Hírek : EGY ÁLOM TELJESÜLT |
EGY ÁLOM TELJESÜLT
Németh László 2009.06.03. 10:27

Minden motoros legnagyobb álma, hogy eljusson a motorversenyzés csúcsát jelentő Motogp-re. Ez nézőként is nagy élmény, hát még versenyzőként részesévé válni ennek a nagy show-nak!
Nagyon örültünk, amikor megtudtuk, hogy Martínez úr a tehetséges magyar versenyzőket „mérlegre téve” Balázst választotta Talmácsi Gábor utódjaként az Olasz Nagydíjra. A nagy öröm mellett éreztük a felelősség súlyát is. Nem könnyű dolog egy világbajnok nyomdokaiba lépni, és megfelelni minden elvárásnak! Bizakodásra adott okot, hogy Balázs pályafutása során többször igazolta már, képes felnőni a komoly feladatokhoz. Ilyen volt kategória váltása az 50 és 600 ccm illetve az ezt követő évben 600 és 1000 ccm géposztályok között. Sikeresen helyt állt újoncként a supermoto szakágban. A motoros szaktekintélyek elismerését váltotta ki 2007-es superstock 1000 világkupa illetve 2008-as supersport 600-as vb szereplése is.
A Motogp azonban ezekhez képest is egy új dimenzió. A kontrasztot az is erősíti, hogy a Martinez úr által irányított csapatok a kategória élmezőnyéhez tartoznak.
Pályára érkezésünk kezdetétől komoly szisztematikus munka kezdődött. Köszönettel tartozunk a Tóth Team-nek, akik első suta mozdulatainkat igazgatták, és minden segítséget megadtak, hogy zökkenőmentesen induljon első szereplésünk.
Gyorsan túljutottunk a kötelező formaságokon. A boxban nagyon barátságos, oldott hangulat fogadott bennünket. A team koordinator Marcaccini Roger és a szerelők – Maurizio Soli, Roberto Dalla Nora, Gian Carlo Domenichini, Paolo Mancin, Federico Calosi - barátként üdvözöltek bennünket. Az apró részletek is azt sugallták, itt mindenki profi, mindenki tudja a dolgát.
A szakmai munka az álló motoron kezdődött. Üléspozíció, kormány, fék és kuplung kar, sebváltó stb. beállítását követően jött a guruló motorral és a pályával való ismerkedés. Minden pályára lépést a telemetriás adatok hosszú elemzése követte. Ennek eredményeképpen látványosan karcsúsodtak a köridők. Balázs folyamatosan érezhette Martínez úr gondoskodását, aki minden pályára lépés előtt és után szakított időt arra, hogy tanácsokkal lássa el és értékelje teljesítményét. A cél biztonságos motorozás mellett a limit idő elérése volt, amit Balázs magabiztosan teljesített.
A pszichés terhek viseléséhez erőt adott a Kovács Bence János úr és a Balatonring Team Magyarországról érkező vendégeinek biztatása, bátorítása.
A szombati nap végén Martinez úr összefoglalta legfontosabb momentumokat, amire verseny során figyelni kell majd.
Vasárnap a kánikulai meleg után borongós reggelre ébredtünk. A warm up és a 125-ös futam csepergő eső mellett, de száraz pályán zajlott. Miután kigurultak a 250 –es motorok, nekizúdult az eső, és az aszfalt porával együtt elmosta az előző két nap alatt gyűjtögetett „tapasztalat porszemeket” is. Teljesen új szituáció, új körülmények, újabb kihívás…
A szerelők még egy tréfával tovább spannolták Balázs idegszálait:
- Balázs azonnal rajtolnod kell, nincs időnk felrakni az eső gumikat. Slickkel kell menned! Rendben?
- Rendben! - mondta Balázs.
Óriási hangulat volt a boxban, Balázs mellett figyeltünk a másik magyar csapatra, és az Aspar Team-re is. Ez a verseny történéseivel biztosan bekerül a Motogp történelemkönyvébe. Ritkán látni ilyen befutót! Külön öröm, hogy ez egy magyar csapat győzelmét hozta és Bautista is dobogóra állhatott.
Gratulálunk a Tóth Teamnek első Motogp győzelmükhöz, és Imi pontszerzéséhez.
Balázs a 16. helyen ért célba, természetesen vizes gumikkal. Kezdetnek nem rossz. Reméljük a folytatás még jobb lesz!
Köszönjük mindazoknak, akik segítették Balázst, hogy idáig eljusson. Úgy érzem a sok munka és áldozat vállalás meghozta gyümölcsét.
Balázs egy nagy lehetőség kapujában áll. Sokan vannak, akik szeretnék és segítik is, hogy átlépje ezt a küszöböt.
|