SEPANG -- 250
2009.10.25. 08:26

Hihetetlen izgalmakat és végül Hiroshi Aoyma sikerét hozta a Maláj Nagydíj a negyedliteres géposztályban. Héctor Barberá és Marco Simoncelli egyszerre értek célba, de a spanyol gyorsabb kört ment a futamon, így ő a 2.
A Balatonring Team versenyzője, Németh Balázs végül a nagyszerűnek mondható tizenegyedik helyen végzett.
2009. Október 25. 07:09 - Iván
|
|
A 250-esek versenyén tovább folytatódott a rekkenő hőség, több mint harminc fok volt a levegő hőmérséklete, miközben az első sorból Hiroshi Aoyama, Jules Cluzel, Mike Di Meglio és Héctor Barberá várhatta piros lámpák kialvását. Jól jött el a hondás, de a francia fordulhatott el elsőként a célegyenest követő kanyarban, aztán Barberá, Ratthapark Wilairot és Marco Simoncelli következett. Utóbbi folyamatosan támadta a thai versenyzőt, majd aztán már a harmadik spanyolt is. Az olasszal együtt Aoyama is rákapcsolt és sorra előzgette vetélytársait, mivel a pontverseny szempontjából neki elsősorban a gilerásra kellett figyelnie.
Ekkora egy nyolcas boly alakult ki Cluzellel az élen, majd Simoncelli és a vb-éllovas következett, aztán Barberá, Di Meglio, Bautista és Wilairot volt a sorrend. Három kör elteltével már a tavalyi világbajnok igyekezett letolni a pályáról a Matteoni Racing pilótáját és ez az egyik kanyarban sikerült is neki. Az olasz gyorsan elnyúlt a többiektől, miközben hátulról lendületből jött Bautista, aki már az ötödik volt csapattársa mögött, aki azonban eldobta az Apriliát a célegyenes ráfordító kanyarban, így a spanyol előzés nélkül már a negyedik helyen haladt tovább.
Azonban sokáig nem tartott Bautista versenye sem, mivel két körrel később ő is hibázott és kicsúszott az egyik kanyarban, így lényegében nem csak a futama, de a világbajnokság is vége ért számára. A pályán Simoncelli és Aoyama között ment kemény küzdelem, majd tapadt rájuk Cluzel és Barberá, akiket több másodpercces hátránnyal Alex Debon üldözött, majd Wilairot és Faubel jött. Elől a harmadik és negyedik helyen csere történt, így már a Pepe Word-ös állt előrébb, amikor Aoyama egyre jobban igyekezett nyomás alatt tartani a gilerást. Tizenhárom körrel a vége előtt fej-fej mellett jött a vezető kettős, az olasz szinte már a fűre tolta le a hondást, aki ezzel ritmust vesztett és Cluzel elment mellette a célegyenesben.Ekkor ez a hármas némi előnyre tett szert Barberával szemben, miközben a mezőny hátsó részében Németh Balázs már a pontszerző tizennegyedik helyen motorozott. tTz körön belül jártunk, amikor az élen álló kettős leszakította magáról a franciát és Barberát is, így a vb-címre hajtók nyílt sisakos küzdelmet vívhattak. Közben újabb kiesőt jegyezhettünk, ezúttal Mattia Pasini állt ki a versenyből. Ám ennél jóval lényegesebb változás történt a pályán, amikor Cluzel vélhetően nem bírta a nyomást és a kavicságyban kötött ki, ahonnan már nem volt folytatás. Ezzel egy időben Aoyama és Simoncelli elképesztő manővereket produkáltak, szinte minden kanyart máshol vettek be, így állandóan változott a felállás és ez főként Barberának kedvezett, aki így közelebb került hozzájuk.
Hátrébb hét másodperces lemaradásban Debon húzta a gázt, akit Wilairot, Faubel, Luthi, Pesek és Baldolini követett, amikor Balázs már a tizenkettedik volt. Hét körrel a vége előtt ismét a japán állt az élen, miközben a nyurga olasz keményen támadta minden kanyarban. Érdekes volt látni, hogy mindketten egész más íveket használtak, amitől Simoncelli több esetben is ritmust vesztett, így Aoyama lélegzetvételhez jutott. Szemre úgy tűnt, hogy a Gilera alatt jelentősen elkezdtek kopni a gumik és így nem tudja tartani a hondás tempóját, sőt még Barberá is megérkezett rá. A pontversenyben vezető japán szépen lassan két másodperces előnyre tett szert és győzelmét sem fenyegette veszély, nem úgy mint Simoncelliét, aki az utolsó körökben ádáz csatát vívott a spanyollal. Már már úgy festett, hogy meg tudja tartani második helyét, de a befutónál egyszerre érkezetek és percekig még a videó visszajátszásokból sem tudták eldönteni, hogy ki volt előrébb.Teljesen egyszerre haladták át a célvonalon, így az döntött, hogy ki ment gyorsabb kört a futamon és ez bizony Baraberá malmára hajtotta a vízet, pontosabban a második helyet. Így végül Aoyama megnyerte a Maláj Nagydíjat, Barberá lett a másodi,k Simoncelli pedig a dobogó legalsó fokára állhatott. Luthi bejött negyediknek, majd Faubel és Wilairot zárta a legjobb hatot. A Balatonring Team versenyzője, Németh Balázs végül a nagyszerűnek mondható tizenegyedik helyen végzett.
A futam végeredménye:
1. Hiroshi AOYAMA JPN Scot Racing Team 250cc HONDA 42'55.689
2. Hector BARBERA SPA Pepe World Team APRILIA 43'02.086
3. 1 Marco SIMONCELLI ITA Metis Gilera GILERA 43'02.086
4. Thomas LUTHI SWI Emmi - Caffe Latte APRILIA 43'10.560
5. Hector FAUBEL SPA Honda SAG HONDA 43'14.866
6. Ratthapark WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG HONDA 43'15.256
7. Alex DEBON SPA Aeropuerto-Castello-Blusens APRILIA 43'15.944
8. Lukas PESEK CZE Auto Kelly - CP APRILIA 43'30.250
9. Alex BALDOLINI ITA WTR San Marino Team APRILIA 43'46.626
10. Shuhei AOYAMA JPN Racing Team Germany HONDA 43'59.875
11. Németh Balázs HUN Balatonring Team APRILIA 44'04.606
12. Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing APRILIA 44'06.305
13. Valentin DEBISE FRA CIP Moto - GP250 HONDA 44'13.634
14. Bastien CHESAUX SWI Matteoni Racing APRILIA 44'25.358
15. Vladimir LEONOV RUS Viessmann Kiefer Racing APRILIA 44'39.225
16. Shoya TOMIZAWA JPN CIP Moto - GP250 HONDA 42'59.560
|