megnyertem a versenyt. Különdíjjal jutalmaztak, amit ma is gondosan őrzök vitrinemben.
A supermoto szakághoz is fűződnek kellemes emlékeim. Újoncként 125 ccm motorral egy évzáró versenyen magam mögé utasítottam  a 250-750 ccm Open és Prestige kategória versenyzőinek nagy részét.
2005-ben az Európa bajnokság hazai futamán a magyarok közül a legjobb eredményt én értem el.

 

 

Hogyan zajlanak az edzések?

 

N. Balázs: Kondicionáló és motoros edzéseket végzek. Az egész évre megfelelő kondíciót az alapozó időszakban a tornatermi edzésekkel, futópaddal, úszással, futással és főként kerékpározással lehet elérni. A motoros edzések nagy részét a crossmotorozás képezi, ahol terepen készülünk a versenyekre. Két tesztet kell versenyszezon előtt produkálnunk a világbajnokság helyszínein. Magyarországon két tesztelésre alkalmas pálya van: a Sárvártól nem messze található, osztrák tulajdonban lévő Pannónia Ring, illetve a Hungaroring. A Pannon Ring támogatásának köszönhetően több napot gyakorolhattam ott, ahol egyébként az osztrák és német versenyzők edzenek. A versenyek előtt legalább két edzésnapot tartunk, létezik egy úgynevezett szabadedzés, majd ezt követi a kvalifikációs edzés. Az utóbbin elért eredmények alapján állhatnak a versenyzők a rajtkockákra. Az edzések péntektől szombatig zajlanak, vasárnap indul a verseny.

A motorsporthoz elengedhetetlen a jó kondíció. Kiskoromtól fogva kerékpározom, ötéves korom óta karatéztam, majd később fociztam a Lágymányosi Torna Clubban. Az utóbbi kettőt már abbahagytam, most az időm nagy részét a tanulás és a motorozás teszi ki.

 

Melyik egyesületnél vagy most?

 

N. Balázs: A Full Gas Racing Team, vagyis a Full Gas Motorsport Egyesület versenyzője vagyok. Az egyesület 2003-ban alakult azzal a céllal, hogy szervezett formába tömörítse Magyarország legnagyobb forgalmú motorkerékpár kereskedése (Full Gas Kft.) által támogatott motorversenyzőket. Az egyesület alapítása óta a Magyar Motorsport Szövetség tagja, pályamotorozásokat, márkakupákat szervez, s kiemelten figyelmet fordít az utánpótlás nevelésére.

N. László: 2006-ban figyelt fel a Magyar Suzuki Rt. Balázs teljesítményére, és azóta kiemelt támogatásban részesíti. Kapott egy GSX-R 1000-est, és ehhez meghatározott alkatrészkeretet. 2007-ben az egyesület és a köré csoportosuló szponzorok fedezik költségeinket. Ezzel óriási terhet vesznek le a vállunkról, mert idáig a családi kassza finanszírozta Balázs motoros pályafutását. A költségek pedig nem elhanyagolhatóak, ha csak a versenyen elhasznált 4-5 garnitúra gumira gondolunk. Balázs eddig főként itthon, vagy a környező országokban versenyzett, idén viszont a Superstock 1000 Világkupán való indulásnak köszönhetően Spanyolországba, Angliába, Németországba valamint jó néhány nyugat és közép európai államba is ellátogatunk. Ehhez már egy komoly egyesületi támogatás kellett.

 

Mi alapján nevezhetnek az egyesületek a versenyekre?

 

N. László: Elég szigorúak az elvárások. A műszaki-technikai és személyi feltételek mellett a megjelenésre is komoly elvárások vannak. Nem csak gyorsnak, szépnek is kell lenni! A Full Gas az első magyar egyesület, amely megfelelt a  feltételeknek.  A Full Gas ezzel történelmet írt. A motoros szakma nagy örömmel fogadta és az év legnagyobb sikereként könyvelte el a hírt, hogy magyar csapat és két magyar versenyző lehet jelen a világbajnoki futamokon.

 

Hány csapat nevezhet a Világkupára?

 

N. Balázs: Igazából nem a csapatok mennyisége számít. A fontos az, hogy az induló versenyzők elférjenek a rajtrácson. Állandó, egész szezonra érvényes licenc-el 38 versenyző rendelkezik, és alkalmanként maximum 8 szabad kártyát adnak ki. Egy csapat átlagosan egy- két versenyzőt indít, ritkább esetben hármat. A társammal, Kispataki Viktorral idén mi vagyunk a Full Gas Csapat két versenyzője.

 

Hogyan készülsz a versenyekre?

 

N. Balázs: Sokat edzek, emellett sportpszichológus is segíti a felkészülésemet. Verseny előtt lazítok,  fejben mindig lejátszom előre a versenyt, ez segít a koncentrálásban. A verseny közben már egyáltalán nem izgulok, csak a célra tudok koncentrálni.

 

A motorsportban számít a versenyző súlya?

 

N. László: Kisebb kategóriákban a motor és versenyző együttes tömegére van előírás. A nagyobb kategóriákban csak a motort mérik. Volt olyan világbajnok – a spanyol Dani Pedrosa -, aki 44 kg-os súllyal állt a rajtvonalhoz! Nagyobb kategóriában, mint pl. a superstock 1000, a 190 lóerős  motor terhelhetősége javul, így a testsúly már nem számít olyan szigorúan. A testsúly- változások a futóművek másfajta beállítását igénylik, vagyis a motor paramétereit hozzá kell igazítani a versenyzőhöz éppúgy, mint a pálya adottságaihoz, sőt az időjárás feltételeihez is.

 

Ezek szerint nem árt, ha odafigyelsz a táplálkozásra?

 

N. Balázs: Nem kell nagyon szigorúan vennem, de édesanyám, aki főz, rendszeresen odafigyel arra, hogy teljes értékűen táplálkozzam. Ez a kondícióm miatt is fontos, mivel egy átlagos verseny 30-40 percig tart, de részt vettem már két és fél órás, 200 mérföldes futamon is, ami igencsak megterhelte a szervezetemet.

 

Volt már baleseted?

 

N. Balázs: Egy nyári futam során elestem, és a combomban elpattant egy ér, aminek következtében vérömleny keletkezett a lábamban. A gyógyulás elhúzódott, mert az orvosok nem megfelelően kezeltek. Gyógytornára illetve fizikoterápiára kellett járnom, így két hónapba telt, mire felépültem.

 

Baleset esetén leintik a versenyt?

 

N. Balázs: Elég szigorúak a balesetre vonatkozó szabályok. Előfordult olyan versenyem, amikor háromszor kellett a rajtvonalhoz állnom, mert két komoly sérülés miatt újraindították a futamot. Ha balesetkor már lefutott a versenyen teljesítendő körök 75%-a, akkor az utolsó teljes kört értékelik, és annak alapján hirdetnek eredményt.

 

Az idősebb versenyzőktől lehet tanulni? Mennyire segítenek a fiatalok felkészítésekor?

 

N. László: A Suzuki mellett akadt még valaki, aki felfigyelt Balázs tehetségére, ő Andy Meklau, az osztrákok neves versenyzője, többszörös bajnoka. A kapcsolat akkor kezdődött, amikor Meklau és Balázs szintén rajhoz állt a pannónia ringi GSX-R Kupán. Ezen a futamon Balázs hat körön át, vezette a mezőnyt, a legjobb ideje mindössze 0,04 másodperccel maradt el az osztrák idejétől. Az egykori Superbike győztes Meklau ezután felajánlotta segítségét Balázsnak. Azóta már sor került egy közös, okító jellegű motorozásra, aminek köszönhetően Balázs tovább javította köridejét.

A motorosok azonban nem csak egymástól tanulhatnak. Létezik egy eszköz, a telemetria, aminek segítségével pontosan felmérhető a motor állapota. Ez a műszer egy adatgyűjtő eszköz, ami tájékoztatást ad a motor műszaki paramétereiről, a futómű állapotáról, a gázkezelésről, a motor mozgási adatairól. Mindezek együttesen segítik a versenyzőket a másodpercek megnyerésében, de még így is előnyt élveznek azok a versenyzők, akik egy kupasorozatban hazai pályán indulnak. Az ő pályaismeretüket egyetlen műszer sem helyettesítheti.

 

Mennyire számít a tehetség és mennyire a technikai fölény?

 

N. László: Fiatalkorban, és kisebb kategóriáknál inkább a tehetség számít. A motorok felső kategóriáját képviselő GP-nél már egyre inkább a technika fontos. Nagyjából fele-fele arányban oszlik meg ez a két szempont.

 

Barátaid, osztálytársaid hogyan fogadják a sikereidet?

 

N. Balázs: A barátaim általában nem tudnak az eredményeimről, mert nem szoktam dicsekedni velük. A honlapomon is olvasható egy bejegyzés az egyik osztálytársamtól, aki azt írta, „örültünk volna, ha tőled tudjuk meg…”

N. László: Balázs valóban nagyon szerény, nem vág föl tehetségével, pedig nemrégiben az egyik legrangosabb motoros újság is többoldalas riportot készített róla, sőt, az év felfedezettjének választották. Még 2000-ben és 2001-ben megkapta a Magyar Köztársaság Jó tanulója, Jó Sportolója elismerést, 1999-ben és 2002-ben az Élen a tanulásban, élen a sportban kitüntetést, 2003-ban pedig övé lett a Legtehetségesebb versenyzőnek adományozott Ruzsai József Vándordíj.

 

Mik a közeli, és a távolabbi célok?

 

N. Balázs: Jelenleg a Táncsics Mihály Gimnázium tanulója vagyok, elsődleges célom, hogy jövőre leérettségizzem. Szeretnék tovább tanulni. Valamilyen „motor közeli” szakmát fogok választani. Gépészmérnöki vagy sport menedzseri pályára gondolok pillanatnyilag. Tanulmányaimat persze nem lesz könnyű összehangolnom a rengeteg időt és elfoglaltságot jelentő versenyzői életmóddal. A sportban a cél  a motorsport legrangosabb versenyének számító Moto GP-n való szereplés. Ehhez rengeteget kell fejlődnöm. Ott az átlagéletkor 30 év, így van még elég időm.

 

 

Farkas Annamária


2007.02.02. 00:11 Idézet

Olvastuk a cikket. Hajrá Újbuda!

LTC-s barátaid!


2007.02.01. 11:39 Idézet

Olvastuk az Újbuda magazinban megjelent cikket.

GRATULÁLUNK eddigi sikereidhez! Csak így tovább!

István


[Friss hozzászólások] [104-85] [84-65] [64-45] [44-25] [24-5] [4-1]

 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
2024.04.19. 21:03
2024.04.05. 17:33
2024.04.03. 17:11
2024.03.31. 23:20
2024.03.28. 13:25
Friss hozzászólások
Még nincs hozzászólás.
 
Tartalom

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!